Akademia Filmowa dla uczniów w Krakowie

Informacja nadesłana przez organizatora /
https://www.filmweb.pl/news/Akademia+Filmowa+dla+uczni%C3%B3w+w+Krakowie-12289
Akademia Filmowa dla uczniów w Krakowie

Działający pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej, Panasonic IMAX Kraków oraz kino Cinema City Plaza zapraszają do wzięcia udziału w programie edukacyjnym Akademia Filmowa 2003. Połączenie możliwości wyposażonego w nowoczesne systemy dźwiękowe i projekcyjne oraz klimatyzację 9 salowego multipleksu Cinema City Plaza z prezentującą najnowszą technologię wielkoformatowego kina trójwymiarowego salą Panasonic IMAX Kraków daje niespotykane dotąd możliwości zaprezentowania potęgi świata obrazów oraz wykorzystania tego nowoczesnego obiektu jako centrum edukacji filmowej i medialnej, prowadzonej na najwyższym technicznym i merytorycznym poziomie.

Zajęcia Akademii będą odbywać się od poniedziałku do piątku w godzinach przedpołudniowych. Dotyczą zagadnień filmowych i medialnych mieszczących się w zakresie programu nauczania języka polskiego oraz ścieżek międzyprzedmiotowych poświęconych tej tematyce i obejmują swym programem dzieci oraz młodzież szkolną z wszystkich poziomów nauczania (od zerówki do matury). Cykl zajęć Akademii składa się z ośmiu spotkań - sześciu projekcji w nowoczesnym kinie klasycznym (multipleks Cinema City Plaza) i dwóch w kinie Panasonic IMAX Kraków wyświetlającym filmy w systemie 3D i 2D na jednym z największych w Europie Środkowo Wschodniej ekranie.

Spotkanie Akademii Filmowej składa się z wykładu (15-20min.), który wprowadza młodego widza w zagadnienia tworzenia i odbioru sztuki filmowej oraz funkcjonowania obrazu jako jednego z podstawowych budulców we współczesnych przekazach medialnych, porusza problemy odbioru dzieła filmowego, przemocy w mediach i sposobu obrony przed nią. Projekcja filmowa ilustruje poruszane w wykładzie tematy. Spotkania urozmaicone są konkursami z nagrodami i niespodziankami.

Wykładowcami Akademii Filmowej są pracownicy naukowi i doktoranci Uniwersytetu Jagiellońskiego z Instytutu Sztuk Audiowizualnych oraz ludzie związani z tworzeniem kultury filmowej. Program został stworzony i jest realizowany przez autorów największej działającej w Polsce od 6 lat Akademii Filmowej. Cena uczestnictwa w zajęciach Akademii Filmowej wynosi 9 zł od każdego uczestnika za udział w jednym spotkaniu, pod warunkiem wzięcia udziału w całym cyklu. Opiekunowie grup są bezpłatnymi gośćmi.

Więcej informacji można uzyskać bezpośrednio od organizatorów Akademii:
Panasonic IMAX Kraków, Cinema-City Plaza, Al. Pokoju 44, 31-564 Kraków
Rezerwacje grupowe: tel. (12) 290 90 80, 290 90 92, fax: (12) 290 90 93
e-mail: rezerwacje.krakow@cinema-city.pl

Harmonogram spotkań:

Szkoła Podstawowa

Klasy 0 - 2
Tajniki obrazu filmowego.
Kamera i projektor. Ruch i obraz. Kino IMAX - "Galapagos 3D"
Rodzaje dzieł filmowych, kryteria podziałów ruchomych obrazów - "Planeta Skarbów", reż. Ron Clements
Kto się na tym zna? Zawody związane ze sztuką obrazu filmowego - "Księga Dżungli 2", reż. Steve Trenbirth
Mistrzowie wyobraźni, czyli praca na planie filmowym - "Prosiaczek i Przyjaciele", reż. Francis Glebas
Elementy obrazu filmowego - "Pinokio", reż. Roberto Benigni
Słuchaj i patrz! Składniki ścieżki dźwiękowej w filmie. Obraz dźwięku - "Gdzie jest Nemo?", reż. Andrew Stanton
Opowiedz to obrazami - adaptacja filmowa - "Harry Potter i więzień Azkabanu", reż. Chris Columbus
Obraz i film! Baśń w IMAXie - "Król Lew 2D"/ "Piękna i Bestia 2D"

