PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=331618}

Dexter

8,2 194 591
ocen
8,2 10 1 194591
7,2 17
ocen krytyków
Dexter
powrót do forum serialu Dexter

Nowa przyjaciółka Dextera zapowiada nam się jako najbardziej tajemnicza postać drugiego sezonu. Jak myślicie, kim ona jest? Skąd wie tyle o Dexterze, dlaczego tak dobrze go rozumie?
Przy jej okazji zresztą pojawia się po raz pierwszy termin "Mroczny pasażer" (choć nie jestem pewny tego), który towarzyszył nam w książce już od samego początku. I dlaczego do cholery Dexter wybrał ją na sponsora skoro tak wiele o nim wie?
Na zagranicznych serwisach pojawiła się plotka, jakoby była ona wyłącznie wyobrażeniem Dextera. Ale mi to średnio pasuje, przecież Rita ją widziała.

Albertino

Wydaje mi się, że jest po prostu sponsorem. Nie znam się na stowarzyszeniach uzależnionych, ale wydaje mi się, że sponsorem jest osoba, która wyszła z nałogu, ma doświadczenie i chce pomagać innym uzależnionym. Stąd jej wiedza. Najwyraźniej demony Dextera nie różnią się w warstwie "teoretycznej" od demonów innych uzależnionych, po prostu przybrały inną formę. To co popycha naszego bohatera do zabijania, innych popych do picia, itd. Może o tym świadczyć mowa Dextera na spotkaniu. Widać było, że jest wśród "swoich". Sam przyznał, że być może nie jest odosobniony w swoich żądzach.

Taka jest moja aktualna teoria. Mam też nadzieję, że Lila nie okaże się jakimś geniuszem, seryjnym mordercą, albo innym tworem wymyślonym, żeby wypchać braki w scenariuszu ( a znamy ten chwyt z innych seriali i filmów).
Nie czytałem ksiązki (jeszcze), ale mam kolejną nadzieję, że Dexter nie pójdzie w kierunku zasugerowanym przez scenarzystów, mianowicie odzyskania "sumienia" i odwyku.

jstej

Z książką w ogóle bym serialu nie łączył, bo jasne jest, że drugi sezon nie ma z nią nic wspólnego.