Najgłębsze korzenie Europy sięgają średniowiecza, którego mity i legendy leżą u podstaw naszych snów i marzeń. Smocze Wzgórze wykorzystuje to ogromne bogactwo fantazji do opowiedzenia historii i przygód, które zaspokajają naszą potrzebę oderwania się od rzeczywistości i nakarmienia naszej wyobraźni. Przygód i historii, które pozwolą nam również przekroczyć tę cienką granicę pomiędzy marzeniami a rzeczywistością i zbliżą nas do innego czasu, innego świata. Smocze Wzgórze nawiązuje do najstarszych bajek o smokach i gnomach; do opowieści, którym wszystkie europejskie narody dały początek i koniec. Właśnie te bajki wprowadzają nas w magiczny świat pełen piękna i fantazji. Taki świat najbliższy jest dzieciom, a przede wszystkim z myślą o nich film ten został nakręcony. Lecz Smocze Wzgórze nie jest tylko opowieścią o smokach. To także odbicie naszej codzienności, naszego własnego świata. W Smoczym Wzgórzu odnajdujemy sytuacje znane z codziennego życia, gesty i zachowania, które obserwujemy wokół nas i z którymi się identyfikujemy. W ten sposób realizatorzy stworzyli swego rodzaju bliskość i wspaniałą komunikację pomiędzy widzami a filmem i jego bohaterami. Film skierowany jest do dzieci w wieku 4-12 lat, którym nie są obce przygoda, humor i niespodzianki. Głównym zamierzeniem twórców było zrealizowanie filmu, w którym widz może identyfikować się z codziennymi problemami głównych bohaterów. Czy to się udało? Musicie zobaczyć na ekranie! Smocze Wzgórze zdobyło nagrodę Goya za Najlepszy film animowany przyznawaną przez Hiszpańską Akademię Filmową. Akademia doceniła także piosenkę do filmu, która zdobyła nominację do nagrody Goya w kategorii Najlepsza piosenka. Smocze Wzgórze było już pomyślnie dystrybuowane w prawie całej Europie: w Hiszpanii, Portugalii, Holandii, Rosji, Irlandii, Czechach, we Włoszech, Francji, na Węgrzech, jak również w Ameryce Łacińskiej. Teraz film wchodzi na ekrany polskich kin. Dubbing powstał w studiu Start International Polska. Autorem tekstu jest Bartosz Wierzbięta, znany choćby z genialnego tłumaczenia Shreka. W filmie usłyszymy tak znakomitych aktorów jak Krzysztof Kowalewski, Jerzy Kryszak, Edyta Jungowska, Małgorzata Foremniak. Tytułową, przebojową piosenkę zaśpiewa Edyta Górniak. Lecz to nie koniec atrakcji. W przyszłym roku na ekrany polskich kin wejdzie kolejna część przygód bohaterów ze smoczej krainy ? Magiczna kostka. Obok nowych wspaniałych przygód w filmie tym usłyszymy i zobaczymy 3 piosenki ? animowane wideoklipy, które z całą pewnością spodobają się wszystkim dzieciom.
SMOCZE WZGÓRZE
Kiedy smoki z naszej mitologii zmęczyły się gonitwą za rodzajem ludzkim, zgromadziły się na Smoczym Wzgórzu. Tam, łącząc siły i energię oraz 1000-letnią tajemną wiedzę, opuszczają Wzgórze, przenosząc je i wszystkie światy poza nasz świat, do innego wymiaru, do kosmosu rządzonego przez fantazję. Smocze Wzgórze zostaje pod opieką 4 wrót: Ognia, Wody, Ziemi i Powietrza. Ich strażnikiem jest stary smok Ethelbert. Smocze Wzgórze jest wspaniałym miejscem otoczonym przez góry i lasy, zamieszkałym przez różne rodzaje smoków. Pomimo tego do Wzgórza przybywają ludzie z różnych wieków i różnych miejsc. Ale nie tylko. Przybywają tam również dziwne obiekty. Nikt tak naprawdę nie wie, jak się dostać na Smocze Wzgórze, a tylko jedna osoba wie, jak się z niego wydostać. Jest nią strażnik Ethelbert. W tym świecie, gdzie wszystko jest możliwe, Elfy i jego przyjaciel Kevin przeżywają zwariowane przygody. Do głównych bohaterów dołączają inne fantastyczne i barwne postacie ? wszystkie są świadkami najbardziej absurdalnych i przezabawnych sytuacji, jakie kiedykolwiek widzieliście!
