Znacie moze jakies podobne filmy? cos wlasnie typu tego albo duma i uprzedzenie? ;)
polecam film "W Imię" lub też "Zniewolony" a także "Nietykalni",
a jeden z najlepszych jaki ostatnio oglądałem to "Chce się żyć"
Jane Eyre według mnie jest jeszcze obok tego najpiękniejszym melodramatem, co prawda inny wątek, ale film (oraz książka) piękny :)
jako imienniczka Marika, dołączam się do prośby o możliwość podania podobnych ekranizacji tego typo historii ;)
"Głos wolności" - tam też jest poruszony wątek walki z niewolnictwem w XVIII-wiecznej Anglii.
http://www.filmweb.pl/film/G%C5%82os+wolno%C5%9Bci-2006-238875
Oba filmy z Thandie Newton: -
- Podroz Augusta Kinga 1995
- Jefferson w Paryzu 1995
Oraz - Sally Hemings: Amerykanski Skandal 2000
Co do filmów podobnych do "Dumy i Uprzedzenia":
- Wichrowe Wzgórza
- Rozważna i romantyczna
- Kochanek królowej
- Anna Karenina
- Kochanice króla
- Zakochana Jane
- Casanova
- Jaśniejsza od gwiazd
- Emma
- Valmont
- Zakochany Goethe
- Dziewczyna z Perłą
Ufff...zmęczyłam się :D Miłego oglądania ;)
A to jest autentycznie dobra lista. Doceniam i dziekuje. Dodalbym jeszcze Wichrowe Wzgorza, Duma i Uprzedzenie (serial!, nie film), polski Nad Niemnem (wiecej nie pamietam - a sa na 100%, ale powyzszymi zona sie zachwyca).
do listy amizonki dodam jeszcze:
- The making of a lady
- Perswazje
- Firelight
- Ksiezna
- Rozwazna i romantyczna
- Mansfield Park
seriale:
- Zony i corki
- Cranford
- Czasy, w ktorych przyszlo nam zyc
Dodam jeszcze
Opactwo Northanger
W Krainie Jane Austen( polecam, jest nawet wypisz wymaluj Darcy:)
Romans/dramat , dla miłośników epoki
Portret Damy
Wielkie Nadzieje ( mini serial 1999)
Złodziejka Książek
Jane Austen żałuje
To ja sie podpisuje pod prawie wszystkim choc uwazam ze im nowszy film tym wszystko jest po prostu perfekcyjne. W dodatku film jest brytyjski a tego typu produkcje sa jednymi z najlepszych w brytyjskim wykonaniu..
Złodziejka 2005,
Wielkie nadzieje 2012,
Afera naszyjnikowa,
Dorian Gray 2009,
Targowisko próżności,
Kariera Emmy Hart serial, 6 odcinków
Pani Bovary,
"Pokochać" z Thandie Newton i Kimberly Elise - przepiękny film
oraz
"Kolor purpury" Stevena Spielberga z Whoopi Goldberg, Dannym Gloverem i Oprah Winfrey (10 nominacji do Oscara!).
http://www.filmweb.pl/serial/Fanny+Hill%3A+Zwierzenia+kurtyzany-2007-449230
http://www.filmweb.pl/film/Niebezpieczna+pi%C4%99kno%C5%9B%C4%87-1998-32973
http://www.filmweb.pl/film/Czas+przemian-1995-9141
http://www.filmweb.pl/serial/Muskaj%C4%85c+aksamit-2002-37207
http://www.filmweb.pl/film/Blask+ognia-1997-5616
http://www.filmweb.pl/film/Oniegin-1999-1427
http://www.filmweb.pl/film/Uwodziciel-2012-521911
Seriale:
Poldark
http://www.filmweb.pl/serial/Poldark-2015-710281
Północ-Południe
http://www.filmweb.pl/serial/P%C3%B3%C5%82noc+Po%C5%82udnie-2004-184043
Downton Abbey
http://www.filmweb.pl/serial/Downton+Abbey-2010-595770
Outlander
http://www.filmweb.pl/serial/Outlander-2014-690404
Jane Eyre
http://www.filmweb.pl/serial/Jane+Eyre-2006-314209
Wojna i miłość
http://www.filmweb.pl/serial/Wojna+i+mi%C5%82o%C5%9B%C4%87-2012-464705
Filmy:
Kochankowie sztormowego morza
http://www.filmweb.pl/film/Kochankowie+sztormowego+morza-1997-9917
Pokuta
http://www.filmweb.pl/Pokuta
Zakochana Jane
http://www.filmweb.pl/Zakochana.Jane
Jej wyskokość pani Brown
http://www.filmweb.pl/film/Jej+wysoko%C5%9B%C4%87+Pani+Brown-1997-528
Nicholas Nickleby
http://www.filmweb.pl/film/Nicholas+Nickleby-2002-38620
Nędznicy - wersja dowolna
http://www.filmweb.pl/film/Les+Miserables+N%C4%99dznicy-2012-599595
Wielkie nadzieje
http://www.filmweb.pl/film/Wielkie+nadzieje-2012-627478
Wiele filmów mogłoby ci się myślę jeszcze spodobać, ale jak ma chodzić tylko takie podobne do Belle i Dumy i uprzedzenia to właściwie wszystko co lepsze, to już wymienione, ale może jeszcze zobacz Służące:
http://www.filmweb.pl/film/S%C5%82u%C5%BC%C4%85ce-2011-567127