Jakie filmy Bergmana uważacie za najlepsze? Rozumiem, że niewielu jest takich, którzy widzieli wszystkie, ale wybierzcie spośród tych, które widzieliście. Maksymalnie 10, minimalnie 1.
U mnie wygląda to tak:
1. Tam, gdzie rosną poziomki
2. Siódma pieczęć
3. Wieczór kuglarzy
4. Fanny i Aleksander
5. Szepty i krzyki
6. Persona
7. Milczenie
8. Godzina wilka
9. Źródło
10. Jajo węża
1. Persona
2. Fanny i Aleksander
3. Sceny z życia małżeńskiego
4. Szepty i krzyki
5. Tam, gdzie rosną poziomki
6. Jesienna sonata
7. Z życia marionetek
8. Godzina wilka
9. Siódma pieczęć
10. Milczenie
1. Persona
2. Fanny i Aleksander
3. Szepty i krzyki
4. Siódma pieczęć
5. Źródło
6. Tam, gdzie rosną poziomki
7. Milczenie
8. Goście Wieczerzy Pańskiej
9. Godzina wilka
10.Twarz
do tej pory udało mi się obejrzeć:
1. Siódma Pieczęć
2. Goście wieczerzy pańskiej
3. Jak w zwierciadle
4. Fanny i Aleksander
5. Milczenie
6. Tam gdzie rosną poziomki
7. Persona
8. Oko diabła
9. Wieczór kuglarzy
trudno mi wybierać te najlepsze, bo każdy z tych filmów jest bliski ideału , przynajmniej dla mnie , a to który w danej chwili podoba mi się bardziej jednak zmienia się z każdym kolejnym seansem któregoś z jego filmów :) , każdy godny uwagi , z tej ósemki może Oko diabła trochę odstaje , ale to film w innej konwencji :)
mam pewne braki jeżeli chodzi o kinematografię ingmara bergmana, nie chciałbym czegoś pominąć, dlatego jeżeli ktoś posiada w swojej kolekcji następujące filmy bardzo proszę o kontakt.
Więzienie <Fängelse>
Letni Sen <Sommerlek>
Wakacje z Monika <Sommaren med Monika>
Wieczór kuglarzy <Gycklarnas afton>
U progu życia <Nära livet>
Źródło<Jungfrukällan>
Szepty i krzyki <Viskningar och rop>
Sceny z życia małżeńskiego <Scener ur ett äktenskap>
Twarzą w twarz <Ansikte mot ansikte>
Jajo węża <Serpent’s egg>
numer gg: 15595653
Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
Mało widziałem Bergmana, zrażony oglądanym dawno temu "Fanny i Aleksander", które moim zdaniem jest dosyć... średnim filmem. Dopiero przedwczoraj miałem okazję zobaczyć "Siódmą Pieczęć" i z całą świadomością jestem w stanie powiedzieć, że jest to jeden z najlepszych filmów jakie widziałem w życiu. Geniusz w czystej postaci!
Owszem. Szczerze powiedziawszy, i mnie "Funny i Aleksander" oraz "Szepty i krzyki" trochę zniechęcają. Ale za rasztę dzieł Bergman zdecydowanie zasłużył na owacje na stojąco.
