to Pluton, Czas apokalipsy czy może Full Metal Jacket ?
Czasu apokalipsy jeszcze nie oglądałem, a full metal ssie tak potwornie, że usnąłem w granicach połowy. Pluton zdecydowanie najlepszy na tę chwilę, ale jeszcze muszę zobaczyć CA.
Czas Apokalipsy o lata świetlne---> Łowca jeleni = Pluton----> Full Metal Jacket. Kubrick tym razem nie podołał, nie czuł klimatu wojny i tyle...
Widziałem, widziałem, oceniłem na 8 ale nie dorasta do pięt, kultowemu Plutonowi :)
Moim zdaniem :
1. Ofiary Wojny
2. Łowca Jeleni
3. Czas Apokalipsy
4. Full Metal Jacket
5. Pluton (może ze względu, że najpóźniej oglądałem. Nie widziałem w nim nic szczególnego. 4 powyższe filmy różnią się wiele od siebie. Natomiast Pluton to wg mnie zwykły średniak wojenny.
Ale mogę się nie znać :D
Przede wszystkim trzeba sobie wyjaśnić jedno.Jakiekolwiek filmy,które zostały nakręcone o wojnie w Wietnamie,są autentycznymi historiami jakie przeżył jeden nadczłowiek.To nie ulega wątpliwości.Potrafił walczyć w tym samym momencie w każdej ze stron konfliktu,motyw z Łowcy jeleni, o rosyjskiej ruletce tez został zafałszowany.Naprawdę to ten bohater,przystawiał sobie 4 rewolwery i naciskał spusty, nigdy nie przegrał.Mozna tak wyliczać do nieskończoności,taki to twardziel.Wiadomo o kogo chodzi,nie?
"Czas Apokalipsy" jest bardziej uniwersalny. Tam wojna jest tylko tłem do pokazania zmian, jakie zachodzą u ludzi w ekstremalnych sytuacjach. "Pluton" poniekąd idzie tym tropem, jednak bardziej skupia się na wojnie samej w sobie. Jest dużo scen batalistycznych, które w Czasie Apokalipsy byłyby zbędne, bo jest to film bardziej psychologiczny, niż wojenny.
Moim zdaniem Pluton jest najlepszy. Widziałam go wiele razy, pierwszy raz tuż po polskiej premierze i na pewno nie było to w grudniu 1990 roku! 31 grudnia 1990 to, o ile mi wiadomo, data polskiej premiery innego filmu z Tomem Berengerem-' Urodzony 4 lipca' W naszych kinach najpierw wyświetlano Pluton, później zaś kolejny film z udziałem Berengera, czyli ' Osaczona' od 24 marca 1988.
Ciężki temat na pewno Full jest najsłabszy ale i tak go lubię. Dla mnie 1. Czas Apokalipsy 2. Łowca Jeleni 3. Pluton oraz Ofiary Wojny ( totalnie pozytywnie zaskoczył mnie M,J.Fox i rewelacyjny Sean Pean) 4. Full Metal. Szczerze kolejność oglądania jest największym wyzwaniem :) każdy zasługuje na wysokie oceny. Jak by połączyć te filmy z obsadą czołowych aktorów powstała by prawdziwa bomba. Pozdrawiam :))
Moja lista:
1.Pluton
2.Szeregowiec Ryan
3.Czas Apokalipsy
4.Łowca Jeleni
5.Lista Schindlera
6.Full Metal Jacket
7.Helikopter W Ogniu
8.9 kompania
9.Cienka czerwona linia
10.Pianista
To moja top 10 ;D
1. Pluton
2. Dla mnie ex aequo Czas Apokalipsy i Łowca Jeleni
3. Ofiary Wojny
4. Full Metal Jacket (tak naprawdę lepsza jest pierwsza część filmu, odkąd akcja przenosi się do Wietnamu to jest już dużo gorzej)
"OFIARY WOJNY" De Palmy.