TREŚĆ
Smocze Wzgórze, wspaniały świat gdzie żyją wszystkie smoki, jest chroniony przez cztery bramy - Ogień, Wodę , Ziemię i Powietrze. Tylko strażnik Ethelbert, ma klucz do bram i zna tajemnicę, która pozwala wydostać się z tego świata. To ląd, gdzie przybywają ludzie z różnych wieków, różnych miejsc i z różnych powodów. Jednym z przybyszy jest Septimus - czarny charakter, który dawno, dawno temu został na stale zamknięty w tym niezwykłym dla innych świecie. Septimus potrzebuje kogoś o niewinnym charakterze, aby pomógł mu uciec. W tym celu zwabia do krainy smoków Kevina, młodego chłopca o duszy marzyciela-rycerza. W końcowej rozgrywce pomiędzy Ethelbertem i Septimusem, zwycięża zło. Jednak odwaga Kevina, pomoc Elfy?ego i Maud zadecydują o zwycięstwie.
RODZINA ELFY?EGO - BOHATEROWIE OPOWIEŚCI
ELFY (Lucyna Malec-Majer) To młody smok, miły i inteligentny, obdarzony wieloma zaletami. Jedną z nich jest ciekawość wszystkiego co go otacza, szczególnie jeśli nie należy to do jego Wszechświata. Elfy uwielbia ryzyko, czego dowodem są jego szalone i niebezpieczne przygody. Uwielbia również MAUD, która wprowadziła go w świat nowych wielkich możliwości, zmuszając go do przyłączenia się do niej i jej naukowych projektów. KEVIN (Kajetan Lewandowski) Naiwny marzyciel. Dzięki swej ogromnej wyobraźni (większej niż jego odwaga) bierze udział w najbardziej interesujących przygodach Elfy?ego. MAUD (Edyta Jungowska) Jest gościem na Smoczym Wzgórzu. Przybyła z XXI wieku i zadomowiła się w swoim nowym domu na tyle, że chce w nim zamieszkać na stałe. Elfy i Maud pracują nad dziwnym, latającym prototypem smoka - Cosmic Ray. Pomimo zdrowego rozsądku, MAUD wykazuje się również dużą dozą wyobraźni. GALA (GALADRIELLE) (Małgorzata Foremniak) GALA to matka Elfy?ego, wierny prototyp każdej mamy, kochająca i czuła, oddana domowi i rodzinie. Z drugiej strony jest nieusatysfakcjonowana rolą gospodyni domowej i miejscem, które los jej wyznaczył pośród innych smoków jej rodzaju. Gala jest mamą i jednocześnie przewodniczącą Komitetu Feministek w jej okolicy. VIVIEN (Julia Kołakowska) VIVI jest małym smokiem, siostrą Elfy?ego. Kokietka, pewna siebie, o bardzo silnym charakterze. Jest świadoma swojej urody i w każdy możliwy sposób próbuje uświadomić to też innym. KEN (KENNETH) (Artur Kaczmarski) Ojciec Elfy?ego. Miły i niefrasobliwy, trochę leniwy. Lubi wtykać nos w nie swoje sprawy, a jego niezgrabność staje się przyczyną wielu kłopotów. ETHELBERT (Krzysztof Kowalewski) Stary smok, dziadek Elfy?ego. Strażnik wrót broniących wstępu do Smoczego Wzgórza: Ognia, Wody, Ziemi i Powietrza. Posiada wielką bibliotekę i uwielbia medytować. SEPTIMUS (Jerzy Kryszak) To zły magik obsesyjnie chcący złapać Kevina, ponieważ potrzebuje go do realizacji swoich niecnych planów. Jak wszystkie czarne charaktery uwielbia dokuczać ludziom. Nie jest w stanie znieść MAUD, ponieważ wie, że jest od niego inteligentniejsza i milsza. A to jest to, czego Septimus najbardziej nie znosi. TRISTAN (Jarosław Boberek) Asystent Septimusa. Rezultat filtrów i mikstur Septimusa. Uległy i posłuszny, jest idealnym zbirem. Uwielbia jeść muchy.