1. Siódma pieczęć 10/10
2. Persona 10/10
3. Jesienna sonata 9/10
4.Fany i Aleksander 9/10
5. Szepty i krzyki 9/10
6. Jak w zwierciadle 8/10
7. Goście wieczerzy Pańskiej 8/10
8. Tam gdzie rosną poziomki 8/10
9. Godzina wilka 7/10
10. Dobre chęci 7/10
1. Persona
2. Szepty i krzyki
3. Tam, gdzie rosną poziomki
4. Siódma pieczęć
5. Jesienna sonata
6. Milczenie
7. Jak w zwierciadle
8. Sceny z życia małżeńskiego
9. Wieczór kuglarzy
10. Źródło
-
11. Fanny i Aleksander
12. Okręt do Indii
13. Goście wieczerzy pańskiej
14. Deszcz pada na naszą miłość
1.Fanny och Alexander - 8/10
2.Höstsonaten - 8/10
3.Persona - 8/10
4.Sjunde inseglet - 7+/10
5.Viskningar och rop - 7/10
6.Smultronstället - 7/10
7.Ansiktet - 7/10
8.Ansikte mot ansikte - 7/10
9.Tystnaden - 6/10
10.Passion - 6/10
11.Såsom i en spegel - 6/10
12.Nattvardsgästerna - 6/10
13.Jungfrukällan - 5/10
14.Sommarnattens leende - 5/10
1. Jak w zwierciadle 9/10
2. Siódma pieczęc 9/10
3. Goście Wieczerzy Pańskiej 8/10
4. Fanny i Alexander 8/10
5. Persona 8/10
6. Milczenie 8/10
7. Godzina wilka 7/10
8. Tam, gdzie rosną poziomki 7/10
9. Źródło 7/10
1. Persona 10/10
2. Fanny i Alexander 8/10
3. Jesienna sonata 8/10
4. Szepty i krzyki 7/10
5. Tam gdzie rosną poziomki 7/10
6. Milczenie 7/10
7. Godzina wilka 7/10
8. Twarzą w twarz 7/10
9. Sceny z życia małżeńskiego 7/10
10. Siódma pieczęć 6/10
11. Wieczór kuglarzy 6/10
12. Źródło 5/10
1. Tam gdzie rosną poziomki 10/10
2.Fanny i Aleksander
3.Siódma pieczęć
4.Jajo węża
5.Szepty i krzyki
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Fanny i Aleksander 8,82 28
2 Siódma pieczęć 8,57 37
3 Tam, gdzie rosną poziomki 8,44 36
4 Persona 8,37 30
5 Szepty i krzyki 8,32 25
6 Jak w zwierciadle 8,44 16
7 Jesienna sonata 8,27 11
8 Milczenie 7,95 19
9 Wieczór kuglarzy 7,80 20
10 Goście Wieczerzy Pańskiej 7,79 19
11 Źródło 7,72 18
12 Sceny z życia małżeńskiego 7,86 7
13 U progu życia 7,63 8
14 Namiętności 7,80 5
15 Z życia marionetek 7,80 5
16 Godzina wilka 7,33 15
17 Oko diabła 7,40 5
18 Wakacje z Moniką 7,20 5
19 Twarz 7,25 4
20 Hańba 6,83 12
21 Jajo węża 6,71 7
22 Marzenia kobiet 6,67 6
23 Twarzą w twarz 6,67 3
24 Uśmiech nocy 6,50 4
25 Deszcz pada na naszą miłość 6,22 9
26 Okręt do Indii 6,00 7
27 Miasto portowe 5,67 3
28 Kryzys 5,00 3
1. Tam, gdzie rosną poziomki 9/10 ♥
2. Milczenie 8/10
3. Źródło 7/10
4. Persona 7/10
5. Jesienna sonata 7/10
Na razie tyle, ale pewna stacja telewizyjna wszystko zmieni ;-)
http://www.tvp.pl/kultura/propozycje/kwiecien-z-ingmarem-bergmanem-w-tvp-kultura /4232329
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Fanny i Aleksander (1982) 8,75 44
2 Siódma pieczęć (1957) 8,62 63
3 Tam, gdzie rosną poziomki (1957) 8,58 60
4 Persona (1966) 8,35 52
5 Szepty i krzyki (1972) 8,22 50
6 Jak w zwierciadle (1961) 8,20 35
7 Jesienna sonata (1978) 8,20 30
8 Goście Wieczerzy Pańskiej (1963) 8,02 41
9 Milczenie (1963) 7,79 43
10 Źródło (1960) 7,61 41
11 Wieczór kuglarzy (1953) 7,65 31
12 Sceny z życia małżeńskiego (1973) 7,70 20
13 Godzina wilka (1968) 7,58 24
14 Twarz (1958) 7,83 12
15 Namiętności (1969) 7,62 13
16 Rytuał (1969) 7,42 12
17 Z życia marionetek (1980) 7,36 14
18 U progu życia (1958) 7,27 15
19 Hańba (1968) 7,12 17
