Trzy opowieści o miłości rozgrywające się na Tajwanie w ciągu ostatniego stulecia.
Rok 1966
Młody mężczyzna dostaje powołanie do wojska. Wieczór przed wyjazdem do bazy spędza grając w bilard z nieznajomą dziewczyną. Gdy wychodzi na przepustkę, postanawia ją odnaleźć.
Rok 1911
Współpracownik cenionego działacza politycznego często odwiedza dom publiczny, w którym pracuje piękna kurtyzana. Oboje darzą się głębokim uczuciem, jednak dla dyplomaty praca dla dobra kraju jest ważniejsza od miłości.
Rok 2005
Chora na epilepsję dziewczyna nawiązuje romans z młodym mężczyzną. Nie zauważa, że rani uczucia swojej przyjaciółki, która jest w niej szaleńczo zakochana.
Trzy historie miłosne, zagrane przez tych samych aktorów: Shu Qi i Changa Chena, ukazują jak historia Tajwanu kształtuje życie jednostek. Nowela osadzona w 1966 roku przedstawia związek żołnierza z hostessą, pracującą w barach bilardowych. W drugiej noweli z roku 1911 kurtyzana zakochuje się w młodym intelektualiście, spiskującym na rzecz wyzwolenia Tajwanu spod władzy Japończyków. Trzecia nowela rozgrywa się współcześnie, opowiada o skomplikowanej relacji fotografa i biseksualnej piosenkarki.
Filmem "Trzy miłości" Hou Hsiao-hsien podsumowuje dotychczasową twórczość, zestawiając ze sobą poetyki obecne w jego wcześniejszych obrazach. Nowela "Czas miłości" z lat 60. czerpie z "trylogii autobiograficznej" Hou, bowiem akcja tych trzech filmów rozgrywała się w tym okresie. "Czas wolności" fabularnie przypomina "Kwiaty Szanghaju", nowela ta została zrealizowana w poetyce kina niemego, wpisując się w estetykę filmów z okresu, który przedstawia. We współczesnym "Czasie młodości" reżyser wykorzystuje środki, które zaproponował w "Millennium Mambo". Umieszczając w jednym filmie trzy różne epoki, reżyser pokazuje, jak zmieniające się formy komunikacji wpływają na losy kochanków.