Postać Taarny została stworzona poprzez odwzorowanie metodą rotoskopową kanadyjskiej modelki Carole Desbiens.
Segment "Taarna" był ilustrowany przez znanego francuskiego rysownika Moebiusa. Moebius był bardzo zaangażowany w sprawy ochrony środowiska naturalnego, stąd rurociągi widoczne w tle segmentu.
Pierwotną wersję scenariusza stworzył amerykański pisarz science-fiction, Harry Harrison.
W epizodzie "Taarna", gdy tytułowa bohaterka zabija przywódcę barbarzyńców, ma dłoń w jego zielonej krwi. W kolejnych ujęciach wszelkie ślady po krwi znikają, a jej dłoń staje się sucha.
W epizodzie "Den" kolor włosów królowej zmienia się z kasztanowego na pomarańczowy, a jej szat z fioletowego na bordowy.
W epizodzie "Den", gdy Katherine ma być pierwszy raz poświęcona w ofierze, jej ręce są związane, a w następnym ujęciu już wolne.
W epizodzie "B-17", gdy pilot ląduje na wyspach Polinezji, w tle słychać krzyki wyjców, które tak naprawdę żyją w Ameryce Południowej.
W epizodzie "Den", gdy Królowa wstaje po współżyciu z Denem, jest całkiem naga, jednak już po chwili ma na biodrach niebieską przepaskę.
W epizodzie "So Beautiful and So Dangerous" ostatnie dwie sceny zostały zamienione miejscami: najpierw robot i sekretarka wychodzą ze statku na teren stacji kosmicznej, a dopiero potem statek ląduje.
W epizodzie "So Beautiful and So Dangerous", silniki sterujące statku kosmicznego zmieniają kolor z zielonego na czerwony między ujęciami.
W epizodzie "Harry Canyon", stawki za kurs wypisane na drzwiach taksówki Harry'ego różnią się w długich i krótkich ujęciach.
Animatorzy tego filmu pracowali w pięciu miastach: Los Angeles, Nowym Jorku (USA), Londynie (Wielka Brytania), Montrealu i Ottawie (Kanada).
Robot, który sprzedaje Harry'emu Canyonowi hot-doga to Robby, który wystąpił m.in. w filmach "Zakazana planeta" czy "Gremliny".
Jednym ze statków, który mijają kosmici w epizodzie "So Beautiful and So Dangerous", jest kultowy z serii "Star Trek" - USS Enterprise.
Scena, w której robot z sekretarką spacerują po statku i zjeżdżają automatycznymi schodami w dół to nawiązanie do "Bliskich spotkań trzeciego stopnia", gdzie kosmici zjeżdżają takimi schodami ze statku na Ziemię.
Do filmu powstał jeszcze jeden segment pt. "Neverwhere Land". Miał on pojawić się między "Kapitanem Sternnem" i "B-17", ale z powodu ograniczeń czasowych został wycięty.
Wątek łączący wszystkie epizody nosi tytuł "Grimaldi Segment". Grimaldi to nazwisko członków ekipy filmowej, Austina i Joe'a.
Imię postaci Dena to, według jego twórcy Richarda Corbena, akronim i oznacza David Ellis Norman.
W pierwotnej wersji scenariusza, w epizodzie "Den" Catherine miała na Ziemi 80 lat, zanim na planecie Neverwhere zmieniła się w młodą kobietę.
W filmie Loc-Nar jest okrągły i potrafi mówić, podczas gdy w komiksowym oryginale był podłużny i nie mówił.
W epizodzie "Den", główny bohater mówi: "Nie będę latał dookoła z interesem na wierzchu" ("There was no way I was gonna walk around this place with my dork hanging out"), po czym się przesłania. W komiksowym oryginale jego bohater nie ma z tym problemu.
W pierwotnej wersji scenariusza, w epizodzie B-17 samolot miały zaatakować Gremliny, a nie ożywieni przez Loc-Nar martwi członkowie załogi.
W 2008 roku film został sparodiowany w 12-tym sezonie "Miasteczka South Park", w odcinku "Major Boobage".
Tworząc podkład muzyczny do filmu, Elmer Bernstein po raz pierwszy w swej karierze użył fal Martenota.
W latach 90-tych film był pokazywany na kanale TNT w wersji skróconej - wycięte zostały wszelkie sceny erotyczne, większość przekleństw i scenę z wciąganiem narkotyków przez istoty z kosmosu.
W pierwotnej wersji scenariusza film miał się rozpoczynać inaczej: astronauta Grimaldi przyprowadza swoją córkę na karuzelę. Na środku karuzeli umieszczony jest Loc-Nar, a zamiast koni znajdują się elementy z epizodów.
W epizodzie "Taarna", gdy barbarzyńskie hordy najeżdżają miasto Kraan, przez ułamek sekundy widać króliczka wyskakującego z plecaka jednego z barbarzyńców.
Samochód, którym na początku filmu astronauta Grimaldi dostaje się do domu to Chevrolet Corvette z lat 60-tych.
Zespół Blue Öyster Cult nagrał piosenkę "Vengeance (The Pact)" specjalnie na potrzeby filmu, ale producenci odmówili jej użycia, ponieważ zawierała streszczenie segmentu "Taarna". W zamian w filmie pojawił się inny utwór zespołu, "Veteran of the Psychic Wars".
Temat przewodni do epizodu "Taarna" został skomponowany przez Elmera Bernsteina już w 1980 roku, na potrzeby filmu "Saturn 3". Gdy jednak scena, w której miał lecieć ten utwór została wycięta, postanowił użyć jej filmie "Heavy Metal".
Na początku lat 80-tych do współpracy przy tworzeniu filmu zaproszono kanadyjskie przedsiębiorstwo Nelvana, ale te odrzuciło ofertę i postanowiło wyprodukować swój pierwszy film pełnometrażowy, "Rock & Rule".
Graffiti na ścianie statku kosmicznego tworzy napis "Martians are people too" ("Marsjanie to też ludzie").
Choć "Heavy Metal" to film kanadyjski, na jego ścieżce dźwiękowej nie ma żadnego wykonawcy z tego kraju.
Pierwotnie ujęcie wybuchającego domu pod koniec filmu miało być nakręcone metodą rotoskopową. Kiedy jednak premiera filmu została przesunięta z jesieni na sierpień 1981 roku, zdecydowano się użyć wersji "live-action". Jest to jedyne nieanimowane ujęcie w całym filmie.
Segment "Neverwhere Land", ostatecznie wycięty z filmu, został pierwotnie nakręcony do powtarzającego się początkowego fragmentu utworu "Time" zespołu Pink Floyd. Znajduje się on na wydaniu DVD z podłożonym utworem "Passacaglia" Krzysztofa Pendereckiego.
Jedną z opowieści napisaną specjalnie na potrzeby filmy był "Arzach" autorstwa francuskiego rysownika Jeana "Moebiusa" Girauda. Kiedy jednak twórcom filmu nie udało się zdobyć praw autorskich, opowiadanie zostało drastycznie przerobione i pojawiło się w filmie jako segment "Taarna".
Inaczej niż większość filmu, bombowiec Boeing B-17, użyty w epizodzie "B-17", został nakręcony metodą rotoskopową, przy użyciu 3-metrowej repliki.