20 Wakacje z Moniką (1953) 7,13 8
21 Oko diabła (1960) 7,00 11
22 Letni sen (1951) 6,87 15
23 Twarzą w twarz (1976) 7,00 9
24 Jajo węża (1977) 6,75 16
25 Kobiety czekają (1952) 6,75 8
26 Uśmiech nocy (1955) 6,41 17
27 Marzenia kobiet (1955) 6,50 8
28 Lekcja miłości (1954) 6,60 5
29 Deszcz pada na naszą miłość (1946) 6,09 11
30 Okręt do Indii (1947) 6,00 9
31 Dotyk (1971) 5,20 5
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Siódma pieczęć (1957) 8,73 88
2 Tam, gdzie rosną poziomki (1957) 8,69 85
3 Persona (1966) 8,72 74
4 Fanny i Aleksander (1982) 8,68 66
5 Szepty i krzyki (1972) 8,37 73
6 Jesienna sonata (1978) 8,25 55
7 Jak w zwierciadle (1961) 8,17 60
8 Goście Wieczerzy Pańskiej (1963) 8,02 61
9 Milczenie (1963) 8,00 63
10 Źródło (1960) 7,80 65
11 Twarz (1958) 7,81 31
12 Godzina wilka (1968) 7,64 45
13 Wieczór kuglarzy (1953) 7,57 47
14 Twarzą w twarz (1976) 7,64 22
15 Z życia marionetek (1980) 7,58 26
16 Namiętności (1969) 7,38 26
17 Hańba (1968) 7,36 28
18 Rytuał (1969) 7,32 22
19 U progu życia (1958) 7,27 22
20 Wakacje z Moniką (1953) 7,26 23
21 Oko diabła (1960) 6,95 20
22 Letni sen (1951) 6,91 23
23 Jajo węża (1977) 6,78 27
24 Marzenia kobiet (1955) 6,70 10
25 Lekcja miłości (1954) 6,64 11
26 Kobiety czekają (1952) 6,58 12
27 Uśmiech nocy (1955) 6,36 25
28 Więzienie (1949) 6,43 7
28 Pragnienie (1949) 6,43 7
30 Czarodziejski flet (1975) 6,18 11
31 Okręt do Indii (1947) 5,92 13
32 Deszcz pada na naszą miłość (1946) 5,93 15
33 Kryzys (1946) 5,25 8
34 O tych paniach (1964) 5,00 8
35 Dotyk (1971) 4,88 8
Krótkometrażowe:
Twarz Karin (1984) 5,14 7
Seriale:
Sceny z życia małżeńskiego (1973) 7,97 36
Aktualizacja z 2018 roku
1. Siódma pieczęć (1957) 8,73 131
2. Persona (1966) 8,70 114
3. Fanny i Aleksander (1982) 8,68 98
4. Tam, gdzie rosną poziomki (1957) 8,59 127
5. Szepty i krzyki (1972) 8,28 106
6. Jak w zwierciadle (1961) 8,25 89
7. Jesienna sonata (1978) 8,23 86
8. Goście Wieczerzy Pańskiej (1963) 8,08 90
9. Milczenie (1963) 8,02 86
10. Źródło (1960) 7,76 97
11. Twarz (1958) 7,70 53
12. Wieczór kuglarzy (1953) 7,62 68
13. Godzina wilka (1968) 7,54 79
14. Z życia marionetek (1980) 7,59 39
15. Twarzą w twarz (1976) 7,56 36
16. Hańba (1968) 7,36 53
17. Namiętności (1969) 7,33 43
18. U progu życia (1958) 7,21 38
19. Wakacje z Moniką (1953) 7,16 45
20. Letni sen (1951) 7,18 38
21. Rytuał (1969) 7,18 28
22. Diabelskie opowieści (1960) 7,00 38
23. Jajo węża (1977) 6,85 52
24. Sarabanda (2003) 6,87 15
25. Uśmiech nocy (1955) 6,60 42
26. W obecności klowna (1997) 6,77 13
27. Lekcja miłości (1954) 6,53 19
28. Czarodziejski flet (1975) 6,57 14
29. Kobiety czekają (1952) 6,50 20
30. Ku szczęściu (1950) 6,54 13
31. Marzenia kobiet (1955) 6,37 19
32. Więzienie (1949) 6,33 15
33. Pragnienie (1949) 6,00 18
34. Deszcz pada na naszą miłość (1946) 6,00 21
35. Dotyk (1971) 5,57 14
36. Okręt do Indii (1947) 5,56 18
37. Miasto portowe (1948) 5,25 12
38. Kryzys (1946) 5,22 18
39. O tych paniach (1964) 4,94 17
Krótkometrażowe:
1. Twarz Karin (1984) 5,50 12
Mój Top Ulubionych 10 filmów Bergmana :
1.Goście wieczerzy pańskiej - 10
2.Tam, gdzie rosną poziomki - 10
3.Siódma Pieczęć - 10
4.Jesienna Sonata - 10
5.Milczenie - 9
6.Fannny i Aleksander - 9
