Jakie według was są najlepsze filmy lat 80-dziesiątych? Piszcie i ocenajcie. Ja proponuje następujące tytuły
Amadeusz, Batman, Coś, Czułe słówka, Dawno temu w Ameryce, E.T., Gandhi, Honor Prizzich, Imperium kontratakuje, Imperium słońca, Lśnienie, Mad Max, Misja, Nietykalni, Ofiarowanie, Ostatni cesarz, Pełny magazynek, Pluton, Pokój z widokiem, Pola smierći, Poszukiwacze zaginionej Arki, Powrót do przyszłości, Powrót Jedi, Pożegnanie z Afryką, Rain Man, Ran, Rydwany ognia, Terminator, Tootsie, Wożąc Panią Daisy, Wściekły byk, Zabójcza broń, Zwykli ludzie,
mój topek
1.Dawno temu w Ameryce
2.Pluton
3.Cinema Paradiso
4.Wsciekły Byk
5.Gandhi
6.Łowca Androidów
7.Das Boot
8.Lsnienie
9.Człowiek Słon
10.Misja
1."Dawno temu w Ameryce", 2."Licencja na zabijanie", 3."Tylko dla twoich oczu", 4."W obliczu śmierci", 5."Ośmiorniczka", 6."Człowiek z blizną", 7."Nietykalni", 8."Szklana pułapka", 9. "Ran", 10. "Zabójczy widok".
1."Dawno Temu W Ameryce"
2."Martwe Zło 2"
3."Rumble Fish"
4."Wściekły Byk"
5."Nieśmiertelny"
według mnie
1.Człowiek z Blizną
2.Rain Man
3.Dawno temu w Ameryce
4.Zabójcza Broń
5.Pełny Magazynek
6.Pluton
7.Nietykalni
8.Wściekły Byk
9.Lśnienie
10.Mad Max
1.Dawno temu w Ameryce
2.Pluton
3.Lśnienie
4.Obcy decydujące starcie
5.Raiders of the Lost Ark
6.The Mission
7.Scarface
8.The Thing
9.The Terminator
10.Back to the Future
1.nietykalni
2. szklana pulapka
3. zabojcza bron
3. powrot jedi/imperium kontraatauje
4. ojciec chrzestny III
1. Człowiek z blizną 10
2. Dawno temu w Ameryce 10
3. Lśnienie 9
4. Predator 9
5. Kickboxer 9
6. Dirty Dancing 9
7. Coś 8
8. Listonosz zawsze dzwoni dwa razy 8
9. Pluton 8
10. Wściekły byk 8
Dawno temu w Ameryce
Pożegnanie z Afryką
Star Wars: Powrót Jedi
The Goonies
Star Wars: Imperium kontraatakuje
Labirynt
Sok z żuka
Młody Sherlock Holmes
Nieśmiertelny
Aliens
Blade Runner
Blues Brothers
Poszukiwacze zaginionej Arki
Ghostbusters
The dark crystal
Martwe zło
Amadeusz
Misja
Imperium słońca
Łowca androidów
I wiele innych..............................
Proszę nie podejrzewać mnie, że tego nie wiem, bo popadnę w depresję ;). Najwidoczniej tak lubię ten film, że musiałam napisać to aż 2 razy ;).
1. Cinema Paradiso
2. Dawno temu w Ameryce
3. Niezwykła podróż Baltazara Kobera
4. Ran
5. Amadeusz
6. Osobisty pamiętnik grzesznika, przez niego samego spisany
7. Łowca androidów
8. Idź i patrz
9. Fitzcarraldo
10. Siekierezada.
1 Łowca Androidów
2 Dawno Temu w Ameryce
3 Obcy decydujące starcie
4 Lśnienie
5 Idź i patrz
6 Pejzaż we Mgle
7 Fanny i Aleksander
8 Full Metal Jacket
1. Łowca Androidów
2. Amadeusz
3. Fanny i Aleksander
4. Nostalgia
5. Czas cyganów
6. Lśnienie
7. Ofiarowanie
8. Ostatni cesarz
9. Dawno temu w Ameryce
10. Ptasiek / Terminator/ Full Metal Jacket
Jeszcze takie tutuły jak Harry Angel czy Siódmy kontynent. Gandhi to moja najpoważniejsza filmowa zaległość.
W losowej kolejności:
1. Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi
2. Blues Brothers
3. The Shining
4. Blade Runner
5. Lethal Weapon
6. Top Gun
7. Indiana Jones
8. Scarface
tyle co pamiętam na chwilę obecną.
1. Scarface
2. Terminator
3. Dawno Temu w Ameryce
4. Łowca Androidów
5. Tango & Cash
6. Pluton
7. Aliens
8. Rambo - Pierwsza Krew
9. Poszukiwacze Zaginionej Arki
10. Full Metal Jacket
1. Wściekły Byk
2. Coś
3. Koszmar z ulicy Wiązów
4. Blues Brothers
5. Terminator
6. Aliens
7. Powrót do Przyszłości
8. Zabójcza Broń
9. Batman
10. Hannah i Jej Siostry
I kilka (naście) wyróżnień:
Rain Man
RoboCop
Szklana Pułapka
Lśnienie
Amadeusz
Człowiek słoń
Rybka zwana wandą
Rambo
Predator
Pogromcy Duchów
Naga Broń
Poszukiwacze Zaginionej Arki
Gliniarz z Beverly Hills
Star Wars 5 i 6
Zabójcza Broń 2