Wypisujcie najlepsze filmy o II Wojnie Światowej jakie znacie. Jak dla mnie to oczywiście "Szeregowiec Ryan" jest wojennym filmem nr 1 - ale chciał bym poznać wasze zdanie. Prócz "Szeregowca Ryana" za dobre wojenne filmy uważam także "Stalingrad" "Żelazny Krzyż" "Cienka Czerwona Linia" i wiele innych których tytułów nie pamiętam - a chciałbym sobie przypomnieć :)
Proszę o wasze typy...
Pozdrawiam.
Ranking 25 najlepszych filmów wojennych (nie tylko o II wojnie światowej):
25. "Bitwa o Ardeny"
24. "Cienka czerwona linia"
23. "Sztandar chwały"
22. "Wielka czerwona jedynka"
21. "Pełny magazynek"
20. "Najodważniejsi z wrogów"
19. "Helikopter w ogniu"
18. "Stalingrad"
17. "Wzgórze rozdartych serc"
16. "Okręt"
15. "Tylko dla orłów"
14. "Komandosi z Navarony"
13. "Byliśmy żołnierzami"
12. "Parszywa dwunastka 2"
11. "Lista Schnidlera"
10. "Pianista"
9. "U-571"
8. "Czterej pancerni i pies"
7. "Parszywa dwunastka"
6. "Złoto dla zuchwałych"
5. "Zaginiony batalion"
4. "Wróg u bram"
3. "Jak rozpętałem II wojnę światową" :)
2. "Kompania braci"
1. "Szeregowiec Ryan" :)
Pozdrawiam. Lubię takie tematy :D
1. Kwiaty Harrisona
2.Ziemia niczyja
3. Pianista
4. Stalingrad
5.Pluton
6.Życie jest piękne
7. Lista Schindlera
Bez urazy ale na Twojej liście jest bardzo dużo amerykańskiego patosu;)
Fakt 9 kompania bardzo dobry film, ale w temacie nie jest mowa o filmach wojennych ogółem tylko tych o II WŚ, wiec dziewiąta tematyką nieco odbiega od wątku :)
Filmy typu "Tylko dla orłów", albo "Parszywa dwunastka" to totalna porażka, którą mogło wymyślić tylko grono holiłódzkich speców od reklamy. Mnie natomiast zabrakło w waszych propozycjach "Ofiary wojny" pokazujące wojnę w Wietnamie trochę z innnej strony i to niezwykle brutalnej. Jako nr 1. stawiam jednak na "Szeregowca Ryana"
tak, ale autor tematu pytał o filmy o drugiej wojnie światowej. Właśnie szukam dobrego filmu o drugiej wojnie, a szukając info o tytułach, które umieściłeś a ich nie znam znajduję jakieś wojny w Wietnamie, Jugosławii... na pewno są jakieś wątki o filmy ogólnie wojenne. Za każdym razem się wpieniam....
No jak dla ciebie "Pełny magazynek" i "Helikopter w ogniu" są o II wojnie światowej to nie zazdroszcze znajomości historii :-)
chyba wtedy nie było pocisków z pełnym kapturem ;D Ciekawe, że on zna tylko filmy made in hollywood a są świetne filmy polskie "Zakazane piosenki", "Zamach" jak i skandynawskie chociażby "Flammen & Citronen", "Anthropoid", "Kryptonim HHhH" czy czeski "Ciemnoniebieski świat", że o biografiach nie wspomnę jak o Pileckim.
Ale jakoś nie spodziewam się, że poza propagandą żydowood inne filmy się przebiją do świadomości.
A gdzie Tora Tora Tora :D
Pianista.... majsterszczyk :)
Imperium Słońca,bardzo,bardzo dobry film :)
może dla rozluznienia 'Wszyscy idziemy do kina',choć to niekoniecznie może się tobie spodobać
btw. Wie może gdzie można obejrzeć 'Cienka czerwona linia' ? jakby co piszcie w wiadomości,byłabym baardzzo wdzięczna :)
1. Szeregowiec Ryan
2. Imperium Słonca
3. Kompania Braci, dziwi mnie, ze nikt o tym jeszcze nie wspomniał :)
Dziwne, ze nikt nie wspomnial o:
1. A bridge too far
2. The Bridge on the River Kwai
3. The Eagle has landed
4. The Longest Day
5. The Bridge at Remagen
6. Serial Pacyfik
7. no i nasz polski Westerplatte
Pozdrawiam
6. jest genialna, ale nie wspomniałem o "Pacyfiku", bo chodzi o filmy, a to jest serial, a tak to świetne wybory psze pana/ pani :D
1. Lista Schindlera
2. Czas Apokalipsy
3. Pluton
4. Listy z Iwo Jimy (świetny film, zaskoczył mnie na prawdę!!)
5. Łowca Jeleni
6. Pianista
7. Szeregowiec Ryan
8. Ziemia Niczyja
9. Wróg u Bram
10. Full Metal Jacket
Poza tym polecam jeszcze: O jeden most za daleko, Cienka czerwona linia, Parszywa dwunastka (tak właściwie to mój pierwszy film wojenny jaki oglądałem, tato opowiadał mi jak był na nim w kinie, haha mówił że to był jego ostatni film jaki oglądał w kinie ;D, dzięki tato!), Johny poszedł na wojnę też całkiem niezłe, Braterstwo broni, Złoto dla zuchwałych, Helikopter w Ogniu (tutaj lekki patos ale nie aż taki jak np. w Bylismy żołnierzami.)
