Kiedy trumna Madeline jest zabierana do krypty, przednia część trumny jest po prawej stronie widza. Jednak w kolejnych scenach nagle znajduje się po lewej stronie widza.
Phillip poproszony o zdjęcie butów siada i zaczyna zdejmować prawy but. Przestaje, gdy zauważa, że Bristol zniknął. Wtedy wstaje i odchodzi w samych skarpetkach.
W kościele Roderick trzyma przednią część trumny Madeline, jednak schodząc po schodach niesie jej tylną część. W następnym ujęciu przy wejściu do krypty Roderick ponownie trzyma przednią część trumny.
Gdy Phillip opuszcza swój pokój i udaje się na kolację, słychać jak dom zaczyna dudnić, a hol wejściowy trząść się. Widać jednak, że jest to wywołane poruszaniem się dookoła kamery, gdyż świeczki i inne rekwizyty wcale się nie poruszają.
Film kręcono w Los Angeles (Kalifornia, USA).
Ten film spowodował ogromną zmianę w karierze Rogera Cormana. Zamiast wyprodukowania dwóch niskobudżetowych filmów czarno-bialych, American International zgodzila się na wyprodukowanie filmu o większym budżecie w kolorze.
Główna sceneria jest taka, że Mark Demon jedzie wśród wzgórz hollywoodu przez ognisko. Roger Corman dowiedział się o pożarze przez radio i pojechał tam nastepnego dnia z ekipą żeby nakrecić sceny z Demonem.
Corman dowiedział się, że byla w Orange stara stodoła, która miała zostać zniszczona. Zawarł układ, który pozwolil mu spalić obore w nocy i to sfilmować. Rezultat tego co nakrecili był tak dobry (pożaru), że zostal użyty nie tylko w tym filmie, ale i w późniejszych filmach opartych na utworach Edgara Allana Poe.
Film wchodzi w skład National Film Registry - listy zawierającej tytuły produkcji budujących dziedzictwo kulturowe USA w dziedzinie filmu.