7.Persona - 9
8.Szepty i krzyki - 9
9.Jak w zwierciadle - 8
10.Wieczór kuglarzy - 8
Kilka filmow musialbym zobaczyc jeszcze raz (paru prawie nie pamietam), ale na te chwile moj ranking wyglada tak:
1. Siódma pieczęć (1957)
2. Jak w zwierciadle (1961)
3. Goście Wieczerzy Pańskiej (1962)
4. Rytuał (1969)
5. Źródło (1960)
6. Letni sen (1951)
7. Szepty i krzyki (1972)
8. Jesienna sonata (1978)
9. Uśmiech nocy (1955)
10. Fanny i Aleksander (1982)
11. Tam, gdzie rosną poziomki (1957)
12. Okręt do Indii (1947)
13. Sceny z życia małżeńskiego (1973)
14. Persona (1966)
15. Milczenie (1963)
16. U progu życia (1958)
17. Kobiety czekają (1952)
18. Wieczór kuglarzy (1953)
19. Z życia marionetek (1980)
1.Tam, gdzie rosną poziomki
2.Szepty i krzyki
3.Siódma pieczęć
4.Sceny z życia małżeńskiego
5.Letni sen
1. Tam gdzie rosną poziomki
2. Wieczór kuglarzy
3. Siódma pieczęć
4. Źródło
5. Twarz
6. Goście wieczerzy pańskiej
7. Jak w zwierciadle
8. Milczenie
9. Persona
W planach: Jajo węża, Fanny i Alexander.
Bergman jest ok, ale…
Osobiście zastanawia mnie czemu ten „plebiscyt” ma służyć? Wiadomo przecież, że Ingmar Bergman jest uważany (i sądzę, że słusznie) za jedną z najważniejszych, najwybitniejszych postaci kina. Jednakowo mimo, iż jego wielkość jest „niezaprzeczalna”, nie dziwi mnie fakt, że jego twórczość bywa różnie przyjmowana. Są głosy zachwytu, jak i krytyki. Tym bardziej, że na przestrzeni kilkudziesięciu lat dorobek Bergmana obfituje w wiele najrozmaitszych filmów. Nikogo nie powinno też dziwić, że nie każde jego „dzieło” bywało na miarę „ręki mistrza”. Jego filmy są tak różne, jak różne bywały okoliczności ich powstawania. Zmienne czasy, aktorzy, etapy kariery i jeszcze wiele, wiele innych czynników, które suma sumarum dają ostateczny całokształt twórczości. Nie widzę więc sensu w licytowaniu się, który z nich jest najlepszy, a który najsłabszy.
Dla mnie, jako osoby, która szalenie ceni sobie Bergmana, każdy jego film wart jest tego, aby poświecić mu odrobinę uwagi. Wart jest obejrzenia! Tym bardziej, że tylko w ten sposób możemy dogłębnie poznać i zrozumieć jego niełatwą twórczość. Każdy zapewne wie, że filmy Bergmana to poniekąd jego własna biografia, którą autor zamiast pisać filmuje. Skoro tak jest (a przynajmniej w jakimś stopniu na pewno tak jest), to tym bardziej nie łatwo postronnym widzom wniknąć i zrozumieć skomplikowane meandry osobowości tego człowieka. Dlatego jestem zdania, że niektóre filmy wciąż nie poddają się jasnym regułom interpretacji i wciąż można dokonywać dziesiątek analiz, a i tak nigdy nie będzie się pewnym, że doszliśmy do tej właściwej.
Poza tym, nie zapominajmy, każda taka analiza ma ze wszech miar cechy naszych subiektywnych odczuć i gustów. Dla niektórych dany film może być arcydziełem, ale dla innych już nie. I chyba dobrze, że tak jest. Nie ma więc potrzeby kłócić się o to, kto ma rację, a kto nie. Jak już wspomniałem Bergman „wielkim reżyserem był” i to jest poniekąd subiektywna opinia (a przynajmniej znakomitego grona), poparta namacalnymi dowodami w postaci licznych nagród i wyróżnień przyznawanych przez mniej lub bardziej szacowne autorytety na całym świecie (jury festiwalowe tak w Europie, jak i poza nią).
