"Pod osłoną nieba"
http://www.youtube.com/watch?v=U_oAGptbBsU
"Wysokie obcasy"
http://www.youtube.com/watch?v=Wh_77tjk70I
"Oczy węża"
http://www.youtube.com/watch?v=M8oLcBhGrdA
"Wichrowe wzgórza"
http://www.youtube.com/watch?v=1oUcmForp_E
"Mały Budda"
http://www.youtube.com/watch?v=YsBjA6CO1jU
"Ostatni cesarz"
http://www.youtube.com/watch?v=xulOCPkcxqQ
To prawda. Mistrz głębokich emocji. Kompozytor wybitny w każdym calu.
"Femme Fatale"
http://www.youtube.com/watch?v=hWCGRdQ-Blw
"Harakiri: Śmierć samuraja"
http://www.youtube.com/watch?v=mJMkybmjH-k
"Tony Takitani"
http://www.youtube.com/watch?v=NWuPmSvwBNo
Jest również mistrzem thrillera dzięki filmom Briana De Palmy.
"Oczy węża"
http://www.youtube.com/watch?v=sqSdODUVFcM
"Femme Fatale"
http://w13.wrzuta.pl/audio/axn1xC8gZh2/ryuichi_sakamoto_-_in_cafe_femme_fatale
Ten utwór idealnie pasuje do śledzenia na ulicy tajemniczej, pięknej kobiety i robienia jej zdjęć z ukrycia. Sakamoto nie mógl tego lepiej wyrazić swoją muzyką.
A co się stanie, gdy w końcu dojdzie do spotkania z piękną nieznajomą? Oto odpowiedź Mistrza Sakamoto - narastające napięcie erotyczne nie do zniesienia.
http://www.youtube.com/watch?v=_WgTZk7lMIQ
Dla Oshimy napisał porywający finał do jego ostatniego filmu. Muzyka i obrazy w zakończeniu znakomicie się uzupełniają.
"Gohatto"
http://www.youtube.com/watch?v=1OzdWUUFyMQ
Ostatnio zachwyciłem się wspaniałą ścieżką z filmu "Shining Boy & Little Randy", polecam.
http://w41.wrzuta.pl/audio/54eFScJCf7b/ryuichi_sakamoto_-_flying_for_thailand_sh ining_boy_little_randy
http://w41.wrzuta.pl/audio/6QzddcO2CWB/ryuichi_sakamoto_-_adventure_shining_boy_ little_randy
http://w41.wrzuta.pl/audio/aoxO8XwmPyx/ryuichi_sakamoto_-_date_shining_boy_littl e_randy
http://w41.wrzuta.pl/audio/3Jah0B2QbTX/ryuichi_sakamoto_-_funeral_shining_boy_li ttle_randy
Zgadzam się. Sakamoto był jednym z dwóch najlepszych wyborów De Palmy jeżeli chodzi o muzykę w jego filmach.
Tym pierwszym jest Pino Donaggio. Obaj niesamowicie potrafią się wczuć w ich konwencję.
Tak samo jak De Palmę nazywa się niekiedy następcą Hitchcocka, to myślę, że Sakamoto i Donnagio
bardzo się zbliżają do thrillerowego stylu Bernarda Herrmanna.
"Gohatto" znam, chociaż filmu jeszcze nie oglądałem - bardzo klimatyczna muzyka,
świetny jest także elektroniczny score do "Merry Christmas Mr. Lawrence":
http://www.youtube.com/watch?v=I1iR965rexM
"Shining Boy & Little Randy" czeka w kolejce na przesłuchanie, film też sobie jakiś czas temu zaznaczyłem:)
De Palmie bardzo zależy na tym, aby mieć w swoim filmie ścieżkę dźwiękową dobrej jakości, stąd przywiązanie do stylu Herrmanna z którym rozpoczynał współpracę ("Siostry", "Obsesja") i którego muzyka wywarła na nim olbrzymie wrażenie. Sakamoto i Donaggio czują thrillery, potrafią bezbłędnie napisać kompozycje pełne napięcia i liryzmu na wzór tych herrmannowskich z obrazów Hitchcocka. De Palma mając ich muzykę może spać spokojnie :)
Bernard jest absolutnie wybitny u De Palmy. Jego brzmienie aż do samego końca było bardzo mocne i wyraziste. Do dziś nie ma równych sobie. Sakamoto, Donaggio, Iglesias, Morricone, Shore, Desplat - z całym szacunkiem dla tych wspaniałych kompozytorów - ale jednak nie mogą się równać w żaden sposób z Herrmannem. To tak, jak De Palma przegrywający na całej linii z Hitchcockiem. Herrmann zdefiniował muzykę do thrillerów i dlatego zawsze będzie numerem jeden :)
No bo w sumie Sakamoto czy Donaggio u De Palmy są niejako imitatorami stylu Herrmanna, ale za to jakimi. Nie pamiętam za bardzo muzyki z Sióstr, ale w Obsesji było takie potężne, gotyckie brzmienie, że nie sposób go zapomnieć.
"Dramatyczne, rzewne melodyjki " to wyszłyby z połącznia dramatów muzycznych Wagnera z poezją klaskaną Rubika. "Melodyjkę" to możesz mieć w zegarku lub telefonie.