Które filmy Formana uważacie za najlepsze? Proszę, wymieńcie je tu w kolejności od najlepszego do najgorszego.
Mój top:
1. Lot nad kukułczym gniazdem – 9+/10
2. Człowiek z księżyca – 8+/10
3. Hair – 8+/10
4. Miłośc blondynki – 6/10
5. Amadeusz – 5/10
6. Skandalista Larry Flynt – 5/10
7. Duchy Goi – 5/10
ja to miałem założyć :/
1.Lot nad kukułczym gniazdem 9+/10
2.Czarny Piotruś 7+/10 (absolutna rewelacja)
3.Hair 7/10
4.Pali się moja panno 7/10
5.Konkurs 7/10
6.Człowiek z księżyca 7/10
7.Miłość blondynki 5+/10
8.Amadeusz 5+/10
na półce: Odlot,Ragtime,Duchy goi
moja kolej:
1. Hair 10/10
2. Lot nad kukułczym gniazdem 10/10
3.Amadeusz 8/10
4. Człowiek z księżyca 7.5/10
5. Pali się moja panno 7/10
1. Lot nad kukułczym gniazdem 10/10
2. Amadeusz 9+/10
3. Skandalista Larry Flint 8/10
Reszty niestety nie kojarzę/nie oglądałem.
Wiem, że zrobię z siebie niezłego błazna (albo raczej błaznę ;D) ale widziałam tylko "Amadeusza" i oceniam 9/10 "Lot..." i "Hair" obejżę wkrótce
Aktualizacja:
1. Lot nad kukułczym gniazdem
2. Ragtime
3. Czarny Piotruś
4. Amadeusz
5. Konkurs
6. Pali się moja panno
7. Hair
8. Odlot
9. Człowiek z księżyca
10. Miłość Blondynki
11. Valmont
12. I miss Sonia Henie (z całości tylko nowelke Makavejeva da się obejrzeć)
13. Skandalista Larry Flynt
w planach: Gdyby tych kapel nie było
1. Lot nad kukułczym gniazdem
2. Amadeusz
3. Miłość blondynki
4. Człowiek z księżyca
5. Czarny Piotruś
6. Hair
7. Ragtime
8. Pali się moja panno
9. Skandalista Larry Flynt
10. Valmont
--------------------------------
11. Duchy Goi
1. One Flew Over the Cuckoo's Nest
2. Amadeus
3. Lásky jedné plavovlásky
4. Man on the Moon
5. Hair
6. Černý Petr
7. The People vs. Larry Flynt
8. Valmont
9. Ragtime
10. Taking Off
11. Goya's Ghosts
12. Hoří, má panenko!
1. Lot nad kukułczym gniazdem
2. Miłość blondynki
3. Amadeusz
4. Czarny Piotruś
5. Hair
6. Człowiek z księżyca
7. Konkurs
8. Gdyby tych kapel nie było
1 Lot nad kukułczym gniazdem
2Czarny Piotruś
3Valmont
4. Amadeusz
5Skandalista Larry Flynt
6 Miłość blondynki
7 Hair
8Człowiek z księżyca
9Pali się moja panno
10Konkurs
Lot na kukułczym gniazdem
Hair
Amadeusz
Pali się moja panno
Skandalista Larry Flint
Duchy Goi
ten ostatni słabiutki bardzo, 3 pierwsze genialne, pali się moja panno - bardzo zacne; koniecznie muszę jeszcze czarnego piotrusia
1. Amadeusz
2. Lot nad kukułczym gniazdem
3. Hair
4. Pali się moja panno
5. Duchy Goi
1. Amadeusz 10/10
2. Lot nad kukułczym gniazdem 10/10
3. Hair 9/10
4. Miłość blondynki 9/10
5. Pali się moja panno 8/10
6. Czarny Piotruś 8/10
7. Ragtime 8/10
8. Skandalista Larry Flynt 7/10
9. Valmont 7/10
10. Konkurs 7/10
11. Odlot 7/10
12. Duchy Goi 6/10
Plany: Człowiek z księżyca
1. Lot nad kukułczym gniazdem
2. Hair
3. Amadeusz
4. Duchy Goi
5. Czarny Piotruś
6. Miłość blondynki
7. Pali się moja panno
8. Człowiek z księżyca
1. Lot nad kukułczym gniazdem
2. Amadeusz
3. Hair
4. Skandalista Larry Flynt
5. Miłość blondynki
6. Duchy Goi
7. Człowiek z księżyca
8. Pali się moja panno
9. Czarny piotruś
1. Amadeusz 10/10
2. Lot nad kukułczym gniazdem 10/10
3. Duchy Goi 9/10
4. Miłość blondynki 8/10
Tyle widziałem do tej pory...
