Światowym box-office'em wciąż rządzą Azjaci. Numer jeden swoją pozycję uzyskał dzięki premierze w Chinach. Numerem dwa jest widowisko z Chin, a na piątym miejscu wylądowała bollywoodzka komedia.
Getty Images © China Photos Liderem naszego zestawienia została
"Alita: Battle Angel". Weekendowe wpływy wyniosły
93,8 mln dolarów. Jednak 2/3 tej sumy pochodzi z jednego kraju – Chin (63,7 mln dolarów, 64,7 mln łącznie). Solidny debiut, również na pierwszym miejscu, widowisko zanotowało w Japonii (3,2 mln dolarów). W sumie obraz był numerem jeden w 18 krajach (na 82, w których jest pokazywany). Najlepsze wyniki osiągał jednak z rynków, na których był numerem dwa: Francji (3,8 mln dolarów), Rosji (2,3 mln), Niemiec (1,8 mln) i Meksyku (1,3 mln). Zagraniczne wpływy przekroczyły w weekend 200 milionów dolarów, co czyni z
"Ality: Battle Angel" piątą najbardziej kasową premierę tego roku (a drugą jeśli chodzi o produkcje zachodnie).
Również do Chin należy pozycja numer dwa w naszym zestawieniu. Jednak
"流浪地球" (The Wandering Earth) mocno zwolnił tempo i zarobił w weekend już tylko
36,7 mln dolarów, z czego z lokalnego rynku pochodzi 34,7 mln. Jest to drugi największy kasowy przebój wszech czasów w Chinach (649,5 mln dolarów). Globalnie zbliża się zaś do granicy 700 milionów dolarów (obecnie 684,3 mln).
W końcu do pierwszej trójki awansowała animacja
"Jak wytresować smoka 3". Weekendowe wpływy szacujemy na
31,6 mln dolarów. Były więc wyższe o 45% w porównaniu do wyniku przed tygodniem. Duża w tym zasługa Rosji, gdzie po czterech dniach na koncie filmu jest 11,2 mln dolarów. Mocny start animacja zanotowała też w Hiszpanii (2,8 mln dolarów) i na Filipinach (1,7 mln). W Wielkiej Brytanii wpływy wzrosły o 5% do 2,2 mln dolarów. Z kolei we Francji spadły zaledwie o 27% do 2,8 mln dolarów. Zagraniczne wpływy filmu wynoszą obecnie 216,9 mln dolarów. Jest to czwarty najlepszy wynik premiery 2019 roku (i najlepsze spośród zachodnich produkcji).
Z szóstej pozycji na czwartą awansowała animacja Warner Bros.
"LEGO PRZYGODA 2". Weekendowe wpływy szacujemy na
9,6 mln dolarów. Obraz wciąż najlepiej sprzedaje się w Wielkiej Brytanii. Wpływy wzrosły tam o 3% do 3,3 mln dolarów. Z kolei we Francji po pierwszych pięciu dniach wyświetlania ma 1,2 mln dolarów, a we Włoszech po czterech 963 tys.
Pierwszą piątkę kompletuje nowość z Indii, bollywoodzka komedia
"Total Dhamaal". Weekendowe wpływy szacujemy na
9 milionów dolarów. Z tego z Indii pochodzi 8,7 mln według lokalnych źródeł. Media zachodnie mówią o lepszym wyniku - 9,6 mln dolarów.