Patrząc na filmy krótkometrażowe tego reżysera większość, jak nie wszystki mają oceny poniżej 6. Czy naprawdę według Was są na tym samym poziomie co kolejne części słynnych parodii?
Myślę, że po prostu wiele osób zapomina o tym, ile te filmy mają lat. Dość ciężko było mi ocenić Matczyne Serce, czyli jedyny film Griffitha, który do tej pory obejrzałem, ale ostatecznie wystawiłem 7/10.
Zamierzam wkrótce obejrzeć 4 jego najbardziej znane dzieła w kolejności chronologicznej:
1. Narodziny Narodu
2. Nietolerancja
3. Złamana Lilia
4. Męczennica Miłości (nie wiem jak to się ma do angielskiego tytułu, ale taki jest polski na Filmebwebie)
Czy to dobry pomysł? Słyszałem wiele opinii o tych filmach i niektórzy zalecali zaczynać od Nietolerancji.
Bardzo dobry pomysł, nie widziałam jeszcze Narodzin Narodu i Nietolerancji, nie mogę się zebrać ze wzglęgu na ich długość.
Widziałam wiele krótkometrazówek i cztery filmy pełnometrażowe: Dwie sieroty, Męczennicę Miłości (tytuł chyba bardziej odnosi się do fabuły niż oryginalnego), Złamaną lilię i Najważniejsze pytanie. Wszystkie były ciekawe i się nie dłużyły, jak to czasami jest z niemymi filmami (i nie tylko).