Dlatego wydaje mi się, że ten post jest bezsensowny i nic nie wnoszący. Poniekąd ma cechy snobizmu jak i pewnej dozy niepewności. Każdy kto się pod tym podpisał daje wyraz pewnej tendencji: „Patrzcie jakie to super, wyjątkowe filmy (Bergmana) oglądam”. Lecz równocześnie, jest to również pewna sztuczka w poszukiwaniu aplauzu. Próba uznania własnego „super” gustu i upewnienie się, że nasza opinia zbytnio nie różni się od innych „filmłebowych fachowców”. Tymczasem taki ranking uważam lepiej zastąpić rzetelnymi opiniami, czy recenzjami. Bardziej rozbudowane analizy, czy rozkład na czynniki pierwsze danego filmu wnosi dużo więcej niż jego czcza gloryfikacja. Tym sposobem bardziej wyraża się czyjeś prywatne zdanie. I nawet mimo, iż mogłoby się okazać, że poszczególne wypowiedzi bardzo między sobą się różnią, byłby to być może najbardziej pełny i rzetelny obraz danego dzieła, gdyż rozważany byłby z różnych pozycji (nie tylko tych piejących zachwytem krytyków).
Może więc czas zabrać się za coś bardziej konstruktywnego i unikać statystyk?
a ja myślę, że te rankingi to tylko zabawa. a skoro ludzie lubią zabawę i statystyki, więc chętnie udzielają się w tego typu wątkach, w których mogą wypisywać swoje ulubione filmy danego reżysera itp. nie dorabiałbym do tego jakiejś ideologii snobizmu czy innych. ponadto myślę, że większość fanów kina lubi porównywać swój gust z gustem swoich braci - kinomanów, stąd też popularność wszelakich TOP10:). nie mówiąc już o tym jak cenny jest to wątek dla osób zaczynających dopiero swoją przygodę z utworami danego twórcy, choć w tym przypadku lepiej chyba sięgnąć po jedną z licznych książek poświęconych twórczości tego reżysera. pozdrawiam.
"jak cenny jest to wątek dla osób zaczynających dopiero swoją przygodę z utworami danego twórcy,"
tylko o to chodzi w tego typu tematach.
Jakieś analizy należy szukać pod konkretnymi filmami jeśli juz musisz, a ten temat to drogowskaz na co warto zwrócić uwagę.
A i tak znajdzie się ignorant, który stworzy oddzielny temat "Co polecacie???". I zawsze ktoś mu odpowie...
"Jego filmy są tak różne, jak różne bywały okoliczności ich powstawania. Zmienne czasy, aktorzy, etapy kariery i jeszcze wiele, wiele innych czynników, które suma sumarum dają ostateczny całokształt twórczości. Nie widzę więc sensu w licytowaniu się, który z nich jest najlepszy, a który najsłabszy."
Więc zacznij od siebie, i usuń wszystkie swoje oceny. Jeśli chcesz uznać tą głupią zasadę za słuszną, musisz tak zrobić. Wtedy dopiero będziesz choć trochę wiarygodny.
Dobry pomysł. Jednak nie jest to takie proste. Jedyny sposób aby "odfajkować" dany film, że się go widziało, to jest wystawienie mu oceny . Nie przywiązuje zbyt dużej wagi do tej części filmwebu, i nie muszę być przez to wiarygodny. Zgodzę się, że w jakimś stopniu osoby nieobeznane z tematem mogą "tymi rankingami" posługiwać się jak przewodnikiem, czy tam wsparciem. I fakt - biorę w tym udział jak każdy. Nie fałszuje swojego gustu, wpisuje rzeczywiste odczucia (przełożone na oceny). Czy komuś to pomaga? Być może. Ale jednak jest pewna różnica między ocenianiem dla filmwebu a prywatnymi rankingami. Nie dziwi mnie, że moje zdanie jest wbrew opinii "większości".
:))
P.S.
Nie czuję się znawcą, lubię oglądać filmy, lubię tego reżysera. Jest on bardzo trudny w odbiorze, dlatego wolałbym poczytać o tych filmach jakieś rzetelne wypowiedzi (analizy), niż posługiwać się statusem gwiazdek. I w zasadzie to chyba byłoby na tyle.
1. Jesienna sonata 7
2. Tam, gdzie rosną poziomki 7
3. Siódma pieczęć 5
4. Persona 5
5. Szepty i krzyki 1
Ocena reżysera: 7
niezła topka, u mnie jak na razie wygląda to tak:
1. Goście wieczerzy pańskiej 6/10
2. Siódma pieczęć 4/10
3. Szepty i krzyki 2/10
4. Jak w zwierciadle 1/10
Zapraszam ludzi argumentujących, że ten pan nie zna się na kinie, i jako dowód dawać linki do jakichś stron z rankingami. AFI czy coś w tym stylu!
:)
aha, ocenisz wysoko filmy bergmana = znasz się na kinie, oceniasz nisko = nie znasz się
Obejrzyj w końcu poziomki, jak ci nie podejdzie to wypadałoby skończyć to sadomaso.
1 Siódma pieczęć 11/10
2 Tam gdzie rosną poziomki 9.5/10
3 Jajo węża 9 (hehe tak)
4 Persona 8
5 Szepty i krzyki 8
6 Fanny i Aleksander 8
7 Godzina wilka 8
8 Namiętności 8
9 Goście wieczerzy pańskiej 8
10 Jak w zwierciadle 7
11 Z życia marionetek 7
12 Źródło 6
13 Sceny z życia małżeńskiego 6
14 Twarzą w twarz 6
15 Wakacje z Moniką 6
16 Milczenie 5
Nie będę specjalnie oryginalny:
1. Siódma pieczęć
2. Tam gdzie rosną poziomki
3. Sceny z życia małżeńskiego
4. Fanny i Aleksander
5. Persona
6. Szepty i krzyki
1. Persona - 10/10
2. Siódma pieczęć - 10/10
3. Źródło - 10/10
4. Fanny i Aleksander - 10/10
5. Tam, gdzie rosną poziomki - 9+/10
6. Jak w zwierciadle - 9/10
7. Goście Wieczerzy Pańskiej - 9/10
8. Jesienna sonata - 8+/10
9. Milczenie - 8/10
10. Szepty i krzyki - 8/10
Po prostu mój ulubiony! :-)
1. Fanny i Aleksander 10/10 (Ulubiony)
2. Siódma pieczęć 9/10 (Ulubiony)
3. Persona 8/10 (Ulubiony)
4. Jesienna Sonata 8/10
5. Szepty i krzyki 7/10
6. Jak w zwierciadle 7/10
7. Tam gdzie rosną poziomki 6/10
8. Goście wieczerzy pańskiej 6/10
9. Godzina wilka 6/10
10. Milczenie 6/10
1. Poziomki
2. Pieczęć
3. Fanny
4. Hańba
5. Źródło
6. Zwierciadło
7. Wieczerza pańska
Lata świetlne...
8. Persona
9. Milczenie
10. Szepty
Nie znam się na kinie, na tych ostatnich porzygałem się z zachwytu i nie mogłem pozbierać. Może za 40 lat.
1. Fanny i Alexander
2. Siódma Pieczęć
3. Jesienna Sonata
4. Namiętności
5. Persona
6. Goście wieczerzy pańskiej
7. Jak w zwierciadle
8. Milczenie
9. Tam, gdzie rosną poziomki
10. Hańba
11. Godzina wilka
12. Twarz
13. Wieczór kuglarzy
14. Sarabanda
15. Szepty i krzyki
16. Twarzą w twarz
17. Źródło
18. Sceny z życia małżeńskiego
Pozycje od 1 do 8 w sumie mogłyby być ułożone w dowolnej kolejności.
Jeszcze z 12 by się przydało zobaczyć.
1. Siódma pieczęć – 10 /10
2. Persona – 9 /10
3. Tam, gdzie rosną poziomki – 9 /10
4. Jak w zwierciadle – 9 /10
5. Goście wieczerzy pańskiej – 9 /10
6. Fanny i Aleksander – 8 /10
7. Sceny z życia małżeńskiego – 8 /10
8. Jesienna sonata – 8 /10
9. Szepty i krzyki – 8 /10
10. Oko diabła – 8 /10
11. Milczenie – 8 /10
12. Wieczór kuglarzy – 8 /10
13. Źródło – 7 /10
14. Wakacje z Moniką – 7 /10
15. Namiętności – 7 /10
16. Kobiety czekają – 7/10
17. Letni sen – 7 /10
18. Ku szczęściu – 7 /10
19. Uśmiech nocy – 7 /10
20. Rytuał – 7 /10
21. Twarzą w twarz – 7 /10
22. Kryzys – 5 /10
23. Dotyk – 5 /10
Miejsca 16. - 21. podobny poziom.