niech gadają... manewr jest możliwy. Przynajmniej w fsx, który moim zdaniem dość szczegółowo
odwzorowuje rzeczywistość. Nie jestem ekspertem, czekam na rozwinięcie tematu...
http://www.youtube.com/watch?v=AaA7kPfC5Hk
August 6, 1955. The Dash-80 was scheduled to perform a simple flyover, but Boeing test pilot Alvin "Tex" Johnston instead performed a barrel roll to show off the jet airliner.
oraz
The crash was inspired by a real life disaster, the crash of Alaska Airlines 261. The plane suffered a catastrophic failure with its horizontal stabilizer eventually causing it to dive "nose-down" at a rate exceeding 13,300 feet per minute. The pilots, like in the film, rolled the airplane to an inverted position to try and stabilize it. Unlike the film, however, this unfortunately didn't assist them in recovering the aircraft.
jeszcze : PSA 182 that nosed dived into San Diego in 1978 (where the pilots and flight attendants had been drinking and frolicking the night before
W żadnym z tych przypadków nie masz lotu odwróconego(na plecach). Na pierwszym filmie robi beczkę - zupełnie inne siły odśrodkowe), a AA 261 nie leciał odwrócony w chwili katastrofy tylko pikował pod kątem 30 stopni przechylony o 85 stopni na lew skrzydło(nikt nie przeżył)
Zarówno w FSX jak i w realnym świecie ten manewr jest możliwy, co nie oznacza że łatwo jest go wykonać :)
Tiaa... Tylko nie wiem dokładnie, jaki tam był typ samolotu, bo to jest spora różnica czy wykonujemy taki manewr F16 czy B-747 :-)
Z tego co mówili producenci nie jest to żaden konkretny model tylko zlepek części z różnych istniejących, tak żeby nie można było rozpoznać żadnego konkretnego modelu będącego w użyciu, ani żadnej linii lotniczej. Bądź co bądź, byłaby to trochę antyreklama.
tutaj skrzydło nie rozpadło się po zderzeniu z ceglaną wieżą, w smoleńsku "podobno" rozpadło się od uderzenia w brzozę - wniosek jest dla wszystkich jasny.
A w "Hot Shots" drugi pilot ratował skrzydło przed odpadnięciem trzymając je ręcznie. W tym czasie pierwszy pilot trzymał go za nogi. Z tego też wyciągniesz jakieś odniesienia do rzeczywistości?:)
Sytuacja w filmie nie jest możliwa do wykonania na żadnej z pasażerskich maszyn tego typu - opinia inżyniera lotnictwa z którym pracuję.
Jakiego typu? W filmie jest przecież fikcyjny samolot.
Tutaj tez latano do góry kołami : fedex 705.
I co ma inzynier do latania? Trzeba pytac pilotow ktorzy to probowali. To tak jakby pytac czy da sie pokonac dany zakret z dana predkoscia mechanika. haha
Powiem wiecej. Jakby mieli skrzydla z plasteliny to by wyladowali nawet bez rannych i jeszcze po drodze wykrecili beczke - opinia mojej mamy.
Dobra, znajdz pilota, który samolotem pasażerskim to próbówał lub wyszedł z lotu nurkowego na plecach. Jak znajdziesz to daj znać :)
Jak widzisz można...jestem "żywym“ przykładem na to .
Ale jest jedno małe ale...nie każdym samolotem można dokonać tego wyczynu ;-)
DUULC z 2011 roku nr 5 poz. 14 str. 2
Powinnaś znaleźć bez problemu, gdyby było coś niejasne służę wyjaśnieniami :)
czyli masz 60 lat, nalot 154 godziny(mniej niż ja), wykonywałeś lot szkoleniowy na dwusterze i nie wyszedłeś z lotu nurkowego na plecach jetem, tylko zahaczyłeś na kręgu o drzewo i posadzileś na lotnisku
litości koleś....idź wnukom bajki opowiadać...
Ale dlaczego odrazu koleś? Trochę więcej poczucia humoru nigdy nie zaszkodzi.
Tak na marginesie , nie mam jeszcze wnuków ..nie ten wiek :)
Tak na poważnie to widzę, że trafiłem na eksperta w tej dziedzinie. Tak więc nie będę kontynuował głupiego żartu
ani też nie podejmę rękawicy co do dyskusji w tej materii bo bym
głupio wypadł ;)
oczywiscie mam na mysli typ samolotu pasażerskiego szerokokadłubowego - jak na filmie
W filmie to nie był samolot pasażerski szerokokadłubowy tylko wąskokadłubowy. Nie był to żaden konkretny model, ale rozmiary, układ siedzeń itp. charakterystyczne dla wąskokadłubowca. Najbardziej pasuje tutaj MD 80.
Co nie zmienia faktu, że taki manewr w typowych samolotach pasażerskich jest niemożliwy do wykonania bez rozbicia maszyny.