PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=603823}

Most nad Sundem

Bron / Broen
8,3 25 326
ocen
8,3 10 1 25326
8,2 4
oceny krytyków
Most nad Sundem
powrót do forum serialu Most nad Sundem

Przereklamowany

ocenił(a) serial na 5

Od razu przyznam się, że "Most nad Sundem" zacząłem oglądać tylko przez dobrą promocję jaką zrobiło AleKino i oczywiście z powodu Sofi Helin (którą przyuważyłem w zapowiedziach). Nie znam się na podobnych skandynawskich produkcjach, mimo że jest ich teraz pełno na AleKino, i nie będę przyrównywał tego serialu do innych. Moje zdanie opiera się tylko na tym co widziałem przez pięć tygodni, śledząc co środa kolejne odcinki serialu.
To co jednak chce napisać nie będzie kolejnym peanem na jego cześć. Uważam bowiem, iż mimo potencjalnie dobrego pomysłu, ciekawej gry aktorskiej - zwłaszcza rewelacyjna postać Sagi (S. Helin) i szybkiemu tempu akcji, serial jednak zawodzi. To znaczy moim zdaniem znakomicie się zaczyna (mroczna, makabryczna zagadka, która pozwala nam przypuszczać, że będziemy obserwować zmagania z utalentowanym seryjnym mordercą), ale w miarę rozwoju akcji i teoretycznego postepu w śledztwie, coraz bardziej okazuje się, że główny watek "schodzi na psy" niemiłosiernie wikłając się w prywatę i groteskę.
Pod wieloma względami przedstawione sytuacje wydają się być mało realne i niemożliwe. Sposób w jaki "TP" dokonuje swych aktów przemocy, czy chociażby w jaki sposób komunikuje się z mediami, zakrawa o ironię i ukazuje totalną niemoc (głupotę) Policji. Sprawca, według scenariusza, ma wszelkie cechy by nazwać go supermaszyną, niepopełniającą żadnych błędów jednostką, która opanowała wszelkie skomplikowane sztuki ataku, sabotażu, dywersji. Policja nie jest w stanie trafić na żaden trop, gdyż on jest zbyt doskonały. I jedynie odkrywają to, co on sam im podsyła (de facto cały czas kontrolując działania Policji). Jak dla mnie zbyt naiwne i monotonne.