Zwracam się z prośbą, bo zawsze znajdzie się ktoś, kto zapoda jakiś dobry tytuł.
Szukam filmów, które skłaniają do myślenia/refleksji. Po których mieliście uczucie np. jak marne jest nasze życie albo, że każdy wybór ma znaczenie (Efekt motyla, Mr. Nobody), albo coś w stylu Her - człowiek uciekający od rzeczywistości do wirtualnego świata, albo jak marnujemy czas, jesteśmy niczym we wszechświecie - cokolwiek. Wasze najlepsze tytuły, które sprawiły, że nad czymś się zastanowiliście - życiem, pustką, codziennym trybem życia, nudną pracą etc.
Lot nad kukułczym gniazdem (1975)
Wybrzeże Moskitów (1986)
Stowarzyszenie Umarłych Poetów (1989)
Przebudzenia (1990)
Wielki kanion (1991)
Zapach kobiety (1992)
Być człowiekiem (1994)
Życie jest piękne (1997)
American Beauty (1999
Życie biurowe (1999)
Cast Away - poza światem (2000)
Donnie Darko (2001)
Między słowami (2003)
W pogoni za szczęściem (2006)
Nietykalni (2011)
https://www.filmweb.pl/film/Zabawa+w+Boga-1991-36093
https://www.filmweb.pl/film/Czarna+suknia-1991-95786
nie moje dziecko,wiem,ze nazywam sie steven,matka i corka,umberto d,panna nikt,smierc jak kromka chleba,ucieczka z sobiboru,wołyń 2016,,wielka ucieczka,fabryka zla,ofiary wojny,dzwonnik z notre damme,ponad szczytem,,pewnego razu na dzikim zachodzie,rambo 1,lwie serce 1990,skazani na shawshank
Doskonale rozumiem jakiego filmu szukasz, szukam takich wciąż ja też. Dla mnie osobiście Mr Nobody jest niesamowitym majstersztykiem uchronionym od mainstreamu. Zarówno Fight Club mimo, że bardziej przesiąkł do popkultury zachował swój niesamowity wydźwięk. Równie melancholijny klimat ma film Drive z Goslingiem, mimo, że mniej w nim sentecji które można sobie wytatuować, wciąż bratnie dusze znajdą coś dla siebie.
Ciężko nie wspomnieć o I Origins, szczególnie w pierwszej połowie filmu możemy dostrzec znane nam zabiegi pokazujące charakter zagubionych osób oraz wplecione motywy świata duchowego.
+Submarine
+Only Lovers Left Alive
+Candy
+The Place Beyond the Pines
+500 Days of Summer
+Girl Interrupted
+The Perks of Being a Wallflower
Wartość życia:
- Piętno śmierci - reż Akira Kurosawa (1952)
- Od-rodzenie - reż. Oxide Pang Chun / Danny Pang (2006)
- Lisiczka - reż. Keita Kono (2006)
- Lalkarz - reż. Yong-ki Jeong (2004)
Mamy różne drogi do wyboru:
- Zbłąkany pies - reż Akira Kurosawa (1949)
- Krąg samobójców - reż. Sion Sono (2001)
Życie, które zrobiło obrót o 180 stopni:
- Człowiek bez pamięci - reż. Shin-yeon Won (2016)
- The stolen years (2013) - reż. Chun-Chun Wong (2013)
- Rzeka - reż.Ming-liang Tsai (1997)
- Safari - reż.Gerardo Herrero (2014)
- Ukryte piękno - reż. David Frankel (2016)
Nigdy nie należy tracić nadziei:
- Miłość obnażona - reż. Sion Sono (2008)
- Chungking express - reż. Kar-Wai Wong (1994)
- Brzdąc - reż. Charlie Chaplin (1921)
- Wschód słońca - reż. F.W. Murnau (1927)
- Pieskie życie - reż. Charlie Chaplin (1918)
- Płomień na lodzie - reż. Umberto Marino (2006)-
- Himizu - reż Sion Sono (2011)
Gdyby nasze życie potoczyło się inaczej:
- Spragnieni miłości - reż. Kar-Wai Wong (2000)
Trudne wybory:
- Zmęczona śmierć - reż. Fritz Lang (1921)
- Krótki film o zabijaniu - reż. Krzysztof Kieślowski (1987)
Samotność:
- Gwiazda szeptów - reż. Sion Sono (2015)
Filmy bolesne:
- Nostalgia - reż Andriej Tarkowski (1983)
- Stalker- reż Andriej Tarkowski (1979)
Właściwie... CO??
- AUN - początek i koniec wszech rzeczy - reż. Edgar Honetschläger (2011)
- Gidam - reż. Beom-sik Jeong (2007)
Chętnie zobaczę oba. Z opisu Wielkiego piekna domyslam sie, że będzie dosyć ciekawy motyw starszej osoby, która nie doceniała młodości za młodu i zorientowała się jak przeminęła, to jest to czego szukam
Może to nie film ale serial ale jest w nim coś o bezradności człowieka
"Czarne lustro" każdy odcinek przedstawia inną historię,
pierwszy odcinek trochę dziwny ale reszta wydaje się spoko.
Polecam także: Viviane chce się rozwieść.(2014) Shlomi, Ronit Elkabetz
I absolutnie polecam: Zimowy sen (2014) Nuri Bilge Ceylan
https://www.filmweb.pl/film/Na+nabrze%C5%BCach-1954-12164
https://www.filmweb.pl/film/Polowanie-2012-640318
https://www.filmweb.pl/film/Cz%C5%82owiek+na+torze-1956-4830
https://www.filmweb.pl/film/%C5%BBycie+na+pods%C5%82uchu-2006-293175
https://www.filmweb.pl/film/Echo-1964-5343
https://www.filmweb.pl/film/Samotno%C5%9B%C4%87+d%C5%82ugodystansowca-1962-32309
https://www.filmweb.pl/film/Po%C5%BCegnania-1958-8843
https://www.filmweb.pl/film/Pierrepoint%3A+Ostatni+kat-2005-240563
https://www.filmweb.pl/film/Oskar%C5%BCeni-1988-8418
Moje aktualne odkrycie w tv, notabene w noc Halloween - choć zero związku z faktem, bo film absolutnie zjawiskowy i z gatunku - dramat; choć na moje oko prędzej obyczajowy z dramatem w tle.
Angele i Tony (2010). Polecam.