PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=862319}

Czyj to dom?

His House
5,5 10 410
ocen
5,5 10 1 10410
6,4 8
ocen krytyków
Czyj to dom
powrót do forum filmu Czyj to dom?

Bardzo ładnie nakręcony film z ciekawą historią, która może trochę postraszyć, ale nie jest to pełnoprawny horror. Tak czy tak polecam, warte obejrzenia.

ocenił(a) film na 7
Divver

Jest to horror afrykański, dość nietuzinkowy. Dlaczego niska ocena. Zrusyfikowane społeczeństwo polskie jest w dużym stopniu rasistowskie. Nie podobało się wielu, że bohaterowie to Afrykańczycy, w dodatku uchodźcy. I to wystarczyło ludowi Wschodu by dawać niskie oceny. Bo obiektywnie ten film jest zwyczajnie dobry.

per333

Po pierwsze - to nie jest film "AfRyKaŃsKi" tylko Brytyjski + Nie "Afrykańczycy" tylko Południowi Sudańczycy. -Po drugie - To nie jest horror, a że ma w kategorii, że jest... yhm... dlatego ma tak niską ocenę-logiczne.... co? Oczywiście najlepiej napisać, że polaki robaki to rasisci z dzikiego, brudnego wschodu, ktorzy rzucają każdemu filmowi jedną gwiazdkę, gdzie w obsadzie zobaczą osobe o innym kolorze skóry:))

ocenił(a) film na 7
GamoraRuss

Polaki może nie, ale Wolaki już tak. Wystarczy poczytać posty pod filmem Pokłosie. Niektóre przerażają. I tak jest to film afrykański, a Południowy Sudan nie leży w Azji. Koprodukcja brytyjska. Główny wkład finansowy. Natomiast co do gatunku, to oczywiście, film jest pewną alegorią psychologiczną, ale zachowaną w konwencji horroru. W kulturach afrykańskich to co mistyczne przeplata się z tym co rzeczywiste. Nie ma tam takiego silnego rozgraniczenia pomiędzy racjonalizmem a mitologią, jak we współczesnych kulturach zachodnich. Ten postanimistyczny wątek o duchach nie opisuje tylko tego co jest w głowie, pod wpływem traumy, ale to co jest niemal empiryczne, stając się realnym doświadczeniem. Zresztą samo pojęcie traumy wśród afrykańskich ludów żyjących w krajach od dekad ogarniętych wojną domową albo innymi konfliktami zbrojnymi jest inaczej rozumiane niż w Europie, pogrążonej w pokoju od ponad 70 lat (nie licząc Bałkanów i Ukrainy). Tam ludzie się z wojną niemal oswajają, a w samej wojnie biorą udział niekiedy nawet dzieci. Obozy dla uchodźców nie są "osiedlami" przejściowymi, lecz zainstalowanym od dekad i rozbudowującymi się niczym miasta. Stan wojny staje się stanem normalnym. Śmierć jest zjawiskiem codziennym. Tereny dzisiejszego Sudanu Południowego są od kilkudziesięciu lat tego jaskrawym przykładem.

ocenił(a) film na 2
per333

Ten film to dno,i nie przez to że występują w nim czarni,tylko dlatego że cała ta fabuła jest denna.Te całe upiory to bardziej budzą zażenowanie,niż jakiś lęk,czy strach.

ocenił(a) film na 5
Divver

Ma niską ocenę, bo jest po prostu przeciętny. Dodatkowo wytłumaczenie głównej bohaterki, w które nikt nie uwierzy, a to miał być cały zwrot w fabule... Obiecywałem sobie dużo po trailerze. Wyszło jak zwykle

ocenił(a) film na 8
Divver

Nie chcę może wysnuwać tak dalece idących konkluzji jak niektóre powyżej ale prawdą jest, że ocena polska filmu (Filmweb: użytkownicy 5,5 krytycy 6,5) jest o cały punkt niższa od światowej (IMDB: użytkownicy 6,5 krytycy 7,2)

ocenił(a) film na 8
Divver

Zadałem sobie to samo pytanie. Moja odpowiedź jest banalna, tragiczna, niezwykła, przerażająca i niezmiennie jednakowa - większość społeczeństwa to idioci, nieprzygotowani na odbiór treści wymagających pewnego poziomu zaangażowania intelektualnego, doświadczenia emocjonalnego, poziomu empatii i sprawności łączenia wielu wątków na pryzmie metaforycznej. Śledząc rankingi ocen przeciętnych widzów w zestawieniu z ocenami krytyków szybko można zauważyć tendencję do wystawiania wysokich not filmom niewymagającym, opartym na wartkiej akcji i interesujących efektach specjalnych pierwszej grupy, kontra oceniania wysoko filmów z głębią metaforyczną grupy drugiej. To dokładne odzwierciedlenie przeciętnych zajęć z interpretacji alegorii zawartych w dziełach na języku polskim – większość osób nie potrafi into analiza wierszy (duh), tylko kilku prymusów (lub jeden przedstawiciel takowych) rozmawia żywo z nauczycielem, rozpływając się nad wartościami przedstawionymi w sposób nieoczywisty, niedosłowny. Na polskim jeszcze jakoś ujdzie, da się spisać z neta albo poprosić o wyjaśnienie jakiegoś kujona, jednak na portalach takich, jak Filmweb, gdzie każdy może oceniać sztukę, wychodzi doskonale, kto co naprawdę potrafi. Stąd mamy zaniżone oceny wartościowych filmów i zawyżone atrakcyjnych wizualnie. I, przy okazji – tak, byłem tym największym prymusem na lekcjach polskiego.

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones