W czasach kiedy filmowe horrory to w większości prosta rozrywka i prymitywne straszaki robione w dużej mierze z myślą o mało wymagających widzach i nastolatkach (czasami zdarzają się perełki, ale bardzo trudno je wyłowić), a we współczesnej literaturze za mistrzów gatunku uważa się Stephena Kinga albo Mastertona Grahama (z całym szacunkiem dla obu panów - ale ich książki nie przerażają bardziej wymagających odbiorców.) trudno znaleźć naprawdę porządnego straszaka na miarę Lovercrafta czy Edgarda Allana Poego - gdzie ich dzieła naprawdę wzbudzały niepokój a przy okazji były świetnie skonstruowane od strony fabularnej.
Dzisiaj w literaturze i kinie horror to w większości rozrywka przesiąknięta tanimi chwytami i niepotrzebną brutalnością.
Dlatego cieszę się ze przynajmniej gry komputerowe utrzymują gatunek na całkiem przyzwoitym poziomie, wspaniały Sillent Hill, niesamowita Amnesia, czy właśnie Layers of Fear - te tytuły są dobre od strony fabularnej, a przy okazji potrafią zbudować świetny, niepokojący klimat. Na pewno duża w tym zasługa interaktywności której z oczywistych powodów nie są w stanie zaoferować pozostałe media. Ale myślę ze najważniejszą kwestią jest to ze w grach nie zapomina się o budowaniu klimatu, całość jest przesiąknięta jest prawdziwą atmosferą grozy - bardziej niż wszystkie topowe horrory na filmwebie z ostatnich kilku lat razem wzięte czy większość książek Kinga.
A więc pozostaje się cieszyć ze przynajmniej w grach możemy poczuć delikatne ukłucie prawdziwego strachu bądź niepokoju, a przy okazji poznać całkiem niezłą i niebanalną historię.
Dokładnie zgodzę się z Tobą mam nadzieję że to nie ostatnie dzieło twórców oraz też że kolejna część będzie jeszcze lepsza, byle tego nie popsuli....
Pozdrawiam.
Racja. Sporo dobrych gier tego typu.
TPP:
Resident evil 1 1996
Resident evil 2 1998
Resident evil 3 1999
Resident evil CV 2000
Resident evil remake 1 2002 - (2015 HD)
Resident evil 0 2002 - (2016 HD)
Resident evil 4 2005
Resident evil Revelations 2012
Resident evil Revelations 2 2015
Resident evil 2 remake 2018
Silent Hill 1 1999
Silent Hill 2 2001
Silent Hill 3 2003
Fatal Frame 2001
Fatal Frame II 2003
Fatal Frame III 2005
Blair witch Rustin Parr 2000
Alone in the dark 4 2001
Dead Space 2008
Alan wake 2010
Evil within 2014
Evil within 2 2017
FPP:
Blood 1997
Half Life 1998
System Shock 2 1999
Alien vs Predator 1999
Clive Barker's Undying 2001
Doom 3
F.E.A.R 2005
Call of Cthulhu 2005
Penumbra Czarna plaga 2008
Amnesia 2010
Metro 2033 2010
Metro:Last Light 2013
Outlast 2013
Outlast 2 2017
Obcy izolacja 2014
Layers of Fear 2015
Resident evil 7 2017
System Shock 2018 (remake 1)
Chyba najlepsze gry tego typu to
RE 2, RE 1 remake, Silent hill 2, Alone in the dark 4, System Shock 2, Amnesia, Outlast 1, Resident evil 7.
Dorzuciłbym jeszcze ,,SOMĘ'' ;) Fantastyczna gra. Jeśli nie grałeś, polecam sprawdzić.
Tak, grałem. To gra z 2015 roku od twórców Penumbra i Amnesia.
Chyba najbardziej czekam na Resident evil 2 remake oraz System Shock remake,
ale wolałbym remake System shock 2.
Kto wie może jak odniesie sukces odświeżona wersja pierwszej części to też zrobią remake dwójki.
Po dobrych wynikach sprzedaży Resident evil 2 remake zapowiedziano Resident evil 3 remake na początek 2020.
Grę ma tworzyć prawdopodobnie niezależne zewnętrzne studio. Nie wiadomo czy Capcom udostępni im silnik na którym powstały Re 7 i Re 2 remake.
Pokazano też więcej gameplaya sequela polskiej gry - Layers of Fear 2. Premiera w czerwcu.
www.youtube.com/watch?v=nVo_rVjN6c8