PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=632244}
7,2 221
ocen
7,2 10 1 221

Born Villain
powrót do forum filmu Born Villain

Motyw 15.
Członek widowni: Jeśli chodzi o numerologie, twoja nowa czcionka używa 1 i 5, data premiery [płyty Mechanical Animals] to 15 i jest podobno 15 utworów na płycie. Możesz to rozwinąć...?
Marilyn Manson: 05 stycznia są również moje urodziny. Będę miał 30 lat w tym roku, to w połowie mój wiek. Marilyn Manson jest równy 6. Istnieje wiele różnych rzeczy, ale jeśli spojrzysz na zbiegi okoliczności zaczniesz zdawać sobie sprawę, że nie ma czegoś takiego jak zbiegi okoliczności, że wszystko ma swój cel.
-MTV Wywiad z Marilyn Manson - "Man5on TV Special 1998"

Numer „15” jest bez wątpienia motywem, a nawet największym przypadkowym pojęciem w pracach Mansona. Czy przypadkowym? Marilyn Manson korzysta z "15", która ma wiele osobistych znaczeń dla niego, aby pokazać, że nic nie jest zbiegiem okoliczności. że wszystko coś znaczy, wszystko trzeba brać z przymrużeniem oka, a zwłaszcza jego pracę. Ostatnio ten numer był widoczny na albumie „The High End of Low” jako ostatni utwór zatytułowany „15”. Który dawał obietnicę nadziei.

„Wczoraj wszystko w co myślałem, że wierzyłem umarło, ale dziś są moje urodziny” – Marilyn Manson „15”.

Wracając do koncepcji osobistego tryptyku wspomniano wcześniej w „The High End of Low”, które jest pełne strat i nieszczęść, Born Villain oferuje nam zbawienie i „nadejście światła”.
http://metalshockfinland.files.wordpress.com/2012/03/manson_borncover_back.jpg - Tył okładki „Born Villain” zawiera 15 obiektów, 13 tytułów piosenek i dwie „M”.

"A wszystkie wczoraj to były pochodnie,
Które głupocie naszej przyświecały
W drodze do śmierci. Zgaśnij, wątłe światło!
Życie jest tylko przechodnim półcieniem,
Nędznym aktorem, który swoją rolę
Przez parę godzin wygrawszy na scenie
W nicość przepada - powieścią idioty,
Głośną, wrzaskliwą, a nic nie znaczącą" – W.Szekspir
To jest fragment Szekspira, który cytuje Manson zarówno w piosence “Overneath the Path of Misery” jak i w filmie „Born Villain”. Ten cytat pochodzi z aktu 5, sceny 5, a Makbet jest piątą osobą, która się w tej scenie wypowiada. 5+5+5=15.
„5 lub 500 milionów lat temu, mieliśmy 15 stóp wzrostu” – „Children of Cain” 15 stóp. 15.

„Więc, weź swoją małą czarną książkę
Widzę sposób, w jaki w nią spoglądasz
Zjem ją i utnę mój język
I wszystkie strony, które rozrzuciłeś,
Słodkie jak miód, powiedziałeś
Ale ja dławię się na twoimi gorzkimi historiami” – „Children of Cain” ta strofa jest podobna do biblijnego cytatu:
“How sweet are your words to my taste, sweeter than honey to my mouth!” - Psalm 119:103
Psalm 119:103. 1 + 1 + 9 + 1 + 3 = 15.

