PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=782237}

Dom, który zbudował Jack

The House That Jack Built
6,6 28 423
oceny
6,6 10 1 28423
6,4 36
ocen krytyków
Dom, który zbudował Jack
Wszystko zgodnie z planem. Ludzie uciekają z kina, reżyser pęka z dumy, a bohater filmu w autotematycznym... czytaj więcej

Recenzje Użytkowników

Przed seansem z tytułem "Dom, który zbudował Jack" nastawiałem się na przeciągnięte epatowanie przemocą podparte wydumaną otoczką  filozoficzną mającą w założeniu usprawiedliwić brutalność dzieła. Tym większe było moje zaskoczenie, gdy podczas pokazu kinowego z zaciekawieniem rosnącym aż do napisów końcowych obserwowałem poczynania tytułowego bohatera, który to udał się na wycieczkę w same czeluści piekła… dosłownie i w przenośni (...). więcej
"Dom, który zbudował Jack" nie jest arcydziełem na miarę największych osiągnięć swego twórcy, ale mimo to kolejnym ważnym, bo i mocno introspektywnym, manifestem na jego liście, nawet jeśli lekko zadufanym i samochwalczym.  więcej
"Dom, który zbudował Jack" nie jest typowym i schematycznym przykładem kina postmodernistycznego, ale od tego właśnie najbardziej uciekają współcześni twórcy filmowi. Łamią utarte konwenanse i reguły, kpią z nich, szydzą oraz wyśmiewają. Lars von Trier robi to w doskonały sposób, ponieważ tym obrazem zagrał widzom na nosie, jak mało który reżyser.  więcej
W domu, który zaprojektował i zbudował Lars von Trier, pewne elementy dekoracyjne są urzekające i warto choćby dla nich przystanąć i je chłonąć. Ale po tym już, jak zyskałem pewność, że utrwaliły się w mojej pamięci, sam budynek chętnie bym wyburzył i kazał zaprojektować lepiej. więcej
Lars von Trier zrobił film "Dom, który zbudował Jack", by z dwóch poziomów powywracać nasze schematy do góry nogami. Po pierwsze z poziomu reżysera, po drugie z poziomu bohatera przez niego wykreowanego (oraz przez Matta Dillona – świetny!, ale nagrody żadnej nie dostanie).  więcej
W swoim ostatnim filmie jeden z największych prowokatorów reżyserskiej gildii – Lars von Trier – podjął się próby dogłębnych poszukiwań genezy zła. Zła w najczystszej postaci – brutalnego, psychopatycznego, lecz paradoksalnie jednocześnie wychwalanego i podnoszonego do rangi dzieła sztuki. I nie jest to sztuka awangardowa, niezrozumiała dla znacznej części odbiorców, lecz jest to sztuka klasyczna, realistyczna, prosta w odbiorze, niewymagająca posiadania specjalistycznej wiedzy pozwalającej na właściwe zinterpretowanie. Jednak film kontrowersyjnego reżysera już tak jednoznaczny nie jest. więcej

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones