"Pierwszą konkursową produkcją, jaką miałem okazję zobaczyć, był film On Body and Soul/Testről és lélekről (reż. Ildikó Enyedi). Rozpoczyna się on od malowniczego ujęcia przedstawiającego jelenia i sarnę wędrujące przez pokryty śniegiem las. Widzowie wkrótce zostają brutalnie wyrwani ze zwierzęcej sielanki, by trafić w środek zwierzęcego piekła - do rzeźni, w której dokonuje się właśnie ubój bydła. W tym zakładzie pracy dojdzie do spotkania dwójki głównych bohaterów. Endre jest dyrektorem finansowym związanym z firmą od wielu lat, Mária - dopiero co się w niej pojawiła jako kontrolerka jakości mięsa w zastępstwie za lubianą przez współpracowników Bori. Márii, w przeciwieństwie do jej poprzedniczki, brakuje umiejętności pozyskania sobie sympatii innych. Jest ekscentryczna, małomówna i sztywna, a na terapię chodzi, ku zaskoczeniu i dyskomfortu samego zainteresowanego, do psychologa dziecięcego. Ma także mnóstwo mniej lub bardziej przydatnych umiejętności: patologicznie dobra pamięć pozwala jej zapamiętać dokładną datę wszystkich wydarzeń swojego życia, a nadzwyczajnie bystry wzrok z łatwością zauważa, że oceniane przez nią sztuki bydła przekraczają ustaloną normę o kilka milimetrów. Endre natomiast ma niesprawną rękę, ale umysłowo wydaje się działać bez zarzutu. Wie, kiedy należy coś powiedzieć, a kiedy wypadałoby pewne sprawy przemilczeć; potrafi także zyskać nawet we wrogu przychylne spojrzenie, gdy przyznaje się do popełnionej względem niego pomyłki. Pomimo niezbyt atrakcyjnej powierzchowności wciąż wydaje się obiektem pociągającym niektóre kobiety."...
Więcej:
ulicakrokodyli.org/2017/02/12/pocztowki-z-berlina-czesc-1/