Anna jest piękną, wolną duchem 18?letnią dziewczyną. Jej domem jest jaskinia, jej pasją jest malarstwo, a jedynym towarzyszem ? kochający ojciec, którego Anna nazywa ?bestią?. Pewnego dnia mecenas sztuki ? Justine zauważa jej pełne życia i radości obrazy na targowisku. Justine zaprasza dziewczynę do Madrytu, gdzie będzie żyła wśród grupy młodych artystów. Anna poznaje świat beztroskiej wolności i z radością oddaje się swojej pasji twórczej. Justine widzi jednak, że kolorowe obrazy Anny nie oddają wszystkich barw jej chaotycznej duszy. Dziewczyna coraz częściej zaczyna widzieć przerażające obrazy swojej mrocznej podświadomości. Młody hipnotyzer Anglo postanawia odkryć źródło tajemniczych objawień. Jego zdaniem Anna zachowuje wspomnienia, które ?nie pochodzą z jej życia?. Dusza młodej dziewczyny kryje w sobie krwawą historię kobiecego świata. Historię, która wreszcie ujrzy światło dzienne?
Reżyser o bohaterce
Anna ma w sobie tak sprzeczne siły, że jest, z pewnością, jedną z najbardziej ekstremalnych istot jakie znam. Mówię o różnicy pomiędzy zewnętrznym a wewnętrznym, widocznym i niewidocznym. Jej chaos pochodzi z tego światłocienia. Kiedy historia się zaczyna, Anna ma 18 lat i jest zupełnie nieświadoma otchłani swojej podświadomości. Jej świetlista osobowość przejawia się w relacji z tym, co zewnętrzne, aby rozproszyć skrywane ciemne strony jej duszy, których Anna się boi. Anna ma w sobie cały ludzki orszak krążący w jej wnętrzu, pełen życia, młodych kobiet, które, choć dawno już nie żyją, nada pragną dawać życie niekończącym się zastępom dzieci, które kiedyś staną się dobrymi ludźmi. My jednak widzimy Annę jako normalną młodą dziewczynę ? a może raczej ona wydaje się ultra-realna. Nowa generacja hipisów, którzy tworzą obrazy pełne optymizmu. Naiwne, kolorowe obrazy powstałe z wosku, tworzące ścianę ochronną pełną zamkniętych drzwi. Kawałek po kawałeczku, ktoś, kto przybył z bardzo daleka (zza oceanu) pomoże jej otworzyć szczeliny w otchłani. Anna porusza się w swojej teraźniejszości, ale tak naprawdę postawiła już krok w przyszłość ? na wypadek gdyby czas nagle postanowił przyspieszyć. Zawsze chce być tą, która pierwsza odkryje to, co jeszcze się zdarzy ? nigdy to ? co już się zdarzyło, co jest martwe. Albo wyblakłe. Albo bezbarwne. Jest entuzjastką koloru, surrealizmu, pragnienia. Dla miłości poświęciłaby całą siebie, jak romantyczna dziewczynka, która czeka na księcia z bajki albo jak stary alpinista gotowy wspiąć się na najwyższy szczyt na ziemi i nigdy nie zejść na dół. Anna ma twarz ptaka i kości jaskiniowca. Oddycha najlżejszym powietrzem, choć krew w jej żyłach jest gęsta, ciemna, stara. Dorastała w jaskini Ibizy, teraz z radością zdobywa pewność i odkrywa siebie w Madrycie: jest Europejką, która uważa, że jej miejscem jest Nowy Jork. Córka ciemnej bestii, zanurza się w morskie głębiny, by opuścić Stary Świat dla Nowego, zamienić wielką przeszłość w wielką teraźniejszość. Zawsze będzie kochanką i matką dwóch światów: zranionego kochanka i drapieżnej matki. Anna jest księżniczką i potworem w tej opowieści o tyranii białego człowieka, tyranii rodzaju męskiego wobec kobiecego ? podstawowej przyczyny nieszczęść ludzkości. Anna jest łatwą ofiarą, ale też przywódcą drwiny i poniżenia wobec niesprawiedliwości białego myśliwego. Jest czarodziejką naiwności, gdyż tak naprawdę nie przemawia z siłą czasu, ziemi, ognia czy lodu. Nawet jeśli są one jej sprzymierzeńcami. Jest szczerze nieświadoma i potrzebuje pomocy by latać, wznieść się na zawsze. Kochana, zawsze.
Pobierz aplikację Filmwebu!
Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.