W filmie „Born Villain”, istnieje 15 różnych "zestawów", czyli wizualnych reprezentacji rzeczy. 15. http://i.imgur.com/PRI5g.png
Tego jest później więcej jak np. w teledysku do „No Reflection” jest 1 mężczyzna i 5 kobiet. 1+5=15.
W utworze „Born Villain” jest 15 razy słowo „click”. W utworze „Overneath the Path of Misery” jest 15 razy „no”.
Największe nawiązania są do „Świętej Góry” Alejandro Jodorowsky’ego. Film swobodnie nawiązuje do dwóch książek „Droga na Górę Karmel” i „Mount Analogue”.
Jodorowsky przedstawia Alchemika w „Świętej Górze” http://i.imgur.com/9eJyz.jpg
Manson przedstawia Alchemika w „Born Villain” http://i.imgur.com/00W80.png
Film zajmuje się pojęciami takimi jak rzeczy, których ludzie zawsze poszukują, ale są poza ich zasięgiem i zrozumieniem. Zajmuje wiele podobieństw i symboli do „Holy Wood”, niewątpliwie inspirujących tą płytę, jak na przykład muchy jako metafora głodnych brukowców, śmierć gwiazd, ucisk polityczny i religijny. Ale co najważniejsze zajmuje się koncepcją zmiany jako człowiek. Śmierć i odrodzenie i jak wszyscy są ofiarą okoliczności, nigdy złych osób. Nikt nie jest urodzonym łotrem.
„Kolejny narkotyk zmienia nieszkodliwych ludzi w dzikie bestie” – Mars w „Świętej Górze”
Ponadto koncepcja alchemii jest szeroko omówiona w tym filmie, którą symbolicznie, można interpretować jako obracanie czegoś nudnego, zwykłego, a nawet złowieszczego w coś pięknego, szerokie pojęcie rozpatrywane w „Born Villain”.
http://i.imgur.com/dc6Jk.png - Alchemik z filmu owija taśmę izolacyjną wokół ramienia.
http://i.imgur.com/qucAk.png - Manson z taśmą izolacyjną wokół ramienia podczas mówienia słów do „Overneath the Path of Misery”

Zwrotka powtarzająca się często w tej piosence to:
„Bez bez bez bez powodu”
Tak po prostu. Bez powodu. Piosenka jest splecione z mylącymi, pozornie przypadkowymi metaforami, wszystko ze sobą jest powiązane „bez żadnego powodu”. Czy nie ma powodu, dla metafor? Nie ma powodu w ogóle? Metafory są pomocnicze w rozpatrywaniu pojęcia „Bez powodu”, w tym przypadku nie byłoby powodu, dla metafor, i nie ma powodu, by mówić bez powodu, ale jednak byłoby bez powodu, aby mówić o tym na pierwszym miejscu i tak dalej... To daje kłopotliwą koncepcję „Bez powodu” w naszej głowie, i w końcu gdy Manson zaczyna odwoływać się do złoczyńców z przeszłości, można zobaczyć powód „bez powodu”. Nie ma powodu, dla którego ci złoczyńcy zmienili się w złoczyńców. Są tylko złoczyńcami. Przynajmniej to jest to o czym wielu myśli. Istnieje bardzo wiele złożonych powodów dla, których ludzie zmieniają się w złoczyńców, a raczej są złoczyńcami. To jest bardzo trudne aby być jedną osobą, to co zrobisz może niepokoić pewną osobę, natomiast druga będzie cię wielbić za to. Każda osoba gra dwie role, bohatera i złoczyńcy.

„Żaden Makbet nie spowiadał się Edypowi
W "Dad" brakuje "e"”
Makbet zabił swego ojca, by stać się królem.

Ta piosenka zajmuje się również ideą winy, i jak ludzie grają w grę winy, by poczuć się lepiej.

„Ty nie jesteś łopatą a ja nie jestem twoją ziemią”
Jest to aluzja do liryki w „The Flowers of Evil”:
„Dzień, w którym okryli nas brudem, jak gwiazdy w ziemi, z których wyrosną martwe kwiaty”

Brud jest naszym okrutnym światem, wszystkimi kłamstwami, zamieszaniem, itp., że niektórzy z nas czują się pochowani. „Ty nie jesteś łopatą, a ja nie jestem twoją ziemią” mówi o tym, że to nie fair, aby zmienić kogoś w czarny charakter bez wyraźnego powodu, to nie fair, aby „włożyć kogoś w brud”.
„Po co umierać, skoro możesz zabić ojca?” – po co przyznawać się do błędu skoro można zrzucić odpowiedzialność na kogoś innego?
http://i.imgur.com/cgiIv.jpg - ukryty obraz na stronie bornvillain.com przedstawiający Marie Antoninę Austriaczkę, która była pewnego rodzaju kozłem ofiarnym różnych plotek, gardzono nią bez konkretnego powodu.
Ta piosenka pokazuje również niekontrolowane emocje i nędzę, które mogą przekształcić kogoś we wrogą maszynę nienawiści lub łotra.
„Ponad wszystkim, nadęty, niekochany , nie mogę być nisko. Ze szczytu mych płuc wgłęb mego serca krzyczę. W otchłani, która jest pośrodku i na ścieżce nieszczęść” - Nie jesteśmy nad ani pod ścieżką nędzy, czujemy jak nas ogarnia, jesteśmy ponad wszystkim.
Nawiązania do „Świętej Góry”
http://i.imgur.com/4GuSS.png
http://i.imgur.com/OYGPg.jpg
http://i.imgur.com/5Gb6C.jpg
http://i.imgur.com/Wmbvw.jpg
http://i.imgur.com/rdbhN.png
http://i.imgur.com/ZE4lt.jpg
http://i.imgur.com/eveIt.png
http://i.imgur.com/tn9Ch.jpg
http://i.imgur.com/RpTif.png
http://i.imgur.com/9IYA7.jpg
http://i.imgur.com/VA8ZC.png
http://i.imgur.com/Scx3K.jpg
http://i.imgur.com/JvbST.png
http://i.imgur.com/2VyJU.jpg
http://i.imgur.com/2VyJU.jpg
http://i.imgur.com/kakEl.jpg
http://i.imgur.com/ptP7H.png
http://i.imgur.com/tUHSp.png
http://i.imgur.com/mPl7t.png
http://i.imgur.com/D60db.jpg
http://i.imgur.com/D60db.jpg
http://i.imgur.com/0SEMi.png
http://i.imgur.com/342q8.png
http://i.imgur.com/vNeAC.jpg

