Akademia Filmowa dla uczniów w Krakowie
Działający pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej, Panasonic IMAX Kraków oraz kino Cinema City Plaza zapraszają do wzięcia udziału w programie edukacyjnym Akademia Filmowa 2003. Połączenie możliwości wyposażonego w nowoczesne systemy dźwiękowe i projekcyjne oraz klimatyzację 9 salowego multipleksu Cinema City Plaza z prezentującą najnowszą technologię wielkoformatowego kina trójwymiarowego salą Panasonic IMAX Kraków daje niespotykane dotąd możliwości zaprezentowania potęgi świata obrazów oraz wykorzystania tego nowoczesnego obiektu jako centrum edukacji filmowej i medialnej, prowadzonej na najwyższym technicznym i merytorycznym poziomie.
Zajęcia Akademii będą odbywać się od poniedziałku do piątku w godzinach przedpołudniowych. Dotyczą zagadnień filmowych i medialnych mieszczących się w zakresie programu nauczania języka polskiego oraz ścieżek międzyprzedmiotowych poświęconych tej tematyce i obejmują swym programem dzieci oraz młodzież szkolną z wszystkich poziomów nauczania (od zerówki do matury). Cykl zajęć Akademii składa się z ośmiu spotkań - sześciu projekcji w nowoczesnym kinie klasycznym (multipleks Cinema City Plaza) i dwóch w kinie Panasonic IMAX Kraków wyświetlającym filmy w systemie 3D i 2D na jednym z największych w Europie Środkowo Wschodniej ekranie.
Spotkanie Akademii Filmowej składa się z wykładu (15-20min.), który wprowadza młodego widza w zagadnienia tworzenia i odbioru sztuki filmowej oraz funkcjonowania obrazu jako jednego z podstawowych budulców we współczesnych przekazach medialnych, porusza problemy odbioru dzieła filmowego, przemocy w mediach i sposobu obrony przed nią. Projekcja filmowa ilustruje poruszane w wykładzie tematy. Spotkania urozmaicone są konkursami z nagrodami i niespodziankami.
Wykładowcami Akademii Filmowej są pracownicy naukowi i doktoranci Uniwersytetu Jagiellońskiego z Instytutu Sztuk Audiowizualnych oraz ludzie związani z tworzeniem kultury filmowej. Program został stworzony i jest realizowany przez autorów największej działającej w Polsce od 6 lat Akademii Filmowej. Cena uczestnictwa w zajęciach Akademii Filmowej wynosi 9 zł od każdego uczestnika za udział w jednym spotkaniu, pod warunkiem wzięcia udziału w całym cyklu. Opiekunowie grup są bezpłatnymi gośćmi.
Więcej informacji można uzyskać bezpośrednio od organizatorów Akademii:
Panasonic IMAX Kraków, Cinema-City Plaza, Al. Pokoju 44, 31-564 Kraków
Rezerwacje grupowe: tel. (12) 290 90 80, 290 90 92, fax: (12) 290 90 93
e-mail:
rezerwacje.krakow@cinema-city.pl Harmonogram spotkań:
Szkoła Podstawowa
Klasy 0 - 2
Tajniki obrazu filmowego.
Kamera i projektor. Ruch i obraz. Kino IMAX -
"Galapagos 3D" Rodzaje dzieł filmowych, kryteria podziałów ruchomych obrazów -
"Planeta Skarbów", reż.
Ron Clements Kto się na tym zna? Zawody związane ze sztuką obrazu filmowego -
"Księga Dżungli 2", reż.
Steve Trenbirth Mistrzowie wyobraźni, czyli praca na planie filmowym -
"Prosiaczek i Przyjaciele", reż.
Francis Glebas Elementy obrazu filmowego -
"Pinokio", reż.
Roberto Benigni Słuchaj i patrz! Składniki ścieżki dźwiękowej w filmie. Obraz dźwięku -
"Gdzie jest Nemo?", reż.
Andrew Stanton Opowiedz to obrazami - adaptacja filmowa -
"Harry Potter i więzień Azkabanu", reż.
Chris Columbus Obraz i film! Baśń w IMAXie -
"Król Lew 2D"/
"Piękna i Bestia 2D" Klasy 3 - 4
Magia ruchomego obrazu.
Kamera i projektor. Ruch i obraz. Kino IMAX -
"Galapagos 3D" Ruchome obrazki, czyli sztuka animacji - od deski kreślarskiej do monitora -
"Planeta Skarbów", reż.
Ron Clements Kto porusza te obrazy? Zawody związane za sztuka filmową -
"Śnieżne Psy", reż.
Brian Levant Porusz wyobraźnię, czyli co to są efekty specjalne w filmie? -
"Pinokio", reż.
Roberto Benigni Poruszenie na planie filmowym, czyli miejsce pracy filmowca -
"Agent Cody Banks", reż.
Harald Zwart Poruszamy temat scenariusz filmowego -
"Sindbad; Legenda Siedmiu Mórz", reż.
Tim Johnson Od słowa do ruchomego obrazu - tajemna sztuka adaptacji -
"Harry Potter i więzień Azkabanu", reż.
Chris Columbus Obraz i film! Baśń w IMAXie -
"Król Lew 2D"/
"Piękna i Bestia 2D" Klasy 5 - 6
Słowniczek młodego kinomana.
Kamera i projektor. Ruch i obraz. Kino IMAX -
"Galapagos 3D" Scenariusz, scenopis i adaptacja -
"Sindbad; Legenda Siedmiu Mórz", reż.
Tim Johnson Komputerowe efekty specjalne -
"Magiczne Buty", reż.
John Schltz Animacja -
"Spirited Away", reż.
Hayao Miyazaki Gatunki filmowe -
"Agent Cody Banks", reż.
Harald Zwart Plany filmowe - ruchy i punkty widzenia kamery -
"Mission without permission", reż.
Bart Freundlich Skwel i prekwel -
"Harry Potter i więzień Azkabanu", reż.
Chris Columbus Obraz i ruch! Baśń w IMAXie -
"Król Lew 2D"/
"Piękna i Bestia 2D" Gimnazjum
Klasa 1
Film, czyli rzecz miedzy twórcą i odbiorcą.
"Przedłużacze zmysłów". Czyli kino i inne media. Co to jest IMAX? -
"Głosy z głębin 3D" Jak to zaczyna - scenariusz i scenopis -
"Daredevil", reż.
Mark Steven Johnson Scenariusz 'pożyczony' - tajniki adaptacji -
"Stara Baśń", reż.
Jerzy Hoffman Komputerowe efekty specjalne - teoria i technika -
"X-Men 2", reż.
Bryan Singer Gatunek filmowy - umowa miedzy twórcą i odbiorcą -
"Piraci z Karaibów; Klątwa czarnej Perły", reż.
Gore Verbinski Elementarz kamery - plany filmowe, punkty widzenia kamery -
"Wasabi: Hubert Zawodowiec", reż.
Gerard Krawczyk Kolejny kontrakt twórcy z odbiorcą - sequel i prequel -
"Władca Pierścieni: Powrót Króla", reż.
Peter Jackson Ruchomy obraz. Obraz ruchu. Dokumentalne kino wielkoformatowe -
"Sensacyjna Podróż. Teoria Rozrywki 2D" Klasa 2
Pokazane - opowiedziane, czyli obraz i opowiadanie.
'Pomiędzy' rzeczywistością a kreacją. Co to jest IMAX? -
"Ultimate X 2D" Prawda obrazu filmowego- komputerowe efekty specjalne -
"Magiczne Buty", reż.
John Schltz Reguły filmowej fabuły -
"Stara Baśń", reż.
Jerzy Hoffman Opowieść i obraz sprzymierzone z widzem - gatunek filmowy -
"Star Trek: Nemezis", reż.
Stuart Baird Alfabet filmowego obrazu - plany filmowe i praca kamery -
"Dwa tygodnie na miłość", reż.
Marc Lawrence Opowiadane obrazami - reguły scenariusza filmowego -
"Rycerze z Szanghaju", reż.
David Dobkin Dla kogo to wszystko? - Widz ma prawo głosu!(sequel, prequel) -
"Władca Pierścieni: Powrót Króla", reż.