Najlepsze filmy wojenne w ogóle to:
"WZGÓRZE" Sidneya Lumeta z Seanem Connery (film pozbawiony wszelkich hamulców, rola na granicy aktorskiego obłędu. Doskonała. Zupełnie niedoceniona),
https://www.filmweb.pl/film/Wzg%C3%B3rze-1965-11836
"KANAŁ" Wajdy
https://www.filmweb.pl/video/Na+skr%C3%B3ty/Kana%C5%82-31959
"WIELKA UCIECZKA" Johna Sturgesa ze Stevem McQueenem, Jamesem Garnerem, Charlesem Bronsonem, Jamesem Coburnem i Donaldem Pleasancem
https://www.filmweb.pl/film/Wielka+ucieczka-1963-11669
"POCIĄG" Johna Frankenheimera z Burtem Lancasterem, Paulem Scofieldem i Jeanne Moreau
https://www.filmweb.pl/film/Poci%C4%85g-1964-35040
"WYROK W NORYMBERDZE" Stanleya Kramera ze Spencerem Tracy, Burtem Lancasterem, Montgomery Cliftem, Judy Garland i Maximilianem Schellem
https://www.filmweb.pl/film/Wyrok+w+Norymberdze-1961-35820
"MŁODE LWY" Edwarda Dmytryka z Marlonem Brando, Montgomery Cliftem i Deanem Martinem
https://www.filmweb.pl/film/M%C5%82ode+lwy-1958-7955
"KRZYŻOWY OGIEŃ" Edwarda Dmytryka z Robertem Ryanem i Glorią Grahame
https://www.filmweb.pl/film/Krzy%C5%BCowy+ogie%C5%84-1947-103505
"NOC GENERAŁÓW" z Omarem Shariffem i Peterem O’Toolem
https://www.filmweb.pl/film/Noc+genera%C5%82%C3%B3w-1967-37242
"KRÓL SZCZURÓW" z Georgem Seagalem
https://www.filmweb.pl/film/Kr%C3%B3l+szczur%C3%B3w-1965-6760
"PRZEŻYLIŚMY WOJNĘ" Johna Frankenheimera z Janet Leigh, Laurencem Harveyem i Frankiem Sinatrą,
https://www.filmweb.pl/film/Prze%C5%BCyli%C5%9Bmy+wojn%C4%99-1962-35158
"SIEDEM DNI W MAJU" Johna Frankenheimera z Kirkiem Douglasem Avą Gardner i Burtem Lancasterem,
https://www.filmweb.pl/film/Siedem+dni+w+maju-1964-9454
"CZERWONA LINIA" Sidneya Lumeta z Henry Fondą
https://www.filmweb.pl/film/Czerwona+linia-1964-106622
"BITWA O ALGIER" Gilo Pontecorvo,
https://www.filmweb.pl/film/Bitwa+o+Algier-1966-32637
"ŻELAZNY KRZYŻ" Sama Peckinpaha z Jamesem Coburnem, Jamesem Masonem i Maximilianem Schellem
https://www.filmweb.pl/film/%C5%BBelazny+krzy%C5%BC-1977-37394
"SPRAWA MORANTA" z Bryanem Brownem
https://www.filmweb.pl/film/Sprawa+Moranta-1980-91826
"POLA ŚMIERCI" Rolanda Joffe
https://www.filmweb.pl/film/Pola+%C5%9Bmierci-1984-8762
"OFIARY WOJNY" Briana De Palmy z Seanem Pennem i Michaelem J. Foxem
https://www.filmweb.pl/film/Ofiary+wojny-1989-8295
"NA GORĄCO" Briana De Palmy
https://www.filmweb.pl/film/Na+gor%C4%85co-2007-413587
Moim zdaniem najlepszy jest "Pluton". "Full Metal Jacket" jest dobry tylko do momentu wyjazdu do Wietnamu, dalej to nuda. A "Czas Apokalipsy" to zupełnie bezsensowny film.