Roland Emmerich

6,2
3 407 ocen pracy reżysera
Urodzony w Niemczech reżyser i scenarzysta, który został zauważony dzięki śmiałemu stosowaniu efektów specjalnych i pewnej ręce w dziedzinie fantastyki wizualnej. Emmerich wywarł silne wrażenie swoim debiutem filmowym, "Das Arche Noah Prinzip", który był jego praca dyplomową w Szkole Telewizyjnej i Filmowej w Monachium. Jest to opowieść o dwóch astronautach pracujących w futurystycznym laboratorium kosmicznym, która okrzyknięta została najdroższym filmem studenckim wyprodukowanym w Niemczech. Film otworzył część konkursową Festiwalu Berlińskiego w roku 1984 i został sprzedany do ponad dwudziestu krajów na całym świecie. Sukces ten pozwolił Emmerichowi na założenie swojej własnej firmy produkcyjnej Centropolis Films, w której realizował swoje kolejne projekty.
Jego następny film fabularny, "Joey" (1985), o jedenastoletnim chłopcu komunikującym się ze zmarłym ojcem, jeszcze raz ukazał talent Emmericha do fantastycznych projektów. W "Pogoni za duchem" (1988) z międzynarodową obsadą, nie było już tak wielu efektów specjalnych, zaś "Księżyc 44" (1990) okazał się dziełem wtórnym, z niewieloma efektami specjalnymi i skromnym budżetem.
Był współproducentem "Oka cyklonu" (1991), thrillera psychologicznego z Dennisem Hopperem, a następnie przystąpił do realizacji "Uniwersalnego żołnierza" z Jean-Claude Van Dammem i Dolphem Lundgrenem-- filmu opowiadającego o weteranach z Wietnamu, którzy stają się członkami zespołu genetycznie zmienionych żołnierzy..
Wraz z "Gwiezdnymi wrotami" (1994) Emmerich osiągnął wyżyny sukcesu. Dzięki temu filmowi udowodnił, że jest nie tylko znakomitym twórcą gatunku, ale także, zważając na względnie skromny budżet filmu, odpowiedzialnym finansowo reżyserem.


Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones