PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=35483}

Dom z piasku i mgły

House of Sand and Fog
7,4 22 528
ocen
7,4 10 1 22528
6,9 8
ocen krytyków
Dom z piasku i mgły
powrót do forum filmu Dom z piasku i mgły

Niestety, po obejrzeniu tego dobrze początkowo zapowiadającego się filmu, muszę przyznać, że brakowało w nim jakiejkolwiek logiki. Jestem prawnikiem i nie mogę zrozumieć, dlaczego tej kobiecie nie oddano kwoty uzyskanej ze sprzedaży domu ponad 500 dolarów? Prawo każdego demokratycznego państwa tak stanowi, również polskie. Domyślam się, że w takim państwie jak USA nie ma tak, że jak dłużę państwu 100 dolarów i sprzedają mi dom za 1 milion, to nie oddadzą mi reszty! Ponadto zgodnie z jedną głównych zasad egzekucji, należałoby najpierw sprzedać jej samochód, a nie dom.
Przypomina mi się historia z filmu "Dług". Nie wiem, czy pamiętacie, ale tam "pożyczkodawca", grany przez Andrzeja Chyrę, wymusza podpisanie w szczerym polu na kartce papieru przez głównego bohatera umowy sprzedaży działki. Jest to spore naciąganie, ponieważ umowa taka nie jest ważna bez formy aktu notarialnego (pomijając już zupełnie nawet kwestię czynności pod przymusem). Taki świstek papieru nie jest nic wart.
Nie wiem dlaczego nie można wcześniej skonsultować się z jakimś ekspertem, zanim nakręci się taki naciągany film.

marcinpacyna

W tym filmie nikt sie w szczegóły prawne nie wgłębiał. Może już miała ogromne odsetki naliczone, może już od lat czy miesięcy nie otwierała tych ponagleń, może jak już się odwoływała od tej błędnej decyzji to nie mogła brać pieniędzy za dom który chce odzyskać. Reżyser nie wyjaśnia kwesti prawnych. Jakby dostała siano od razu - koniec sprawy nie ma filmu, jak ją chaty pozbawili to trzemu potem mieli by być fair.

ocenił(a) film na 9
Maddox