PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=842878}

Więźniowie Ghostland

Prisoners of the Ghostland
3,8 2 570
ocen
3,8 10 1 2570
4,4 7
ocen krytyków
Więźniowie Ghostland
powrót do forum filmu Więźniowie Ghostland

Znakomity film!

ocenił(a) film na 7

Oczywiście nie dla każdego, bo żeby pojąć tę wybuchową mieszankę, to trzeba przynajmniej ogarniać lektury na poziomie podstawówki, troszkę historii...I po prostu lubić kino, żeby wyłapać smaczki. Ja polecam z całego serca.

ocenił(a) film na 3
Kotodzik

Jakieś przykłady, ja nic nie wyłapałem, a naprawdę chciałem dać temu filmowi szansę i oglądałem ze skupieniem

ocenił(a) film na 7
_AnToS_

Ja dostrzegam wątki Szekspirowskie, stylistyka bardzo mi przypomina Jodorowskiego, do tego teatr japoński (tu żałowałam, że nie znam się na tym lepiej - laikiem jestem, ale to już moja wina, nie filmu), mieszanie gatunków: najbardziej oczywiste to western i post-apo (ktoś słusznie zauważył też podobieństwo do Mad Maxa). No i wątek historyczny, który mi się nasunął jakby z automatu -> wielki wybuch w Japonii -> bomba atomowa. To takie pierwsze skojarzenia i przemyślenia po pierwszym seansie, ale na pewno wrócę do tego filmu. Do tego reżyser tworzy dość specyficzne kino, choć post factum zdałam sobie sprawę, że już miałam z nim do czynienia. Przyznam, że obejrzałam film dla N. Cage'a, bo bardzo mi się podoba to, co robi w ostatnich latach. Uwielbiam takie dziwaczne kino. Jeszcze raz dodam, że to tylko moje skojarzenia i interpretacje, nie mówię, że słuszne. Jakby co, zapraszam do rozmowy :).

ocenił(a) film na 3
Kotodzik

Wydaje mi się to bardzo naciągane. Każdy film nawiązuje do jakiś innych dzieł kultury, ponieważ motywy się powtarzają. Tak samo jakbym powiedział, że ten film nawiązuje do bibli, ponieważ też jest motyw wybrańca Nicolas Cage(Mojżesz), który ma wyzwolić ludzi(Izraelitów) z Ghostland(Egiptu).