Zaczyna się od pocałunku/film/Zaczyna+si%C4%99+od+poca%C5%82unku-2002-307252002
pressbook
Inne
O filmie
Gdy miłość staje się sportem ekstremalnym Czasami wystarczy drobiazg, aby diametralnie zmienić życie kilku osób. W przypadku grupy młodych nowojorczyków takim drobiazgiem będzie niewinny pocałunek, który skłóci ze sobą dwie pary rzucając je w wir erotycznych pokus i nieprawdopodobnych zbiegów okoliczności. Zdradzać czy nie zdradzać? Oto jest pytanie, na które muszą odpowiedzieć Dag, reżyser reklam telewizyjnych (RON ELDARD) i jego pragmatyczna dziewczyna Halley (KYRA SEDGWICK) oraz Peter, gwiazda reklamy masła orzechowego (PATRICK BREEN) i jego neurotyczna ukochana, Rebecca (MARLEY SHELTON). Ulegając pokusie pocałowania flirtującej z nim Rebeki Dag nie zdaje sobie sprawy, że ta krótka chwila słabości wywoła lawinę trudnych do przewidzenia konsekwencji. Gdy jego niewinny skok w bok wychodzi na jaw, nic już nie może powstrzymać reakcji łańcuchowej kolejnych miłosnych przygód. Zranione ofiary niewierności Daga i Rebeki za wszelką cenę próbują się na nich odegrać. Peter umawia się ze stewardesą (SARITA CHOUDHOURY) na podniebną randkę, a wściekła Halley ulega czarowi uwodzicielskiego skrzypka (TAYE DIGGS). Tymczasem Rebecca kolejny raz daje się ponieść emocjom, a playboy Dag pozwala zakuć się w kajdany zwolenniczce seksualnej dominacji (MARISA TOMEI). Na szczęście w odpowiedniej chwili wskazówki zegara zostaną cofnięte, a Dag i jego przyjaciele otrzymają rzadką szansę naprawienia swoich błędów. Zaczyna się od Pocałunku to oryginalna komedia o skomplikowanych uczuciach i dokonywaniu właściwych wyborów. W prowokacyjny i niecodzienny sposób przedstawia starą jak świat historię miłości, zdrady i przebaczenia. Zaczyna się od Pocałunku jest reżyserskim debiutem aktora Fishera Stevensa. Scenariusz napisał Patrick Barren, grający w filmie jedną z głównych ról. Producentem jest Matthew Rowland, a producentem wykonawczym John Penotti.
O produkcji
Wszyscy aktorzy zgodnie uważają, że praca na planie filmu "Zaczyna się od Pocałunku" była ekscytującym doświadczeniem. Mówi odtwórca roli Daga, Ron Eldard: "Jedną z najbardziej kuszących rzeczy była możliwość pracy z Fisherem Stevensem nad scenariuszem Patricka Breena. Obsada filmu też była dużą atrakcją." Marley Shelton dodaje: "Praca z takim zespołem wywoływała u mnie dreszczyk emocji, ponieważ wszystkich ich bardzo podziwiam. Czułam się tak, jakbym pracowała ze starszym rodzeństwem. A Fisherowi po prostu udało się stworzyć wspaniałą atmosferę. Bardzo nam to pomagało. On ma świetne oko i zdumiewającą wyobraźnię." A scenarzysta Patrick Breen zauważa: "Wspaniałą rzeczą jest, że gdy ludzie takiego formatu ze sobą współpracują, automatycznie podnoszą sobie nawzajem poprzeczkę. To zasługa Fishera że potrafił stworzyć tak doborowy zespół." Patrick Breen napisał scenariusz "Zaczyna się od Pocałunku" z myślą o przedstawieniu teatralnym. Pomysł fabuły wziął prosto z życia: "Miałem wielu znajomych, którzy pozwalali sobie w związkach na skoki w bok. Zacząłem się zastanawiać, z czego to wynika i jakie mogą być konsekwencje zdrady." Gdy reżyser Fisher Stevens po raz pierwszy przeczytał scenariusz Breena, natychmiast się nim zainteresował i pokazał go współzałożycielowi wytwórni GreeneStreet Films, Johnowi Penottiemu. "Ta historia bardzo mi odpowiadała. To bajka o wierności i moralności, która