Wang Shin-hong, bogaty biznesmen z Mandalay, cierpi na bezsenność. Szaman radzi mu, by kupił czternaście jabłek, pojechał na dwa tygodnie do klasztoru buddyjskiego na... Zobacz pełny opis
Wang Shin-hong, bogaty biznesmen z Mandalay, cierpi na bezsenność. Szaman radzi mu, by kupił czternaście jabłek, pojechał na dwa tygodnie do klasztoru buddyjskiego na wsi, żył jak mnich i w ramach postu jadł jedno jabłko przez cały dzień. Po tym, jak samochód Wanga grzęźnie w piaszczystej wiejskiej drodze, mężczyzna stopniowo pozbywa sięWang Shin-hong, bogaty biznesmen z Mandalay, cierpi na bezsenność. Szaman radzi mu, by kupił czternaście jabłek, pojechał na dwa tygodnie do klasztoru buddyjskiego na wsi, żył jak mnich i w ramach postu jadł jedno jabłko przez cały dzień. Po tym, jak samochód Wanga grzęźnie w piaszczystej wiejskiej drodze, mężczyzna stopniowo pozbywa się swojego dobytku, jako że mnich buddyjski może posiadać tylko osiem rzeczy: trzy części szaty, miskę na datki, pas, pojemnik na wodę, igłę do zszycia szat i brzytwę do golenia głowy. Jednak po przyjeździe do klasztoru Wang Shin-hong zdaje sobie sprawę, że teoria jest bardzo daleka od praktyki. Midi Z konsekwentnie podtrzymuje swój autorski styl i określone założenia formalne filmu. Prawdziwa historia, która przydarzyła się Wang Shin-hongowi - odtwórcy głównej roli i wieloletnimu współpracownikowi reżysera - daje Midiemu Z podstawę do obserwacji rzeczywistości przy użyciu technik charakterystycznych dla filmu dokumentalnego. Twórca podejmuje najważniejsze kwestie obecne w birmańskim społeczeństwie, takie jak temat legalnych i nielegalnych migracji zarobkowych do Chin, Tajlandii lub Malezji. Po raz pierwszy Midi Z skupia się na funkcji społecznej mnichów i statusie buddyzmu w Birmie, który jest ściśle związany z władzą świecką i tożsamością narodową.