SPRAWCY OPOWIEŚCI
MILIMETROS ? PRODUCENT I STUDIO W KTÓRYM POWSTAŁY ANIMACJE Trochę historii Na początku lat 60-tych Bill Hanna mówił z dumą, że Ángel Izquierdo był najmłodszym animatorem, który kiedykolwiek pracował dla Hanna Barbera. Ten 15-letni młody chłopak z Madrytu zaczął prace w najsłynniejszych serialach telewizyjnych takich jak: Jaskiniowcy, Miś Yogu, Top cats, Scooby Doo, Jetsons, Tom i Jerry, The Lion, The Witch&The Wardrobe i z nagrodzoną nagrodą Emmy - Wait Till Your Father Gets Home. Pod opieką Billa Hanny Ángel Izquierdo nauczył się zawodu, wszystkich metod produkcji oraz elementów niezbędnych do ukończenia serialu i filmu fabularnego. (Warto pamiętać, Bill Hanna i Joe Barbera byli tymi ludźmi, którzy we wczesnych latach 50-tych wymyślili nowe metody pracy nad animacją) W latach 80-tych Ángel Izquierdo pracował w studiu Moro, nadzorując prace francuskiej animacji nad Katy Caterpillar. Podczas prac nad filmem poznał Antonio Zurera. Antonio Zurera przybył z Cordoby, (Hiszpania), kończąc prace nad serialem Don Quixote autorstwa Cruza Delgado. Kontynuując projekt, został zaangażowany do pracy z Moro Studios jako asystent Jos? Luisa Moro do pierwszego filmu pt. Katy Caterpillar. Tam właśnie zbiegły się drogi Ángela i Antonio. Po roku udanej współpracy nad produkcją zdecydowali, że nadszedł dobry moment, aby założyć nowe studio animacyjne. Z wielkimi marzeniami i ogromnym zapałem oraz nie więcej niż 100.000 peset w kieszeni każdy, wynajęli studio w centrum Madrytu . Obydwaj zadali sobie pytanie: ?Czy studio powinno nazywać się Milimetros?? (filmy w tym czasie były kręcone na taśmie 35 milimetrów). Nazwa ta spodobała się i tak pozostało do dziś? niezmiennie od 20 lat. Natychmiast Bob Balser (reżyser słynnej Żółtej łodzi podwodnej) powierzył im animacje nowego serialu Billa Melendera pt. Charlie Brown&Snoopy. W tym czasie produkowali także reklamy i tworzyli kampanie dla TVE. Pewnego dnia, Phillipe Grimmond, dyrektor d/s produkcji w wytwórni Gaumont (Paryż) zadzwonił do Studia Milimetros (właśnie zaczęto produkcje pełnometrażowego filmu o przygodach Asterixa ? Asterix kontra Cezar) z propozycją, aby stworzyli międzynarodowy zespół (w tym czasie francuska animacja prawie nie istniała) i przyjechali na kilka miesięcy do Francji. Propozycja była kusząca. Pomimo ogromu pracy, jaką mieli, oraz oferty na 2-letni serial z TVE, którą dostali tuż przed wyjazdem, francuska propozycja okazała się na tyle interesująca, że zdecydowali się na wyjazd. Bez namysłu spakowali walizki i pojechali do Paryża jako ?luksusowi emigranci?. W Paryżu spotkali la creme de la creme kina animacji z całego świata. Profesjonalistów, którzy później zostali reżyserami i dyrektorami generalnymi najważniejszych studiów animacyjnych na świecie (Disney, Don Bluth , ILM, Pixar i wielu innych.) Tam wyprodukowali nie jeden, ale dwa filmy o małym Galu ?Asterix kontra Cezar i Asterix w Brytanii. W czasie kiedy powstawał trzeci scenariusz do Asterixa, Ángel Izquierdo został zatrudniony przez Paula i Gaetena Brizzi (reżyserów pierwszej części Asterixa) do zarządzania ich studiem, które kupił właśnie Walt Disney, tworząc Walt Disney Studios Paris. Jednak po pewnym czasie Antonio i Ángel powrócili do Hiszpanii, aby ponownie otworzyć Milimetros. Musieli dokonać wyboru pomiędzy wieloma