współgra z moją wrażliwością" - mówi Stevens - "To opowieść pełna erotyki i jednocześnie w pewnym sensie nietypowa. Od razu wiedziałem, że muszę znaleźć do niej doskonałą obsadę." Mówi producent wykonawczy John Penotti: "Próbowaliśmy znaleźć scenariusz odpowiadający Fisherowi, godny jego reżyserskiego debiutu. "Zaczyna się od Pocałunku" był strzałem w dziesiątkę." I dodaje "Zafascynowało mnie przesłanie tej historii - to, że pozornie błaha decyzja może mieć olbrzymie konsekwencje. Spodobała mi się ta koncepcja, bo w życiu często znajdujemy się w sytuacjach, z których prowadzą różne drogi wyjścia. Jeśli coś zawładnie twoją wyobraźnią, a tak było w moim przypadku, to zwykle jest to znak, że masz szansę opowiedzieć interesującą historię." Zachwycony rozpoczynającą się realizacją projektu Stevens miał duży udział w obsadzaniu ról: "To prawdziwy cud, że w końcu skompletowałem całą obsadę. Harmonogramy zajęć aktorów były tak napięte, że udział niektórych z nich udało mi się potwierdzić dopiero na tydzień przed rozpoczęciem zdjęć. I chociaż Patrick napisał znakomity scenariusz, wiedziałem, że będzie to dla mnie wyzwanie, ponieważ to nie jest typowa historia miłosna. Poza tym w filmie jest siedem głównych ról - wykonawcy musieli współgrać ze sobą jak instrumenty w orkiestrze." I dodaje: "Byłem bardzo szczęśliwy, że udało mi się namówić do współpracy tych wszystkich utalentowanych aktorów. W filmie występuje najlepsza aktorka teatralna na świecie, Zoe Caldwell. Zanim zgodziła się zagrać, odmówiła mi ze 30 razy. To jedna z moich bohaterek, była naprawdę fenomenalna. Ogólnie rzecz biorąc, praca z całą obsadą była dla mnie lekcją aktorstwa i to było bardzo inspirujące. Jestem im za to wdzięczny." Przy obsadzaniu ról scenariusz okazał się olbrzymim atutem twórców filmu. Mówi Marisa Tomei: "Spodobało mi się to, że główni bohaterowie niczym się nie różnią od ludzi, jakich widuję na co dzień w Nowym Jorku. Wszystkie postacie są zabawne i ekscentryczne, absolutnie nie przerysowane." Podczas pracy na planie cała ekipa była pod wrażeniem wizji reżysera. Mówi Penotti: "Czułem się zobowiązany do wspierania Fishera, ponieważ miał bardzo jasną i czytelną koncepcję opowiedzenia całej historii. Z własnego doświadczenia aktorskiego wie, co jest możliwe do zagrania, a co nie. Jako kolekcjoner dzieł sztuki dobrze zna się także na różnych stylach wizualnych. To, że ktoś z doświadczeniem aktorskim jest tak wrażliwy na sprawy wizualne, bardzo pomaga w pracy nad filmem." Zgadza się z tym producent Matthew Rowland: "Oglądając film widzowie przekonają się, że Stevens to reżyser, który ma do zaoferowania coś naprawdę niezwykłego. Praca z Fisherem i Johnem była dla mnie wyjątkową frajdą. Ich talent w połączeniu z tematyką filmu stworzył prawdziwą mieszankę wybuchową." Produkcja filmu "Zaczyna się od Pocałunku", do którego zdjęcia trwały niecałe 25 dni, była dużym wyzwaniem. Mówi Stevens: "Nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Muszę przyznać, że przez pierwszy tydzień zdjęć byłem trochę nerwowy. Wiedzieliśmy że na nakręcenie filmu mamy tylko około 25 dni, co było szaleństwem. Nigdy więcej się na coś podobnego nie zdecyduję. Przez około tydzień opanowywałem sytuację, więc później już wszystko grało. Teraz nie mogę się już doczekać realizacji kolejnego filmu." Penotti potwierdza, że wszyscy czuli ten szczególny rytm: "Fisher robi wszystko z niezwykłą lekkością, która udzieliła się aktorom i całej ekipie filmowej. Dzięki temu był to jeden z najzabawniejszych planów filmowych, na których pracowałem." Akcja "Zaczyna się od Pocałunku" toczy się w Nowym Jorku, który w pewnym sensie jest jednym z bohaterów filmu. "Nowy Jork zapewniał otoczenie, które nieustannie oddziaływało na realizowany materiał. Życie miasta i jego aktywna społeczność artystyczna pozytywnie wpłynęły na końcowy rezultat naszej pracy. Zwłaszcza ten "czynnik ludzki" był bardzo ważny" - mówi Rowland. A reżyser dodaje: "Znam Nowy Jork bardzo dobrze, tam się wychowywałem i spędziłem większość mojego życia. Kręciłem więc zdjęcia w miejscach, które nie były mi obce. To było wspaniałe. Autor zdjęć Terry Stacey także tam mieszkał. Bardzo lubi Nowy Jork, ma duże wyczucie estetyczne i wspaniałą wyobraźnię." Mówi Stacey: "Jest coś w tym szalonym rytmie i energii miasta co świetnie uzupełnienia naszą historię. Uwielbiam kręcenie filmów w Nowym Jorku i całą magię z tym związaną." I wreszcie wyjątkowe dla tego filmu jest zastosowanie techniki animacji zwanej rotomacją, która wykorzystywana jest w określonych momentach opowieści dla wypunktowania konkretnych scen. Technika ta została uwzględniona w scenariuszu jako integralny element wizualny. "Rotomacja pełni rolę "czerwonego światła" które ostrzega bohaterów, że wkrótce wydarzy się coś ważnego" - wyjaśnia Breen - "Jest to dla nich rodzaj sygnału, który dostrzegają także widzowie. To fantastyczna technika; taka animowana wersja prawdziwej akcji." "To dość radykalne rozwiązanie. Lubię wyzwania, które towarzyszą pracy z podobnymi środkami wyrazu, wywołują one u mnie duże emocje" - mówi Stevens i dodaje - "Zastosowałem w tym filmie rotomację, ponieważ także w życiu dostajemy pewne sygnały zanim podejmiemy ryzyko, szczególnie jeśli chodzi o stosunki damsko-męskie. Wydawało mi się, że jest to doskonały sposób na zbadanie procesu podejmowania decyzji i poznania różnych konsekwencji życiowych z nich wynikających. A przecież właśnie o to chodzi w tym filmie."
Kto jest kim
DAG (RON ELDARD) "To będzie jeden z tych fatalnych błędów, których nie da się cofnąć." Dag to przeciętny, zadowolony z życia facet. Odnosi sukcesy jako reżyser reklam telewizyjnych, ma piękną i inteligentną dziewczynę Halley i lojalnego przyjaciela Petera. Przebojowy Dag ma jednak pewną słabość - nie potrafi opierać się pokusom, ani przyznawać do błędów. Ulegając urokowi Rebeki, dziewczyny swojego przyjaciela, Dag zapoczątkowuje serię nieprzewidywalnych i komicznych zbiegów okoliczności, dzięki którym zrozumie czym kończy się niewierność. Aktor Ron Eldard tak charakteryzuje swojego bohatera: "Dag nie dorósł do samodzielnego podejmowania decyzji. Chce być w porządku wobec wszystkich, ale prawdę mówiąc niezbyt się stara." HALLEY (KYRA SEDGWICK) "Chyba już nic mnie nie zaskoczy." Zawsze lojalna i praktyczna Halley kocha swojego chłopaka i swoją pracę. Uważa, że wszystko można racjonalnie wytłumaczyć, nie potrafi jednak zrozumieć zdrady Daga. Próbując się na nim odegrać odkrywa w sobie pragnienia, których istnienia dotąd nie podejrzewała. Mówi Kyra Sedgwick: "Halley ma ułożone i uporządkowane życie. Sądzi, że nic nie może tego zmienić. Jednak niewierność Daga całkowicie wytrąca ją z równowagi i sprawia, że musi się zastanowić nad tym, czego naprawdę chce." PETER (PATRICK BREEN) "Dlaczego mnie nie kochasz? O rany, kręci mi się w głowie." Peter, gwiazda reklamy masła orzechowego, jest szaleńczo zakochany w Rebece, która niestety nie potrafi równie silnie odwzajemnić jego uczuć. Podczas gdy większość jego znajomych pozwala sobie od czasu do czasu na mały skok w bok, Peter niezmiennie pozostaje wierny i lojalny. Tym większym szokiem jest dla niego wiadomość o przygodzie Daga i Rebeki. Mówi scenarzysta i odtwórca roli Petera, Peter Breen: "Chciałem odpowiedzieć na pytanie, czy można pozostać wiernym, gdy wokół wszyscy zdradzają. Peter w przeciwieństwie do innych postaci ma tak zwany kręgosłup moralny - co jednak nie uchroni go przed wplątaniem się w dość absurdalną sytuację." REBECCA (MARLEY SHELTON) "Kiepsko sobie radzę z kobietami." Za to doskonale z mężczyznami. Rebecca to seryjna uwodzicielka, która nie przepuści żadnemu przedstawicielowi płci przeciwnej. Rozchwiana uczuciowo, nieustannie stara się sprostać wymaganiom swojej wymagającej matki (ZOE CALDWELL). Tak długo żyła pod kloszem, że nie potrafi być samodzielna: to rzuca się w wir miłosnych przygód, to znów wpada w depresję. Uwodząc Daga Rebecca burzy życiową równowagę grupy swoich przyjaciół. Mówi Marley Shelton: "Rebecca ma złote serce i jak najlepsze intencje, ale jest niedojrzała emocjonalnie i nie myśli o konsekwencjach swoich czynów. Przywykła wyrażać siebie poprzez swoje ciało: zarówno w tańcu, jak i w seksie." PAULA (MARISA TOMEI) "Czasami widzę naprawdę pięknego faceta i natychmiast chcę go mieć. Nie chcę się nim opiekować, ani go kochać, ani nawet mieć go na własność. Po prostu chcę go rozebrać." Zmysłowa i tajemnicza Paula to kobieta, z którą lepiej nie zadzierać. Mężczyźni nie potrafią się jej oprzeć, a ona przechwala się, że nigdy nie była żadnemu wierna. Paula uwodzi Daga, ale w rzeczywistości ostrzy sobie pazurki na Petera i zrobi wszystko żeby go zdobyć. ANDRE (TAYE DIGGS) "Chcesz to zrobić?" Równie tajemniczy i zmysłowy jest skrzypek Andre, którego pasją jest zaglądanie w głąb kobiecych dusz i ... dekoltów. Pomimo uczucia, jakie żywi do pięknej stewardessy Colleen, Andre zawsze chętnie służy silnym ramieniem potrzebującym pomocy kobietom. To właśnie u niego pocieszenia będą szukać lekkomyślna Rebecca i wrażliwa Halley. COLLEEN (SARITA CHOUDHURY) "Uczucia więdną, jak kwiaty i uroda. Dlatego trzeba o nie dbać. " Colleen to kapryśna stewardesa szukająca miłości, która uniosłaby ją do nieba. Jej podniebne fantazje znajdują zupełnie nieoczekiwany finał, co jedynie dowodzi tego, że życie bywa nieprzewidywalne. Ona także jest ofiarą reakcji łańcuchowej wywołanej przez jeden niewinny pocałunek.
Twórcy i prasa o filmie
W pewnych momentach widz może zadawać sobie pytanie: I to ma być śmieszne? Ale moim zdaniem świat jest absurdalnym miejscem, w którym zdarzają się ważne rzeczy. Można z tego powodu płakać albo... śmiać się do łez. Peter Breen (scenarzysta i odtwórca roli Petera): "Zaczyna się od Pocałunku" to oryginalna i całkowicie nieprzewidywalna komedia, w której wszystko idzie nie tak, jak powinno. Debiutującemu reżyserowi udało się połączyć doborową obsadę z najnowszymi osiągnięciami filmowej animacji i pokazać wybuchową mieszankę seksu, magii i złych decyzji (...) Dynamiczny montaż i transowa muzyka dopełniają dzieła. Variety
Pobierz aplikację Filmwebu!
Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.