Ja nie znam jeszcze jego twórczości ale po ocenach i jak najbardziej pozytywnych wypowiedziach na forum na temat jego filmów postaram się niezwłocznie to zrobić, dlatego chciałabym się od jakiego wg was filmu powinnam zacząć?
myślę że najbezpieczniej zacząć od Tokyo Godfathers, bo to jest chyba najbardziej przystępny i najłatwiej wchodzący film, a potem całą resztę ;)
Trudny wybór paprika pod względem grafiki ale może przez to że oglądałem na dvd a paranoia widziałem z hypera także ciężko wybrać perfect blue też mnie wciągnął czyli wszystkie są dobre.
Filmy Kon'a można podzielić na te bardziej przystępne i te nieco mniej. Do tych bardziej przystępnych należą Paprica, Tokyo Godfathers. Nieco trudniejsze w odbiorze są Millenium Actress, Perfect Blue no i w końcu naprawdę ciężki Paranoia Agent, choć ten wg. mnie jest jego najlepszym dziełem Kon'a i gorąco go polecam.
Filmy pełnometrażowe widziałem wszystkie i jak dla mnie:
1) Tokyo Godfathers
2) Perfect blue (dozw. od lat 18)
3) Sennen Joyu
4) Papurika
Pzdr.
Na razie oglądałem Millenium Actress i Paranoia Agent, oba oceniam wysoko (opening ze "wspaniałym grzybem na niebie" w tle - genialne). W kolejce Perfect Blue (mam, ale nie mogę obejrzeć - boję się>_>) oraz Paprika (będzie na gwiazdkę, musze obejrzeć!!!).
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Perfect Blue (1998) 7,45 11
2 Millennium Actress (2001) 7,33 6
3 Paprika (2006) 6,78 9
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Perfect Blue (1997) 7,63 30
2 Millennium Actress (2001) 7,67 21
3 Rodzice chrzestni z Tokio (2003) 7,68 19
4 Paprika (2006) 7,00 31