Obraz nasycony wyrazistymi emocjami i postaciami. Kino niezależne wysokiego formatu. Brudnoprzemysłowe nadmorskie peryferia wyspy Hokkaido jako tło dla intymnego, kameralnego dramatu kilku postaci. Szukający zapomnienia od wstrząsających przeżyć z przeszłości robotnik z kamieniołomów. Młoda kobieta zmuszona do życia za uroki swojego ciała i jej zagubiony życiowo brat uciekający od rzeczywistości do salonów pachinko. Trwający w dziwnym związku rodzice. Niejasne ale zakłamane powodzenie życiowe właściciela szkółki roślin. Patologia ludzi, przedmieść i kraju.
Gorzkie spojrzenie na Japonię, w której nie widać wysoko rozwiniętej kultury i gospodarki świata a bardziej obraz kraju biernie dryfującego w nieznane. Tym mocniej można zatem odczuć jak Tatsuo i Chinatsu, najpierw nieufnie, potem z ostrożną ufnością walczą lub wierzą w możliwość ułożenia sobie spokojnego świata. Za jakąś cenę, może nie od razu ale kiedyś.. jakoś..
Bardzo dobre dzieło Mipo Oh.
.....................
Film obejrzałem na 9. Festiwalu Filmowym Pięć Smaków (XI.2015, Warszawa)
Pisz po polsku a nie jakies filozoficzne bzdety, ten film to nie jest bajka tylko zycie.
Mloda kobieta nie zostala zmuszona do dawania d, sama tego chciala. Gregory ogladales nieuwaznie. Mogla miec spokojna prace jako sekretarka, ale jak to stwierdzila. bez dawania nie ma zabawy.
No trochę pojechałeś po niej jak ją zgwałcił w aucie i pobił ten kochanek nie było jej słodko na pewno tego nie lubiała i wtedy kochała tego Tatsuo trzeba patrzeć też kiedy ktoś coś mówi i dlaczego film fajny japończycy nie uzewnętrzniają tak łatwo swoich uczuć(wstydliwy są bardzo)film na pewno od 18 i trudny mi żal trochę tego wesołka Takuji Oshiro