Jak można zobaczyć wiele symboli pokazuje kobiety jako symbol seksu i ludzi niepełnosprawnych jako ikony cyrkowe. Jak ktoś może być wyobcowany do skrajności lub zamieniony w produkt z tego co jest zaprezentowane tutaj, jak ogromna jest to część naszego społeczeństwa?
http://i.imgur.com/q2lPl.png
http://i.imgur.com/urYMc.png
http://i.imgur.com/vIGiW.png
http://i.imgur.com/hjzAu.png
http://i.imgur.com/vyItu.jpg
http://i.imgur.com/Zs1Mn.png
http://i.imgur.com/YajbV.jpg
http://i.imgur.com/gPCPJ.jpg
http://i.imgur.com/ed1ls.jpg
http://i.imgur.com/HMwMu.png
http://i.imgur.com/WZxa5.jpg
http://i.imgur.com/f5qYg.png

Marilyn Manson pokazuje ekstremalną seksualność, przemoc, faszyzm, itp, bo to jest to, co widzi. Wszystkie te rzeczy wokół nas w mediach, mówione przez inne osoby, siedzą głęboko w nas. Jako ludzie czujemy ciągła potrzebę przynależności. Jeśli chcemy należeć do tego społeczeństwa nie możemy w kobietach widzieć nic więcej aniżeli pary piersi. Następnie musimy zrzucić z siebie ludzkie wartości i moralność.
http://i.imgur.com/Rep1A.jpg
Oto Marilyn Manson z metalowym kneblem, symbolizującym lekceważenie wszystkiego poza ludzkim ciałem przez branże porno. Nie myśli, głos, zainteresowania, tylko ciało, to jest najważniejsze.
„Patrz w mojego Kodaka Rome” – „Kodak Rome” jest grą słów „Kodakchrome” metody fotografowania, w której Kodak używa gamy kolorów zamiast światła, aby robić zdjęcia ciemniejsze. Odniesienie do ciemności, nikczemności, pornografii. Wideo odnosi się również do wyłupienia sobie oczu. Kiedy dobrowolnie wyłupujesz sobie oczy odbierasz sobie wzrok, swój zmysł, jeśli chcesz, całkowicie stajesz się nieważny. Jesteś ofiarą własnych myśli, ofiarą własnej przynależności. Pod koniec tragedii Edyp wyłupuje sobie oczy pod wpływem huraganu emocji.
Czarny, biały, czerwony to kolory alchemii i są to najczęstsze kolory w filmie „Born Villain”. Koncepcja powiązania alchemicznego, zamieniającego coś nudnego, zwyczajnego, nawet groteskowego w coś pięknego. Koncepcja ta jest powszechna na całej płycie „Born Villain”.
W skrócie przedstawia nam więcej powodów, dla których czarny charakter może być czarnym charakterem. Dlaczego zmieniamy. Czy to pokusa, mizoginiczne spojrzenie społeczeństwa na kobiety, niekontrolowane emocje lub bycie obwinianym za wszystko? Te wszystkie uczucia , które mogą cię dopaść nagle i owinąć wokół ścieżki nędzy i zostawić na gnicie. Kolejny krok na drodze do „Narodzenia Złoczyńcy” [Born Villain].

Film z napisami po polsku https://www.youtube.com/watch?v=yVsskQekGOE

Artillero97

fascynująca analiza,przyznaję,nawet trochę polubiłam Mansona za ten teledysk,poza tym Labeouf go realizował,a to mój ulubiony aktor.Mimo to nie jestem w stanie dać oceny,może kiedyś.A z ciekawości widziałeś teledysk Sigur Ros z Shią,jeśli nie,polecam.

