http://www.filmweb.pl/film/Kiedy+Billie+pokona%C5%82a+Bobby%27ego-2001-134410
Już był taki film.
"Kiedy Billie pokonała Bobby'ego".
Zdecydowanie!
http://theplaylist.net/remember-late-jonathan-demme-great-video-essay-use-close- 20170426/
Niestety z jego filmów obejrzałam jedynie "Milczenie owiec", ale nie powiem, wywarł nim na mnie ogromne wrażenie :D
Polecam... wszystkie:-) Naprawdę warto. Tak te komediowe, szalone, kolorowe:
"DZIKA NAMIĘTNOŚĆ" z czarującą Melanie Griffith, safandułowatym Jeffem Danielsem i zjawiskowym Rayem Liottą,
"POŚLUBIONA MAFII" z ujmującą Michelle Pfeiffer, odjazdowym Matthew Modinem i zabawnym Alekiem Baldwinem
jak i te poważne:
"FILADELFIA" z najdojrzalszą w karierze rolą Toma Hanksa, znakomitymi Denzelem Washingtonem i Antonio Banderasem
"POKOCHAĆ" okrutny horror i wzruszający melodramat w jednym z wybitnymi kreacjami Thandie Newton i Kimberly Elise i dzielnie sekundującymi im dojrzałymi Oprah Winfrey (!) i Dannym Gloverem
"KANDYDAT" - arcyciekawy thriller polityczny, zatrważający ze względu na logikę i prawdopodobieństwo zdarzeń i znów z wybitnymi kreacjami Denzela Washingtona (zawsze grał u niego najlepiej) i Kimberly Elise, wyborną Meryl Streep, ale przede wszystkim Lievem Schreiberem w roli tytułowej - zagrał kongenialnie!
"Milczenie owiec" rozcinało dwie ścieżki kariery Demme'a. Zmieniło go bezpowrotnie. Na lepsze.
https://www.youtube.com/watch?v=swiVa2LqO04
Poślubioną Mafii obejrzę na pewno! Uwielbiam Michelle! Filadelfia również mnie zaintrygowała, ciekawy temat (wtedy AIDS było bardzo popularnym wątkiem). Denzel, Banderas cóż.. obsada nietuzinkowa :D
Pozostałymi filmami też się zainteresuję, zbyt dobrą masz o nich opinie by nie zwrócić na nie uwagi. Dziękuje!
Taki trochę suchar, ale sytuacja urocza ;D