Klasy 3 - 4
Magia ruchomego obrazu.
Kamera i projektor. Ruch i obraz. Kino IMAX - "Galapagos 3D"
Ruchome obrazki, czyli sztuka animacji - od deski kreślarskiej do monitora - "Planeta Skarbów", reż. Ron Clements
Kto porusza te obrazy? Zawody związane za sztuka filmową - "Śnieżne Psy", reż. Brian Levant
Porusz wyobraźnię, czyli co to są efekty specjalne w filmie? - "Pinokio", reż. Roberto Benigni
Poruszenie na planie filmowym, czyli miejsce pracy filmowca - "Agent Cody Banks", reż. Harald Zwart
Poruszamy temat scenariusz filmowego - "Sindbad; Legenda Siedmiu Mórz", reż. Tim Johnson
Od słowa do ruchomego obrazu - tajemna sztuka adaptacji - "Harry Potter i więzień Azkabanu", reż. Chris Columbus
Obraz i film! Baśń w IMAXie - "Król Lew 2D"/ "Piękna i Bestia 2D"

Klasy 5 - 6
Słowniczek młodego kinomana.
Kamera i projektor. Ruch i obraz. Kino IMAX - "Galapagos 3D"
Scenariusz, scenopis i adaptacja - "Sindbad; Legenda Siedmiu Mórz", reż. Tim Johnson
Komputerowe efekty specjalne - "Magiczne Buty", reż. John Schltz
Animacja - "Spirited Away", reż. Hayao Miyazaki
Gatunki filmowe - "Agent Cody Banks", reż. Harald Zwart
Plany filmowe - ruchy i punkty widzenia kamery - "Mission without permission", reż. Bart Freundlich
Skwel i prekwel - "Harry Potter i więzień Azkabanu", reż. Chris Columbus
Obraz i ruch! Baśń w IMAXie - "Król Lew 2D"/ "Piękna i Bestia 2D"


Gimnazjum

Klasa 1
Film, czyli rzecz miedzy twórcą i odbiorcą.
"Przedłużacze zmysłów". Czyli kino i inne media. Co to jest IMAX? - "Głosy z głębin 3D"
Jak to zaczyna - scenariusz i scenopis - "Daredevil", reż. Mark Steven Johnson
Scenariusz 'pożyczony' - tajniki adaptacji - "Stara Baśń", reż. Jerzy Hoffman
Komputerowe efekty specjalne - teoria i technika - "X-Men 2", reż. Bryan Singer
Gatunek filmowy - umowa miedzy twórcą i odbiorcą - "Piraci z Karaibów; Klątwa czarnej Perły", reż. Gore Verbinski
Elementarz kamery - plany filmowe, punkty widzenia kamery - "Wasabi: Hubert Zawodowiec", reż. Gerard Krawczyk
Kolejny kontrakt twórcy z odbiorcą - sequel i prequel - "Władca Pierścieni: Powrót Króla", reż. Peter Jackson
Ruchomy obraz. Obraz ruchu. Dokumentalne kino wielkoformatowe - "Sensacyjna Podróż. Teoria Rozrywki 2D"

Klasa 2
Pokazane - opowiedziane, czyli obraz i opowiadanie.
'Pomiędzy' rzeczywistością a kreacją. Co to jest IMAX? - "Ultimate X 2D"
Prawda obrazu filmowego- komputerowe efekty specjalne - "Magiczne Buty", reż. John Schltz
Reguły filmowej fabuły - "Stara Baśń", reż. Jerzy Hoffman
Opowieść i obraz sprzymierzone z widzem - gatunek filmowy - "Star Trek: Nemezis", reż. Stuart Baird
Alfabet filmowego obrazu - plany filmowe i praca kamery - "Dwa tygodnie na miłość", reż. Marc Lawrence
Opowiadane obrazami - reguły scenariusza filmowego - "Rycerze z Szanghaju", reż. David Dobkin
Dla kogo to wszystko? - Widz ma prawo głosu!(sequel, prequel) - "Władca Pierścieni: Powrót Króla", reż. Peter Jackson
Dotknąć czy uwierzyć? Niewiarygodnie prawdziwe kino - "Głosy z głębin 3D"

