PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=507364}
6,0 78 860
ocen
6,0 10 1 78860
5,0 13
ocen krytyków
Skrzydlate świnie
powrót do forum filmu Skrzydlate świnie

Dziwi mnie tak wysoka ocena filmu. Tylko ktoś, kto nigdy nie był na stadionie i nie miał z życiem kibicowskim najmniejszej styczności, mógł ocenić film jako niezły albo dobry (pomimo faktu, że Małaszyński do roli lidera w ogóle się nie nadaje). Niestety, reżyserka postąpiła zgodnie z modną ostatnio zasadą "nie znam się, to się wypowiem" i zamiast pełnokrwistego filmu o polskim światku kibicowskim i wiążących się z tym hobby dylematach moralnych, wyszedł żenująco śmieszny filmik, z prawdą mający mniej więcej tyle wspólnego, co "Czterej pancerni". Może dałabym wyższą ocenę, gdyby "dzieło" stało na półce z gatunkiem science fiction albo kino familijne (razem z filmami, w których gadające psy ratują świat), jednak Pani Kazejak miała ambicje, by zrobić dramat obyczajowy, przedstawić jakiś autentyczny problem. Trudno jednak tego dokonać na tak nieprzekonującym, utkanym z fantazji tle. Bardzo szkoda, spodziewałam się po tym filmie o wiele więcej niż infantylnej bajki dla gimnazjalistów. Temat ma ogromny potencjał, niestety w tym przypadku zupełnie niewykorzystany.
Anglicy mają swoje "Footaball Factory", Włosi "Ultra", Rosjanie "Okolofutbola", a nas reprezentują "Skrzydlate świnie" z gołą dupą Małaszyńskiego na okładce.

ocenił(a) film na 5
falk11

Dokładnie to samo chciałem napisac. Film dla "kibiców",którzy w życiu nie byli na stadionie.Bez urazy pani falk11 - ale dziewczyna na "gnieździe" - tego nie ma nigdzie, i już wiadomo dlaczego - skutecznie wprowadziła destrukcję. No ale na potrzeby filmu taka postac musiała zostac wprowadzona...