Jak na razie TOP 5.
1.Lot nad kukułczym gniazdem 10/10
2.Amadeusz 10/10
3.Hair 8/10
4.Człowiek z księżyca 8/10
5.Skandalista Larry Flynt 7/10
Krol Midas naszych czasow . Czego sie nie tknie zamieni w zloto... Wymienie
Lot nad kukulczym gniazdem i Czlowiek z ksiezyca, ale TYLKO DLA TEGO, ze ostatnio ogladalem. Kazac mi porownywac jego filmy, to tak, gdybyscie kazali mi powiedziec, ktore moje dziecko najbardziej kocham...
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Lot nad kukułczym gniazdem 9,08 49
2 Amadeusz 8,66 41
3 Hair 7,70 30
4 Miłość blondynki 7,75 20
5 Człowiek z księżyca 7,48 25
6 Czarny Piotruś 7,46 13
7 Pali się moja panno 7,38 16
8 Valmont 7,13 8
9 Ragtime 7,25 4
10 Odlot 7,33 3
11 Konkurs 7,00 3
12 Skandalista Larry Flynt 6,43 30
13 Duchy Goi 6,31 16
1. Lot nad kukułczym gniazdem 10/10
2. Amadeusz 10/10
3. Skandalista Larry Flynt 10/10
4. Hair 9/10
P.S. Nie daję dziesiątek aż tak często (67 na 670 ocenionych filmów (Stan na dziś)) po prostu Forman do mnie trafia.
1 Lot nad kukułczym gniazdem – 9/10*
2 Człowiek z księżyca – 8/10*
3 Amadeusz – 8/10
4 Hair – 7/10
5 Skandalista Larry Flint – 7/10
6 Pali się moja panno – 7/10
7 Ragtime – 7/10
8 Odlot – 7/10
9 Miłość blondynki – 7/10
10 Duchy Goi – 6/10
11 Valmont – 6/10
12 Czarny Piotruś – 6/10
* - ulubiony
1. Lot nad kukułczym gniazdem - 10
2. Amadeusz - 10
3. Hair - 9
4. Miłość Blondynki - 8+
5. Czarny Piotruś - 8
6. Człowiek z księzyca - 8
7. Skandalista Larry Flynt - 7
8. Valmont - 7
9. Pali się moja panno - 6
10. Duchy Goi - 5
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Lot nad kukułczym gniazdem (1975) 9,16 74
2 Amadeusz (1984) 8,74 66
3 Hair (1979) 7,80 49
4 Człowiek z księżyca (1999) 7,38 42
5 Miłość blondynki (1965) 7,43 28
6 Czarny Piotruś (1963) 7,33 18
7 Pali się moja panno (1967) 7,14 22
8 Skandalista Larry Flynt (1996) 6,86 50
9 Valmont (1989) 6,94 16
10 Odlot (1971) 7,17 6
11 Ragtime (1981) 6,83 6
12 Duchy Goi (2006) 6,47 30
13 Konkurs (1963) 6,40 5
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Lot nad kukułczym gniazdem (1975) 9,11 96
2 Amadeusz (1984) 8,60 83
3 Hair (1979) 7,71 68
4 Miłość blondynki (1965) 7,69 49
5 Odlot (1971) 7,56 16
6 Pali się, moja panno (1967) 7,28 43
7 Człowiek z księżyca (1999) 7,24 55
8 Czarny Piotruś (1963) 7,23 31
9 Skandalista Larry Flynt (1996) 6,95 63
10 Ragtime (1981) 7,08 13
11 Valmont (1989) 6,89 19
12 Duchy Goi (2006) 6,48 46
13 Konkurs (1963) 6,00 8
Z tych, które widziałem do tej pory:
1. Amadeusz 10/10
2. Lot nad kukułczym gniazdem 9/10 +
3. Hair 9/10 +
4. Skandalista Larry Flynt 8/10
5. Człowiek z księżyca 8/10
Nie było mi dane zobaczyć czeskich filmów i na nie poluję w TV. Nie bardzo mam ochotę na "Ragtime", "Valmonta" czy "Goię".
1. Lot nad kukułczym gniazdem - 9+/10
2. Człowiek z księżyca - 9+/10
3. Amadeusz - 8/10
4. Hair - 7/10
5. Skandalista Larry Flynt - 7/10
Do obejrzenia: Pali się, moja panno, Duchy Goi.