Klasa 3
Między sztuką a techniką. Rola filmu we współczesnej rzeczywistości.
Obrazy kontra rzeczywistość. Co to jest IMAX? - "Ultimate X 2D"
Nasze uczucia i emocje w filmowej maszynie identyfikacji - "Biały Oleander", reż. Peter Kosminsky
Przeczytane - obejrzane: reguły adaptacji filmowej - "Stara Baśń", reż. Jerzy Hoffman
Polskie kino autorskie - współczesne zwierciadło rzeczywistości - "Edi", reż. Piotr Trzaskalski
Gatunki filmowe - reguły sukcesu kina komercyjnego - "Moje wielkie greckie wesele", reż. Joel Zwick
Animacja - światy wirtualne w kinie - "Undo", reż. Marcin Waśko
Techniki kinowej zabawy z widzem; remake, sequel, prequel - "Władca Pierścieni: Powrót Króla", reż. Peter Jackson
Fabuła czy dokument? Sztuka czy technika? Kino wielkoformatowe - "Głosy z głębin 3D"


Szkoły ponadgimnazjalne

Klasa 1
Obrazy i rzeczy.
Obraz - kulturowa analiza pojęcia. Rzecz o IMAX - "Skrzydła odwagi 3D"
Gatunek filmowy - skodyfikowana rzeczywistość medialna - "Solaris", reż. Steven Soderbergh
Polskie kino i polska rzeczywistość, czyli to, o czym marzy polski widz? - "Stara Baśń", reż. Jerzy Hoffman
Orientalne ornamenty - kino na styku kultur - "Hero", reż. Zhang Yimou
Komputer - współczesny klucz do świata obrazów - "Matrix Rewolucje", reż. Larry i Andy Wachowscy
Fenomen kina dokumentalnego - "Skrecz", reż. Doug Pray
Adaptacji - skuteczna technika scenariuszowa - "Władca Pierścieni: Powrót Króla", reż. Peter Jackson
Dotknąć czy uwierzyć? Rzecz o niewiarygodnie prawdziwym kinie wielkiego formatu - "Wyprawa do niezwykłych jaskiń 2D"

Klasa 2
Proces tworzenia - reguły odbioru. Kino!
Obraz - kulturowa analiza pojęcia. Co to jest IMAX? - "Skrzydła odwagi 3D"
Katharsis? Artystyczna wypowiedź wobec ludzkiego dramatu - "Pokój Syna", reż. Nanni Moretti
Czy film to język? Montaż, czyli reguły filmowej wypowiedzi - "Kocha...nie kocha", reż. Laetitia Colombani
Społeczna i kulturowa rola gatunku filmowego - "Chicago", reż. Rob Marshall
Magicy obrazu, rzeźbiarze rzeczywistości - efekty specjalne w kinie - "Matrix Rewolucje", reż. Larry i Andy Wachowscy
Reguły opowiadania obrazami i obrazu opowiadania - "8 kobiet", reż. Francois Ozon
W pogoni za widzem; adaptacja, sequel, prequwel, remake - "Władca Pierścieni: Powrót Króla", reż. Peter Jackson
Dotknąć czy uwierzyć? Niewiarygodnie prawdziwe kino wielkiego formatu - "Wyprawa do niezwykłych jaskiń 2D"

Klasa 4 - Syntezy maturalne
Filmowy słownik maturzysty.
K jak kino i kobieta w filmach autorskich - "Porozmawiaj z Nią", reż. Pedro Almodowar
S jak sztuka i sumienie. Polskie kino współczesne - "Edi", reż. Piotr Trzaskalski
W jak wiara i wartości, którym pozostajemy wierni. Bezkompromisowe kino Martina Scorsese - "Gangi Nowego Jorku", reż. Martin Scorsese
R jak realizm. Granice kina społecznie zaangażowanego - "Wszystko albo nic", reż. Mike Leigh
M jak miłość i jak moralność. Twórca i jego życie. Człowiek i jego wybory - "Frida", reż. Julie Taymor
Obraz - kulturowa analiza pojęcia. Co to jest IMAX? - "Skrzydła odwagi 3D"

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones