Oglądałam wszystkie ekranizacje powieści owej autorki, ale nie wszystkie ich wersje.
Jak dla mnie;
- Duma i Uprzedzenie - z Keirą Knightley
-Emma - z Gwyneth Paltrow
-Rozważna i Romantyczna - z Kate Winslet
-Opactwo Northanger- z 2007 r
-Perswazje - z 2007 r
- Mansfield Park- z 2007 r
Podzieliłam te filmy na 2 części, ponieważ te pierwsze filmy miały podobną rewelacyjną
otoczkę. Piękna muzyka, fantastycznie przedstawiona angielska wieś i jej zwyczaje z
XIX wieku. Do tego filmy te w niektórych momentach posiadają lekkie, nieprzesadzone
poczucie humoru. Obsada też jest bardzo dobra, więc gra aktorska znakomita.
Natomiast filmy z 2007 roku nie mają tej magii. Oczywiście fabuła mi się podoba, ale
filmy ogólnie nie maja tego czegoś co oczekuje od tego gatunku i tematyki. Książek nie
czytałam, więc nie wiem czy filmy są im oddane i czy to panna Jane zmieniła koncepcje
czy to wina reżyserów i scenarzystów. Do tego obsada głównych bohaterek, a
zwłaszcza w Perswazjach i Parku mi się nie podobała. Aktorki psuły mi oglądanie. Czy
starsze wersje są lepsze? Mam nadzieje, że dorównują wykonanie do Emmy, RiR,
oraz DiU.
P.S Szkoda, że nasza Jane nie doczekała się tak szczęśliwego zakończenia swojej
miłości jak jej bohaterki ;/ . A co do filmu Zakochana Jane to jest to mój ulubiony film z
tej tematyki. Uwielbiam. ;)
Ja nie będę się aż tak rozpisywać :) Ale moje ulubione to Duma i uprzedzenie z Knightley i Mansfield Park z 2007r. Natomiast zupełnie nie podoba mi się Rozważna i romantyczna (ani film, ani serial BBC) oraz Emma.