nowymi projektami, m.in. zleconą przez Gaumont w Madrycie 3 częścią Asterixa (Wróżbita) a produkcją video dla Hahnfilm (Benjamin Blumehen) oraz serialem Don Martina (Don Martin Does It Again). W tym samym czasie do Madrytu przyjechali prezesi Walta Disneya, aby kupić Milimetros. Tak naprawdę potrzebowali doświadczenia Antonio i Ángela, gdyż chcieli aby ich najnowsze studio animacyjne mogło produkować nowe filmy. Pomimo fantastycznej oferty nie doszło do jednak porozumienia, gdyż dwie strony nie były w stanie pójść na wzajemne ustępstwa. Z tego powodu Disney musiał na krótko obyć się bez talentu Antonio i Ángela ponieważ .... ...czwarta część Asterixa miała być zrealizowana właśnie przez Milimetros - Asterix podbija Amerykę. Tym razem Milimetros współpracowała z Hahnfilm dla Extrafilm Gmgh ale bez Gaumont. Aby tego dokonać Antonio i Ángel założyli trzy centra produkcyjne w Hiszpanii. Dwa z nich w Pozuelo de Alarcon ? Madryt, a trzecie w Cordobie z ponad 175 członkami ekipy produkcyjnej. Tak więc MILIMETROS staje się większy i większy? Praca nie ustaje: 43 odcinki Różowej Pantery dla MGM, wiele odcinków dla DIC, serial dla DGT (Spanish Road Traffic Institution) - Los Senales tus Amigas itp., itd. Przez wszystkie te lata Milimetros wziął udział w najbardziej znanych produkcjach - Różowa Pantera, Charlie Brown, Pippi Longstocking, Doug, Sonic, Babar, Sabrina, Courage, the Cowardly Dog, All Dogs Go To Heaven, Super-Duper Sumos, Madeleine (z 4 nominacjami do nagrody Emmy i w końcu nagrodą Emmy 2002) i tuzinie innych produkcji. Ale MILIMETROS to nie tylko firma usługowa. Jej głównym celem od samego początku była produkcja własnych filmów. Pomimo, że zaczęli tę produkcję dość późno, to w 2001 r. wspólnie z hiszpańską TVG wyprodukowali swój pierwszy serial - D.fenders (13 x26 min) z bohaterami wykreowanymi przez Miguelanxe Prado - dobrze znanego komika , który pracował ze Stevenem Spielbergiem przy filmie Faceci w czerni. W Galicji i Hiszpanii Oglądalność serialu D.fenders wśród dzieci w wieku 6-12 sięgnęła 53%, co było rzadkością w hiszpańskiej telewizji. W 2002 r. MILIMETROS wyprodukował swój, pierwszy pełnometrażowy film - Dragon Hill (Smocze Wzgórze), który wszedł na ekrany hiszpańskich kin na święta Bożego Narodzenia 2002 aż w 105 kopiach. Wyjątkowa i doborowa ekipa składająca się z ponad 200 najlepszych artystów od filmów rysunkowych, techników od tła oraz najlepszych ekspertów hiszpańskiej animacji pracowała 2 lata nad realizacją filmu w technice 2D i 3D, którego budżet wyniósł aż 3 miliony euro. Na wideo i dvd Dragon Hill został wydany w Hiszpanii 23 kwietnia następnego roku przez Universal Picture Iberia . Międzynarodowa eksploatacja filmu okazała się również wielkim sukcesem. Prawa do kinowe, wideo i dvd do filmu nabyły m.in. Portugalia, Holandia, Luxemburg i Belgia. Dzięki temu MILIMETROS mógł zaangażować się w kolejne projekty, takie jak Sing with us at Dragon hill i Dragon Hill 2, który jest koprodukcją z Universal Picture Iberia. MILIMETROS przygotowuje również pierwsze własne seriale telewizyjne (Violet and the Mouse of the Full Moon, RH+, Bed&Breakfast ) jak również drugi film fabularny Oskar Lion. Filmy te znajdują się obecnie na etapie przedprodukcyjnym.
Pobierz aplikację Filmwebu!
Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.