MISTRZ
1 - Lot nad kukułczym gniazdem - 10
2 - Amadeusz - 10
3 - Valmont - 10
4 - Miłość blondynki - 10
5 - Skandalista Larry Flynt - 9
6 - Odlot - 8
7 - Pali się moja panno! - 7
8 - Ragtime - 7
9 - Duchy Goi - 7
10 - Czarny Piotruś - 6
11 - Hair - 6
1. Pali się moja panno - 10/10
2. Skandalista Larry Flynt - 10/10
3. Duchy Goi - 9/10
4. Amadeusz - 8/10
5. Hair - 8/10
6. Lot Nad Kukułczym Gniazdem - 8/10
7. Człowiek z Księżyca - 8/10
1 - Lot nad kukułczym gniazdem - 9
2 - Amadeusz - 8
3 - Valmont - 8
4 - Skandalista Larry Flynt 7
5 - Człowiek z księżyca 7
6 - Duchy Goi 7
7 - Czarny Piotruś 5
1. Lot nad kukułczym gniazdem – 10/10
2. Amadeusz – 9/10
3. Hair – 8/10
4. Pali się, moja panno – 7/10
5. Ragtime – 7/10
6. Człowiek z księżyca – 7/10
7. Valmont – 6/10
8. Miłość blondynki – 6/10
9. Odlot – 6/10
10. Czarny Piotruś – 5/10
11. Duchy Goi – 4/10
12. Skandalista Larry Flynt – 4/10
1. Lot nad kukułczym gniazdem 10/10
2. Amadeusz - 10/10
3. Skandalista Larry Flynt - 9/10
4. Człowiek z księżyca - 9/10
1. Lot nad kukułczym gniazdem 10/10
2. Człowiek z księżyca 9/10
3. Amadeusz 8/10
4. Skandalista Larry Flynt 7/10
5. Hair 7/10
6. Duchy Goi 7/10
1. Amadeusz 10/10
2. Hair 10/10
3. Lot nad kukułczym gniazdem 9/10
4. Odlot 8/10
5. Czarny Piotruś 8/10
6. Miłość blondynki 7/10
7. Skandalista Larry Flint 7/10
8. Człowiek z Księżyca 7/10
9. Pali się, moja panno 6/10
10. Duchy Goi 6/10
1. Lot nad kukułczym gniazdem
2. Amadeusz
3. Człowiek z księżyca
4. Hair
5. Odlot
6. Skandalista Larry Flynt
7. Duchy Goi
8. Ragtime
9. Czarny Piotruś
10. Valmont
11. Miłość blondynki
12. Pali się, moja panno
1. Lot nad kukułczym gniazdem 10/10
2. Amadeusz 10/10
3. Hair 8.5/10
4. Skandalista Larry Flynt 8/10
5. Ragtime 8/10
6. Człowiek z księżyca 7/10
7. Valmont 7/10
8. Miłość blondynki 7/10
9. Pali się, moja panno 7/10
10. Odlot 7/10
11. Duchy Goi 7/10
12. Czarny Piotruś 6/10
1. Hair, Amadeusz, Człowiek z księżyca - 9/10
2. Pali się, moja panno, Lot nad kukułczym gniazdem, Ragtime, Valmont, Duchy Goi - 8/10
3. Miłość blondynki, Odlot - 7/10
4. Czarny Piotruś, Skandalista Larry Flynt - 6/10
1. Amadeusz / Lot nad kukułczym gniazdem - oba tak genialne, że ciężko rozstrzygnąć
2. Hair
3. Człowiek z księżyca
4. Skandalista Larry Flynt
5. Duchy Goi
Bodaj najwybitniejszy europejski reżyser na amerykańskiej ziemi.
1 "LOT NAD KUKUŁCZYM GNIAZDEM" - 10/10 + tytuł bezdyskusyjnie najlepszego filmu lat 70.
2 "Pali się, moja panno" - 10/10
3 "SKANDALISTA LARRY FLYNT" - 10/10
4 "Czarny Piotruś" - 10/10
5 "AMADEUSZ" - 10/10
6 "Hair" - 8/10
7 "Miłość blondynki" - 7/10
8 "Duchy Goi" - 7/10
9 "Odlot" - 7/10
10 "Człowiek z księżyca" - 7/10
11 "Valmont" - 3/10 - w istocie jedyny słaby film Formana w całej karierze
Pozostaje "RAGTIME"
Odszedł czeski Andrzej Wajda. Człowiek instytucja.