Peter Jackson Dotknąć czy uwierzyć? Niewiarygodnie prawdziwe kino -
"Głosy z głębin 3D" Klasa 3
Między sztuką a techniką. Rola filmu we współczesnej rzeczywistości.
Obrazy kontra rzeczywistość. Co to jest IMAX? -
"Ultimate X 2D" Nasze uczucia i emocje w filmowej maszynie identyfikacji -
"Biały Oleander", reż. Peter Kosminsky
Przeczytane - obejrzane: reguły adaptacji filmowej -
"Stara Baśń", reż.
Jerzy Hoffman Polskie kino autorskie - współczesne zwierciadło rzeczywistości -
"Edi", reż.
Piotr Trzaskalski Gatunki filmowe - reguły sukcesu kina komercyjnego -
"Moje wielkie greckie wesele", reż.
Joel Zwick Animacja - światy wirtualne w kinie -
"Undo", reż.
Marcin Waśko Techniki kinowej zabawy z widzem; remake, sequel, prequel -
"Władca Pierścieni: Powrót Króla", reż.
Peter Jackson Fabuła czy dokument? Sztuka czy technika? Kino wielkoformatowe -
"Głosy z głębin 3D" Szkoły ponadgimnazjalne
Klasa 1
Obrazy i rzeczy.
Obraz - kulturowa analiza pojęcia. Rzecz o IMAX -
"Skrzydła odwagi 3D" Gatunek filmowy - skodyfikowana rzeczywistość medialna -
"Solaris", reż.
Steven Soderbergh Polskie kino i polska rzeczywistość, czyli to, o czym marzy polski widz? -
"Stara Baśń", reż.
Jerzy Hoffman Orientalne ornamenty - kino na styku kultur -
"Hero", reż. Zhang Yimou
Komputer - współczesny klucz do świata obrazów -
"Matrix Rewolucje", reż.
Larry i
Andy Wachowscy Fenomen kina dokumentalnego -
"Skrecz", reż.
Doug Pray Adaptacji - skuteczna technika scenariuszowa -
"Władca Pierścieni: Powrót Króla", reż.
Peter Jackson Dotknąć czy uwierzyć? Rzecz o niewiarygodnie prawdziwym kinie wielkiego formatu -
"Wyprawa do niezwykłych jaskiń 2D" Klasa 2
Proces tworzenia - reguły odbioru. Kino!
Obraz - kulturowa analiza pojęcia. Co to jest IMAX? -
"Skrzydła odwagi 3D" Katharsis? Artystyczna wypowiedź wobec ludzkiego dramatu -
"Pokój Syna", reż.
Nanni Moretti Czy film to język? Montaż, czyli reguły filmowej wypowiedzi -
"Kocha...nie kocha", reż.
Laetitia Colombani Społeczna i kulturowa rola gatunku filmowego -
"Chicago", reż.
Rob Marshall Magicy obrazu, rzeźbiarze rzeczywistości - efekty specjalne w kinie -
"Matrix Rewolucje", reż.
Larry i
Andy Wachowscy Reguły opowiadania obrazami i obrazu opowiadania -
"8 kobiet", reż.
Francois Ozon W pogoni za widzem; adaptacja, sequel, prequwel, remake -
"Władca Pierścieni: Powrót Króla", reż.
Peter Jackson Dotknąć czy uwierzyć? Niewiarygodnie prawdziwe kino wielkiego formatu -
"Wyprawa do niezwykłych jaskiń 2D" Klasa 4 - Syntezy maturalne
Filmowy słownik maturzysty.
K jak kino i kobieta w filmach autorskich -
"Porozmawiaj z Nią", reż.
Pedro Almodowar S jak sztuka i sumienie. Polskie kino współczesne -
"Edi", reż.
Piotr Trzaskalski W jak wiara i wartości, którym pozostajemy wierni. Bezkompromisowe kino Martina Scorsese -
"Gangi Nowego Jorku", reż.
Martin Scorsese R jak realizm. Granice kina społecznie zaangażowanego -
"Wszystko albo nic", reż.
Mike Leigh M jak miłość i jak moralność. Twórca i jego życie. Człowiek i jego wybory -
"Frida", reż.
Julie Taymor Obraz - kulturowa analiza pojęcia. Co to jest IMAX? -
"Skrzydła odwagi 3D"