Artillero97

Słońce, ja bym nawet chciała coś dodać od siebie, ale brak mi słów. Piękna analiza

IngramAlastrine4b

Dokładnie, jest to to, za co pokohałam Mansona i za co jeszcze długo nie znudzi mi się jego twórczość...
Ps. Jeszcze odnośnie No Reflection"- ktoś już kiedyś wysnuł teorię, jakoby te dziewczyny były "alter-ego" samego Briana/Marilyna, a scena z próbując wypić ten dziwny napój dziewczyną, jest parafrazą tego, że chciał on uratować/ochronić chociaż jedno ze swoich "odbić", ale ostatecznie mu się to nie udało (dziewczyna umiera, choć Manson robi wszystko, żeby tak się nie stało...)
Chyba jednak coś jeszcze dodam od siebie: ukazanie dziewczyn w ten, a nie inny sposób też nie jest przypadkowe... Według mnie, wyglądają/zachowują się one (wszystkie, ale najbardziej ta z dziwną opaski na głowie, w długich brązowych włosach, która wstaje od stołu i zaczyna "świrować" jako pierwsza- jak ją pierwszy raz zobaczyłam, to instynktownie skojarzyłam sobie z Reagan McNeil z "Egzorcysty") jakby były opętane, lub coś w tym guście, a w chwili, gdy wybucha ten cały "harmider" zło/szaleństwo budzi się w nich - scena, w której reszta dziewczyn się naparza, tłucze szkło itd, a młoda szatynka z białą dekoracją we włosach (tak, ta, której później też "odwala" i próbuje się zabić, jak reszta, on chce jej pomóc itp.) chowa się w jego ramionach (oboje widzą, że dzieje się coś "nie tego", nie chcą, żeby to przytrafiło się też im- Marilyn próbuje ochronić pozostała przy zmysłach część swojej duszy)... Fajne jest też to, że to z tą dziewczyną (z tym swoim "odbiciem", z tą częścią "siebie") miał on najlepszy kontakt (na początku, jak długowłosa blondynka tańczy przed Mansonem, ona właśnie stoi za jego krzesłem, niczym pomocnica/bodyguard, w scenie "kolacji", siedzi ona najbliżej niego, jakby miała jakąś "uprzywilejowaną pozycję"... Myślę, że warto o tym wspomnieć), od początku chciał dla niej jak najlepiej- ale w końcu i ona kończy, jak pozostałe, co może być metaforą tego, że każdy, choćby najsilniejszy człowiek, może w końcu się załamać, upaść (czy nie tak rodzą się kultowi "Urodzeni Złoczyńcy"?), poczuć jak prostytutka w burdelu (nie okłamujmy się, te dziewczyny wyglądały i poruszały się jednoznacznie)... Nawet jeżeli robisz, co w twojej mocy, żeby "pozostawić przy życiu" chociaż jedno "odbicie" (jest scena, w której Manson zabija deską drzwi, żeby dziewczyny nie mogły uciec), i tak prędzej, czy później, przyjdzie jakiś "inteligent" (mam tłumaczyć metafory Apokalipsy w tekście utworu, jak i same elementy teledysku? Mam nadzieję, że nie...) i będzie chciał Cię ostatecznie dobić- na koniec wszystkie dziewczyny umierają... Złoczyńca, którym (wg. tytułu albumu staje się sam Brian) to odpowiedź artysty na oskarżenia i kłody rzucane mu notorycznie pod nogi, ludzi którzy robią z niego tego właśnie złoczyńcę, demona, antychrysta tak na prawdę nie wiedząc o nim nic, prócz plotek powtarzanych przez hejterów (mam przypomnieć o Columbine? Wieszali wszystkie możliwe psy na człowieku, który od samego początku był niewinny... Winę tak na prawdę ponosiły media, które połączyly dwa zupełnie niezwiązane wątki i stworzyły nieistniejącą historię... Ale wtedy łatwo im było odrzucić metaforycznym gównem kontrowersyjnego piosenkarza, o którym i tak już krążyły plotki, nie?) Moim zdaniem "No Reflection" w równym stopniu, pokazuje upadek człowieka, który i tak próbował "utrzymać się przy życiu", jak i obraz tego, jak mogą zniszczyć człowieka media, jak i sami ludzie...

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones