Które filmy Kusturicy uważacie za najlepsze? Proszę, wymieńcie je tu w kolejności od najlepszego do najgorszego.
Na dzień dzisiejszy, moje TOP 5 wygląda w sposób następujący:
1. Underground
2. Czas cyganów
3. Tata w podróży służbowej
4. Arizona Dream
5. Czarny kot, biały kot
1. Obiecaj mi! -10 (bezapelacyjnie!)
2. Na Mlecznej Drodze -9
3. Czas Cyganów-9
4. Czarny kot, biały kot-9
5. Ojciec w podróży służbowej-8
6. Zycie jest cudem-8
7. Underground-7
8. Arizona Dream-6 (jedyny, którego nie mam w swojej domowej kolekcji, nie powalił mnie)
Widziałem tylko 8 filmów Kusturicy stąd TOP 8
1. Czas cyganów.
2. Życie jest cudem.
3. Underground - film ważny, ciężki, ale i nie pozbawiony dłużyzn.
4. Czarny kot, biały kot.
5. Ojciec w podróży służbowej.
Nie widziałem "Obiecaj mi", a "Arizona Dream" lub "Czy pamiętasz Dolly Bell" są jego słabszymi filmami. W mojej ocenie jest w nich za mało autorskiego sznytu Kusturicy.
1 UNDERGROUND - 8/10
2 Czy pamiętasz Dolly Bell? - 8/10
Dla rozmowy ojca z synem podczas drogi do szpitala:
"-Synu, rozważyłem to i nie mam ci nic do powiedzenia":-)
Masz swój rozum i ducha.
Weź sobie żonę. Samotność jest straszna. To najgorsza z chorób.
-Ale ty nie dlatego idziesz do szpitala.
-Nie wiadomo."
3. Czas Cyganów - 7/10
4. Czarny kot, biały kot - 5/10 - rozwrzeszczany, hałaśliwy, histeryczny
5. Arizona dream - 3/10 - wydumany i zwyczajnie nudny
6. Ojciec w podróży służbowej - 3/10