Kar-Wai Wong

8,5
1 545 ocen pracy reżysera
powrót do forum osoby Kar-Wai Wong

Mam ogromną prośbę.
Proszę o tytuły i nazwiska azjatyckiej kinematografii, które warto zobaczyć/poznać

jestem_piatym_elementem

Zależy co dokładniej lubisz ;) Ja jestem zachwycony Park-Chan Wookiem (w miarę możliwości nie tylko trylogia zemsty). Yimou Zhang (tu polecam skromne Happy Times), Kim Ki Duk, Anh Hung Tran (Zapach zielonej papai), Kaige Chen to też reżyserzy na których warto zwrócić uwagę. Nie znam się mocno, ale liczę na to, że ktoś dorzuci parę nazwisk do tych wymienionych przeze mnie. Pozdrawiam

HerrDecadens

Dziękuje za pomoc. W najbliższym czasie zajmę się szukaniem tych filmów.

jestem_piatym_elementem

Zdecydowanie Infernal Affairs. Najlepiej cala trylogia :)

jestem_piatym_elementem

klasycy ze tak ich nazwę:
Yasujiro Ozu
Kenji Mizoguchi
Akira Kurosawa
Masaki Kobayashi
pozdro 1200

jestem_piatym_elementem

Oprócz wymienionych panów serdecznie polecam także Ming Liang Tsai'a, którego filmy są podobno niesamowite, także dopiero wkraczam w świat kina azjatyckiego, ale widziałam już jeden jego film i był świetny. Także Hsiao-hsien Hou (uwielbiam go), cz Jia Zhang Ke.

Tow wszystko wina tego, że ciężko w ogóle zdobyć i obejrzeć filmy azjatyckich reżyserów. Polecam także, jak poprzednicy, Yimou Zhanga (ma także filmy bardziej subtelne niż kasowe hity pokroju "Dom latających sztyletów", "Cesarzową" czy "Hero"), Kaige Chena, czy wietnamskiego reżysera Anh Hung Trana (chociażby genialny i nagradzany "Ryszkarz").

Mimi_Yoshi

Shinya Tsukamoto, a konkretnie jeden chyba najbardziej znany jego film Tetsuo >:) ...