Cześć! Poszukuję jakiegoś serialu (fajnie, gdyby miał dużo sezonów ;)) kryminalnego lub medycznego, jednak z wyraźnym wątkiem obyczajowym. Najlepiej zagraniczny (np. amerykański, brytyjski czy francuski), żadnych polskich produkcji. Widziałam już mnóstwo seriali (naprawdę mnóstwo, ciężko mi wymienić wszystkie), więc może być ciężko, ale liczę, że coś jeszcze się znajdzie. ;) Czekam na Wasze propozycje.
W sumie łapie się na medyczny. I to nawet bardzo.
https://www.filmweb.pl/serial/The+Knick-2014-698138
No właśnie nie oglądałam! Jakoś nie mogę się przekonać... Chociaż, gdy już od kilkudziesięciu osób słyszysz, że nie wiesz, co tracisz, to chyba warto sięgnąć po tę pozycję. ;)
Ja go co prawda nie oglądałam, ale ma dobre opinie, więc może warto się nim zainteresować.
Boże nie! Jeszcze z 3 lata temu oglądałam to z sentymentu, ale to co się od kilku miesięcy dzieje w tym serialu... jednak podziękuję. ;)
Polecam https://www.filmweb.pl/serial/Brygada+ratunkowa-1999-98285
Serial opowiada o pracy ratowników medycznych, strażaków i policjantów, taki mix :)
Dużo się dzieje, więcej wątków kryminalnych niż tych medycznych, ale przede wszystkim mnóstwo wątków obyczajowych (wzruszeń, dramatów itp.).
Medyczne:
Chirurdzy https://www.filmweb.pl/serial/Chirurdzy-2005-165277
Prywatna praktyka https://www.filmweb.pl/serial/Prywatna+praktyka-2007-425257
Black Box https://www.filmweb.pl/serial/Black+Box-2014-695304
Saving Hope https://www.filmweb.pl/serial/Szpital+Nadziei-2012-626543
Kryminalne:
Profil https://www.filmweb.pl/serial/Profil-2009-516408
Zabójcy https://www.filmweb.pl/serial/Zab%C3%B3jcy-2011-560213
Upadek https://www.filmweb.pl/serial/Upadek-2013-645514
Safe https://www.filmweb.pl/serial/Safe-2018-807008
Chirurgów uwielbiam. <3 Prywatna praktyka już za mną, Black Box zaraz sobie obczaję. ;) Saving Hope widziałam, jednak mnie nie zachwycił. Jeden z głównych bohaterów bardzo mnie irytował, w pewnym momencie sobie odpuściłam oglądanie. Jeśli chodzi o kryminalne, to Profil obejrzany, natomiast resztę z przyjemnością poznam. ;D Dziękuuuję! :)
Czytam tak sobie o tych serialach i "Zabójcy" wydaje się naprawdę interesującą pozycją. Orientujesz się może czy można obejrzeć z lektorem? Z tego co widzę na Filmwebie nie jest zbytnio popularny (jeśli patrzeć na ilość ocen)...
Najlepiej obejrzeć po 2-3 odcinki każdego serialu i wtedy zdecydować. Każdy ma swój indywidualny gust i to co większości może się podobać Tobie nie zawsze.
Dlatego nie ma sensu kierować się czyimiś wrażeniami, choć dobrze jest rozmawiać o serialach, bo czasem człowiek dowie się o jakichś serialach przypadkiem.
Zabójcy są super, to kryminalno-psychologiczny serial, który obejrzałam po filmie "Zabójcy - Cień przeszłości". Ja oglądałam z lektorem. "Upadek" też jest świetny, klimatyczny brytyjski serial. Ostatnio z takich nowości był też "Alienista", "Obsesja Eve", "Grzesznica" (sezon 1, 2 był słaby - różne sprawy kryminalne) i "Sanktuarium zła". Wszystkie z lektorem.
Z medycznych przychodzi mi jeszcze do głowy:
- "Terapia" (która jest trudno dostępnym serialem) i jej polski odpowiednik czyli "Bez tajemnic" (teatr paru aktorów, serial petarda https://www.filmweb.pl/serial/Bez+tajemnic-2011-607039 ),
- "Chance" https://www.filmweb.pl/serial/Chance-2016-765479
- "Magia kłamstwa" https://www.filmweb.pl/serial/Magia+k%C5%82amstwa-2009-485877
- "A gifted man" https://www.filmweb.pl/serial/A+Gifted+Man-2011-625556
- ostatnio nawet fajny choć w normie "Koroner" https://www.filmweb.pl/serial/Koroner-2019-818432
- "Nocna zmiana" o lekarzach wojskowych, b. fajne ale i trudno dostępny https://www.filmweb.pl/serial/Nocna+zmiana-2014-679930
- "Maniac" nietypowy, ale warto obejrzeć https://www.filmweb.pl/serial/Maniac-2018-770169
- "Dowód" https://www.filmweb.pl/serial/Dow%C3%B3d-2015-711129
- "The good doctor" https://www.filmweb.pl/serial/The+Good+Doctor-2017-790126
- "Siostra Jackie" b. czarny humor https://www.filmweb.pl/serial/Siostra+Jackie-2009-485787
Na moim blogu znajdziesz dużo różnych seriali, wiec w przyszłości tam zaglądaj, bo ja non stop jakiś nowy serial oglądam :)
A myślałam, że już nic mnie nie zaskoczy, tymczasem ta lista jest imponująca! :D Dziękuję bardzo. :)
Kryminały nie medyczne :
https://www.filmweb.pl/serial/Zagadki+kryminalne+panny+Fisher-2012-649671
Dużo wątków obyczajowych trochę komedii .
https://www.filmweb.pl/serial/W+kręgu+zbrodni-2012-665314
Trochę wątków obyczajowych fajny klimat .
https://www.filmweb.pl/serial/Ojciec+Brown-2013-665639
Lepszy "Ojciec Mateusz " . :)
https://www.filmweb.pl/film/Inspektor+Irene+Huss%3A+Mężczyźni%2C+którzy+lubią+ni ebezpieczne+zabawy-2007-406336
Właściwie seria filmów ale obok śledztw masz pokazane życie rodzinne bohaterki . Która w odróżnieniu od wielu innych detektywów serialowych ma normalny dom,męża dzieci i normalne domowe problemy .
Polecam szczególnie Zagadki kryminalne panny Fisher. ( obecnie serial leci na Stopklatce ) W ramach ciekawostki dodam że niedługo ma być film na podstawie tego serialu :
https://www.imdb.com/title/tt9010738/
Który z tego co wiem fani sami sfinansowali chyba w całości na kickstarterze . Taka jest dziś siła zorganizowanego fandomu .
Żeby tego było telewizja zwietrzyła okazje i przygotowała spin off serialu,luźno nawiązujący do pierwowzoru :
https://www.filmweb.pl/serial/Ms+Fisher%27s+Modern+Murder+Mysteries-2019-829073
"Irene Huss " też polecam jeśli lubisz takie klimaty skandynawskie .
w sumie te dwa seriale też mają wątki obyczajowe :
https://www.filmweb.pl/serial/Podkomisarz+Brenda+Johnson-2005-235199
To już typowy amerykański klimat co nie znaczy że zły . Intrygująca bohaterka trochę pobocznych wątków obyczajowych, długi . A na dobitkę ma jeszcze swój spin-off z częścią oryginalnej obsady gdyby było ci mało . ;)
https://www.filmweb.pl/serial/Weronika+Mars-2004-162141
Tego serialu nie znam,ale w pewnych kręgach uchodzi za kultowy .