Lewe,Lewe loff Totalna militaryzacja i Dziewczyna bez zęba na przedzie ale naprawde cieżko mi było wybrac
Jeśli chodzi o piosenki Kazika jako KAZIKA to wybieram:
Ballada o kobiecie żołnierza, Zaraza, Lśnij potęgo kościołów...(i wiele innych !)
Jeśli idzie o Kazika W OGÓLE to:
Śmierć poety, Celina, Do Ani, Hej czy nie wiecie, Kurwy wędrowniczki,Knajpa Morderców, Marianna, Wódka, Baranek, Ambitni piloci, Lewe lewe loff, Piosenka młodych wioślarzy, Komu bije dzwon, Setka wódki, Dwie siostry, Dyplomata, A gdy będę umierał, Gdziekolwiek idę z tobą chcę iść, Dziewczyna bez zęba na przedzie, Wróci wiosna baronowo, Kocham Cię a miłością swoją, Pan pancerny, Forum internetowe, Amulet, Nie żyję ponad stan, Chłop żywemu nie przepuści, Pochód świętych, Ballada o cysorzu, Jak sie upre, Być dziewczyną, Mariola (oczywiście nie są to wszystkie ale tych nie mogłem pominąć...
Też lubie lewe,lewe loff ale ulubione to:
1. KNŻ- w południe
2. KULT- Śmierć Poety
3. kult - Po co wolność
i wiele wiele innych... a z Kazika jako zespołu to Spalam się, Polska Płonie, 12 Groszy.
12 groszy
Lewe Lewe loff
Dziewczyna bez zeba na przedzie
Podobnie jak kilka osob wyzej. Rzeczywiscie ciezko sie zdecydowac :P
Kurcze, wybrać trzy ulubine posenki Kazia to jest w moim przypadku bardzo ciężka sprawa bo tak naprawe ulubionych jest mnóstwo, a tam powiem te które mi do głowy przychodzą teraz:D
-Krew Boga(Kult)
-Po co wolność(Kaseta)
-Bourbon mnie wypełnia(Piosenki Toma Waitsa)
Do Ani
6 lat później
Gdybym wiedział to co wiem
Wpis poprawiałam z 10 razy - ciężko się zdecydować na tylko 3 kawałki.
Osobiście w ścisłej czołówce mam jakieś 99 piosenek Kazika.
Kazik:
1. 12 Groszy
2. Mars napada
3.Jescze Polska
Kult
1.Polska
2.Po co Wolniość
3.Arahja
KNŻ:
1.Nie ma litości
2.Tata Dilera
3.legenda Ludowa
Buldog:
1.V rozbiór polski
2.Elita
3.Pali się moja panno
El Dupa:
1.Natalia w Brooklinie odcinek 1
2.Natalia w Brooklinie odcinek 2
3.prohibicja
Kazik Staszewski
1.krzesło łaski (nicka Cavea)
2.Straszna pieśń o Mackiem majchrze (Weilla)
3.Rybi puzon (Waitsa)
Poland:
1.Zabiłem kolegę na Poligonie
2.Młodzi Warszawiacy
3.Anarchia w WC (nagrany dopiero na solową płyte kazika "Czterdziesty pierwszy" lecz stworzony o wiele wcześniej przez zespół Pland między '79 a '81)
Mazzol, kaizk & arythmic perfection:
1.Mózg nie jest w głowie
2.Pieśń o smutnym rumunie
3.Listy Schindlera
Yugoton
1.Malcziki
2.Elektryczny Orgazm
3. Czarno-biały świat
:D:D
a według mnie 3 najlepsze kawałki ze wszystkich projektów kazelota to
1.Polska
2.Po co wolność
3.12 groszy
hitman dobre zestawienie , ciężko wybrać trzy ulubione,nie wiem czy znajdę trzy które mi się nie podobają.ogólnie wszystkie jego piosenki są zajebi... . teraz jakoś na nowo słucham po 5 razy na dzień płyty "Los się musi odmienić" Świetna.POZDRO dla wszystkich fanów tego pana i jego twórczości.
Wiele utworów uwielbiam Kultu i Kazika, ale skoro trzeba wybrać trzy utwory, to prosze bardzo (piosenki które ostatnio dużo słucham):
1) "Baranek".
2) "Wróci wiosna baranowo".
3) "Wódka".
PS. To powinno być przynajmniej TOP10 a nie tylko TOP3.;)
Ciężko wybrać, ale na pewno Baranek, Dziewczyna bez zęba na przedzie i Singapur. Chociaż nie 12 groszy też dobre. A dupa tam, nie ma trzech najlepszych. Za dużo tego w twórczości Kazika;) Mógłbym wymieniać i wymieniać. Wódka, 100 000 000, Kurwy wędrowniczki, Sztos, Mars napada i wiele wiele innych!
Baranek
Dziewczyna bez zęba na przedzie
Brooklińska rada Żydów
Mars napada
Natalia w Brooklinie
Malcziki - najlepsze na budzik xD
I inne.
Pozdrawiam
Dominoday, lista najbardziej ulubionych też jest taka sama. Ale nie znam jeszcze takich jak Piosenka młodych wioślarzy, Dziewczyna bez zęba na przędzie, Rząd oficjalny i inne.
Nie znam wszystkich piosenek, ale wybiorę z tych co znam:
- Artyści
- Sztos
- Dziewczyna bez zęba na przedzie
- Fever Fever Fever
- Gdy nie ma dzieci
- Poznaj swój raj
- Panie Waldku
- Baranek
- Maciek, ja tylko żartowałem
bardzo dużo świetnych piosenek
z Kultu to cały album "Spokojnie" to jest (Czarne słońce ,Patrz ,Arahja,Jeźdzcy ,Axe ,Do Ani,Nie Jeden,Landy,
Tan,Wstać) poza tym ubóstwiam Krem Boga , dobre są też Dom wschodzącego słońca,
Świetny jest także album "Tata Kazika" jest tam Knajpa Morderców ,Celina,Baranek,Wróci wiosna baronowo,
Z Kazika to lubie 12 groszy , Maciek ja tylko żartowałem, i oczywiście 16 zwrotkowe Krzesło Łaski
Uwielbiam teksty Kazika i tak się składa, że mamy niemalże takie samo zdanie na temat polskiej sceny politycznej od okresu post komuny począwszy i w ogóle na temat otaczającej nas rzeczywistości. Dlatego też z solowych piosenek Kazika najbardziej lubię: "Jeszcze Polska", "100 000 000" oraz "Dziewczyny". Natomiast z dorobku Kultu: "Polska", "Lewy Czerwcowy (Panie Waldku, Pan się nie boi)" oraz "Keszitsen kepet onmagarol".
Trudno mi powiedzieć Kazika uwielbiam za całą twórczość : ) Moim zdaniem to najlepszy tekściarz i wokalista w Polsce. Pzdr. do fanów Kazika i jego wszystkich innych przedsięwzięć.
12 groszy
Gdy nie ma dzieci w domu
Malcziki
Ballada o kobiecie żołnierza
Los musi się odmienić
Królowa życia
Baranek
Mars napada
Cztery pokoje
Pitbull
Jeśli chodzi o twórczość wyłącznie Kazika lub Kultu to nie da się wybrać bo jest bardzo dużo dobrych na tym samym poziomie. A patrząc na całość to najlepsza jest płyta "Tata Kazika", z której najbardziej lubię:
1. Wróci wiosna Baronowo
2. Dziewczyna się bała pogrzebów
Celina, Knajpa Morderców ,Wódka, Baranek, Lewe lewe loff, 12 groszy,Dziewczyna bez zęba na przedzie, Jak się uprę, Mariola, Marianna, Gaz na ulicy i Gdy nie ma w domu dzieci
Trzy piosenki Kultu
1: Polska
2: Gdy nie ma dzieci w domu
3: Panie Waldku
Kazika:
1: Jeszcze Polska
2: 100 milionów
3: Mars napada
KNŻ
1: Artyści
2: Spalaj się
3: Tata Dilera
El Dupa
1: Natalia w Bruklinie
2: Prohibition
3: Moherowy Ninja
Jest tych utworów więcej ale wszystkich nie wymieniłem.
KNŻ:
1. Konsument
2. Artyści
3. Legenda Ludowa
Kult:
1. Wolność
2. 6 lat później
3. Polska/Jeźdźcy
Kazik:
1. Mars Napada
2. 12 groszy
3. Jeszcze Polska
El Dupy nie znam aż tak dobrze żeby TOPkę stworzyć, z Buldoga świetny ( wręcz genialny) jest V rozbiór Polski - od tej piosenki zaczęła się fascynacja Kazikiem :)