PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=30709}

Martwe zło

The Evil Dead
6,7 39 324
oceny
6,7 10 1 39324
6,6 23
oceny krytyków
Martwe zło
powrót do forum filmu Martwe zło

Ten film się nie zestarzeje,bo był truchłem już od początku. Guinea pig jest z '85, a efekty lepsze o tysiąckroć. Noc żywych trupów Romero miał być niskobudżetowy,a miał w porównaniu do tego szajsu morze klimatu. Nawet w M jak morderca humor jest lepszy niż tu, jeśli takowy miał być. Nawet groteskowo - makabryczna Suspiria i całe trzy matki są nieporównywalnie lepsze od tego czegoś. Jest naprawdę multum starszych filmów lepszych pod każdym względem od tego eksperymentu. Straszne jest spuszczać się nad czymś tylko dlatego,bo kiedyś kogoś nawiedziło i nazwał ten film kultowym. A jestem zła,bo film zaczynał się nawet spoko, i co z tego,jak te kukły zniszczyły cały klimat,jaki by się dało wycisnąć. I proszę nie mówić, że nie znam się,nie rozumiem groteski ani kina klasy b,c,d qwerty,bo oglądam masę horrorów,nowych,starych, złych,dobrych i gust wyrobiony mam, i nie kieruję się oceną tłumu. Fajnie mieć sentyment z dzieciństwa,ale nazywać to z tego powodu arcydziełem,no błagam. Tego się nie da niczym wybronić. A ktoś puścił tą gadkę o grotesce,a twórca co, miał to odwołać? Powiedzieć myślałem że nie wyjdzie tak źle? A myślcie sobie,co chcecie. Potem wokół takich szajsow wyrastają mity tego typu,bo ludziom po prostu wierzyć się nie chce, że można zrobić coś tak złego. No ale pierwszy raz tematyka domku w lesie,plus sukces komercyjny (na Karolaka też chodzą tłumy,czy to znaczy, że okrzykniemy go legendą)?

ocenił(a) film na 8
theblackestblack

Karolak "legendą" raczej nigdy nie zostanie, ale Sam Raimi już od lat nią jest :)