Daniele Amfitheatrof

7,1
114 ocen muzyki
powrót do forum osoby Daniele Amfitheatrof

Amfiteatrow, Daniele
ur. 29 (16) X 1901, St. Petersburg, Rosja - 7 VI 1983, Rzym, Włochy.

Studia muzyczne odbywał w Petersburgu u J. Witoła, w Pradze u Kricki oraz w Rzymie u O. Respighiego (kompozycja). 1924-1929 był asystentem B. Molinariego, kierującego orkiestrami symfonicznymi w rzymskim amfiteatrze Augusteo, oraz dyrygentem różnych orkiestr włoskich. W 1937 wyemigrował do Stanów Zjednoczonych. W latach 1938-1941 był dyrygentem orkiestry symfonicznej w Minneapolis. W 1941 osiadł w Hollywood, poświęcając się komponowaniu muzyki filmowej. W latach 1939-1959 powstało ponad 100 partytur filmowych jego autorstwa. W latach 1959-1967 przebywał we Włoszech, skąd powrócił na stałe do USA. Pierwszą jego partyturą filmową był znany obraz Maxa Ophülsa Kobieta dla wszystkich (1934).

Ważniejsze utwory: Poema del mare (1925, na orkiestrę), Amrican Panorama (1934, na orkiestrę), De profundis clamavi (1944, na chór i orkiestrę), Requiem (1962, na chór i orkiestrę), The Staring Match (1965, dramat muzyczny).

Filmografia:

Kompozytor: 1934 Kobieta dla wszystkich (La Signora di tutti, reż. Max Ophüls); 1939 The Ash-Can Fleet (reż. Fred Zinnemann), Fast and Furious (reż. Busby Berkeley); 1940 The Man from Dakota (reż. Leslie Fenton, wsp.), The Old South (reż. Fred Zinnemann), Northward, Ho! (reż. Henry Cornelius), Miracle of Sound (reż. Douglas Shearer), And One Was Beautiful (reż. Robert B. Sinclair), Trifles of Importance (reż. Basil Wrangell), Utopia of Death (reż. John Nesbitt), Keeping Company (reż. S. Sylvan Simon); 1941 Kathleen (reż. Harold S. Bucquet), The Get-Away (reż. Edward Buzzell), Whispers (reż. Basil Wrangell), This Is the Bowery (reż. Gunter von Fritsch); 1942 Northewest Rangers (reż. Joseph M. Newman), Letter from Bataan (reż. Tay Garnett), Dr. Gillespie’s New Assistant (reż. Willis Goldbeck), Andy Hardy’s Double Life (reż. George B. Seitz), Joe Smith, American (reż. Richard Thorpe), Calling Dr. Gillespie (reż. Harold S. Bucquet), Vendetta (reż. Joseph M. Newman); 1943 A Stranger in Town (reż. Roy Rowland), Lost Angel (reż. Roy Rowland), Lassie Come Home (reż. Fred M. Wilcox), High Explosive (reż. Frank McDonald), Harrigan’s Kid (reż. Charles F. Reisner), Du Barry Was a Lady (reż. Roy Del Ruth, piosenki), Dr. Gillespie’s Criminal Case (reż. Willis Goldbeck), Cry Havoc (reż. Richard Thorpe), Aerial Gunner (reż. William H. Pine); 1944 I’ll Be Seeing You (reż. William Dieterle, George Cukor), Days of Glory (reż. Jacques Tourneur); 1945 Guest Wife (reż. Sam Wood); 1946 Temptation (reż. Irvin Pichel), Suspense (reż. Frank Tuttle), Miss Sussie Slagle’s (reż. John Berry), Wirgińczyk (The Virginian, reż. Stuart Gilmore), O.S.S. (reż. Irvin Pichel), The Beginning or the End (reż. Norman Taurog); 1947 Pieśń Południa (Song of the South, reż. Wilfred Jackson, Harve Foster), Smash-Up (reż. Stuart Heisler), The Senator Was Indiscreet (reż. George S. Kaufman), The Lost Moment (reż. Martin Gabel), Ivy (reż. Sam Wood), Singapore (reż. John Brahm); 1948 You Gotta Stay Happy (reż. Harry C. Potter), Rogue’s Regiment (reż. Robert Florey), List od nieznajomej (Letter from an Unknown Woman, reż. Max Ophüls), Another Part of the Forest (reż. Michael Gordon), An Act of Murder (reż. Michael Gordon); 1949 Wachlarz Lady Windermere (The Fan, reż. Otto Preminger), House of Strangers (reż. Joseph L. Mankiewicz); 1950 Copper Canyon (reż. John Farrow), Beyond the Purple Hills (reż. John English), Backfire (reż. Vincent Sherman), Diabelskie wrota (Devil’s Doorway, reż. Anthony Mann), The Capture (reż. John Sturges), Ostrzeżenie przed burzą (Storm Warning, reż. Stuart Heisler); 1951 Tomorrow Is Another Day (reż. Felix E. Feist), Lassie z Malowanych Wzgórz (The Painted Hills, reż. Harold F. Kress), Lis pustyni (The Desert Fox: The Story of Rommel, reż. Henry Hathaway), Criminal Lawyer (reż. Seymour Friedman), Angels in the Outfield (reż. Clarence Brown), Abbott and Costello Meet the Invisible Man (reż. Charles Lamont), Goodbye, My Fancy (reż. Vincent Sherman), Bird of Paradise (reż. Delmer Daves); 1952 Bronco Buster (reż. Budd Boetticher), Salome (reż. William Dieterle, muzyka taneczna); 1953 Devil’s Canyon (reż. Alfred L. Werker), Scandal at Scourie (reż. Jean Negulesco), Wielki sprzymierzeniec (Big Leaguer, reż. Robert Aldrich); 1954 The Naked Jungle (reż. Byron Haskin), Day of Triumph (reż. Irvin Pichel, John T. Coyle), Pożądanie (Human Desire, reż. Fritz Lang); 1955 Trial (reż. Mark Robson); 1956 Śniegi w żałobie (The Mountain, reż. Edward Dmytryk), Ostatnie polowanie (The Last Hunt, reż. Richard Brooks); 1957 The Unholy Wife (reż. John Farrow); 1958 Spanish Affair (reż. Don Siegel, Luis Marquina), Z piekła do Teksasu (From Hell to Texas, reż. Henry Hathaway), Fräulein (reż. Henry Koster); 1959 That Kind of Woman (reż.. Sidney Lumet), Edge of Eternity (reż. Don Siegel); 1960 Heller in Pink Tights (reż. George Cukor); 1965 Major Dundee (Major Dundee, reż. Sam Peckinpah). Kierownik muzyczny: 1942 Dr. Gillespie’s New Assistant (reż. Willis Goldbeck); 1945 Guest Wife (reż. Sam Wood); 1949 Will James’ Sand (reż. Louis King). Dyrygent: 1954 The Naked Jungle (reż. Byron Haskin); 1957 The Unholy Wife (reż. John Farrow); 1960 Heller in Pink Tights (reż. George Cukor).

Nominacje:

Muzyka: 1945 Guest Wife, reż. Sam Wood; 1947 Pieśń Południa, reż. Wilfred Jackson, Harve Foster (wspólnie z Paulem J. Smithem i Charlesem Wolcottem);

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones