Pierwszy odcinek nowego serialu TVP 1
"Londyńczycy", który wspierany jest intensywnymi działaniami promocyjnymi, przyciągnął przed telewizory 4,95 mln widzów - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Serial miał swoją premierę w czwartek 23 października o 21.10. Udział TVP 1 w czasie emisji pierwszego odcinka
"Londyńczyków" wyniósł 33,77 proc. w grupie 4+ i 31,29 proc. w 16-49. Kanał był w tym paśmie liderem rynku pod względem oglądalności. Drugą w tym czasie stację TVN oglądało 2,7 mln widzów (nadawała
"W-11 - Wydział śledczy" i film
"Jak stracić chłopaka w 10 dni"), Polsat miał 1,73 mln oglądających ("Piotr Bałtroczyk na żywo"), a TVP 2 - 1,7 mln widzów (
"Trzeci oficer",
"Dr. House").
Serialowi od początku października towarzyszy intensywna kampania promocyjna, obejmująca prasę ogólnopolską, radio, internet oraz outdoor. Dodatkowo w Warszawie realizowane są działania ambientowe - przy stacji metra Świętokrzyska ustawiony został nadmuchiwany nośnik o wymiarach 6 na 8 m, przy którym jest replika Big Bena, a na straży stoją przebrani za gwardzistów statyści. Przed emisją pierwszego odcinka prowadzona była też intensywna autopromocja w TVP 1, wyemitowano również materiał o serialu w głównym wydaniu "Wiadomości".
"Londyńczycy" to opowieść o losach młodej polskiej emigracji na Wyspach Brytyjskich. W 13-odcinkowym serialu grają m.in.:
Grażyna Barszczewska,
Robert Więckiewicz,
Przemysław Sadowski,
Rafał Maćkowiak,
Natalia Rybicka i
Maja Bohosiewicz. Emisja w czwartki o 21.10 w Jedynce począwszy od 23 października br.