Natomiast NIE polecam Szyfrów Wojny i Byliśmy żołnierzami- amerykański patos do przesady (bardziej w byliśmy żołnierzami, ale obu filmów zbytnio nie mogę oglądać)
A co do Kompani Braci- najlepszy serial jaki oglądałem, lecz tu go nie dodałem bo chodzi o filmy, Pacyfik też niezły, ale widywałem lepsze seriale. Polecam jeszcze zapoznać się z M.A.S.H.-em.
Jakimś specjalistą do filmów wojennych nie jestem, ale to mój ulubiony gatunek :) Każdy prawdziwy mężczyzna powinien oglądnąć (moim zdaniem) chociaż 5 filmów, które wymieniłem w swoim TOP10.
Zapomniałem o świetnym filmie o wojnie bośniackiej- Wybawca. Bardzo polecam, lecz film o bardzo ciężkiej tematyce.
Jestem wdzięczny ci za podanie tytułu. Szukałem tego filmu, ale zapomniałem jaki to był tytuł.
Jeszcze Flyboys, Ostatnie dni Pattona (c.d. wspomnianego Pattona), Operacja Barbarossa, Sophie Scholl (na cywilnym froncie), Orzeł wylądował, Na zachodzie bez zmian, The Hurt Locker - W pułapce wojny, Assembly - ostatnia bitwa. Nie wszystko o II wś, ale warto obejrzeć. Jak Czas Apokalipsy. Pozdrawiam pacyfistów.
Jest jeszcze coś takiego jak "Kryptonim Gwiazda". Z tego co pamiętam był całkiem przyjemny.
1. Czas Apokalipsy
2. Pluton
3. Full Metal Jacket
4. Listy z Iwo Jimy
5. Kompania Braci
6. Łowca Jeleni
7. Złoto dla zuchwałych
8. Most na rzece Kwai
9. Tylko dla orłów
10. Komandosi z Navarony
Z całym szacunkiem, ale jeśli mówimy Filmy O II WOJNIE światowej (z naciskiem na "o"), to nie możemy wymienić "Szeregowca...", bo to nie jest film o II WŚ, lecz OSADZONY W OKRESIE II WŚ. Historia opowiedziana w "Szeregowcu..." nie miałaby racji bytu, to nierealne, to tylko taka bajeczka z efektami specjalnymi o bohaterskich Amerykanach, którzy mimo ogromnej przewagi Niemców i tak robią z nimi co chcą, tyle tam nierealistyczności. Mająca przyciągnąć tłumy do kin.
Mimo to cenię ten film, za inne aspekty niż fabuła, np. zdjęcia, montaż czy muzykę, lecz na pewno nie dałbym mu 10 czy 9.
Jeśli chcecie oglądnąć filmy o II WŚ to polecam miniserial "Kompania Braci", "O jeden most z daleko", "Sztandar chwały" czy "Listy z Iwo Jimy". To są filmy O DRUGIEJ WOJNIE.
Ponurym żartem jest to, że najlepsze filmy o II wojnie światowej stworzyli Niemcy. A u nas? Właściwie tylko "Hubal" z filmów jest na świetnym poziomie. Choć są też inne o których teraz nie pamiętam.
Nikt jeszcze nie wspomniał o dwóch ciekawych filmach osadzonych w czasach II WŚ:
1. Fabryka zła
2. Kobieta w Berlinie
Z tych dwóch najbardziej polecam Fabrykę zła :)
Tu masz wlasciwy wykaz. Ci powyzje to nawet czytac nie potrafia ze zrozumieniem a co dopiero filmy oceniac.
Nanjing! Nanjing!
Das boot
Duologia Eastwooda o Iwo Jimie
Thin red line
svoi
Kukushka
Bliskie 2ws(ci sami ludzie i sprzet co w 2ws)
L'Ennemi intime - algieria 50te
Brotherhood of war - korea 50te
Mialo byc o IIWW a pojechalscie po wszystkim zapominajac o takich tytulach jak: "30 sekund nad Tokio", "Tora,Tora,Tora", "Bitwa o Anglie", "Bitwa o Midway", "Tobruk", "Yamato" i wiele, wiele innych.
wątek miłosny nie robi od razu z filmu romansidła;)a choćby i to i tak świetny film;)