1.Stań przy mnie (na podstawie opowiadania "Ciało" ze zbioru "Cztery pory roku"
2.Boogeyman (krótkometrażówka, niemal w 100% wierna, na podstawie opowiadania ze zbioru "Nocna zmiana")
3.Misery
4.Dzieci kukurydzy (na podstawie opowiadania ze zbioru "Nocna zmiana", znakomite rozwinięcie słabego pierwowzoru literackiego), ex aequo" Lśnienie" (wersja Kubricka)
5.Miasteczko Salem (2004) - zmian w fabule sporo (acz nie tak wiele, jak w pierwszej adaptacji), ale technicznie jest to naprawdę porządna robota, całkiem nieźle też zagrany
Książka powstała na postawie scenariusza, którego autorem był sam Stephen King. Napisał ją jego przyjaciel Ridley Pearson
1 Lśnienie (Kubricka)
2 Kraina wiecznego szczęścia (na podstawie Małych ludzi w żółtych płaszczach)
3 To
4 1408
5 Smętarz dla zwierzaków
Ponadczasowych Skazanych na Shawshank nie uwzględniam w rankingu.
Skazani na Shawshank
Lśnienie
Cmentarz dla zwierząt.
Martwa strefa.
Misery.
Te kilka filmów to dla mnie po prostu arcydzieła dramatu i horroru :)
1.Lśnienie (Kubricka)
2.Skazani na Shawshank
3.Misery
4.Sekretne okno
5.1408/Zielona mila (trudny wybór)
0 "TO" (z 1990 roku) - strach poza skalą
1 "DOLORES" Taylora Hackforda z Jennifer Jason Leigh, Kathy Bates i Davidem Strathainem
2 "SKAZANI NA SHAWSHANK" Franka Darabonta
3 "CARRIE" Briana De Palmy
4 "MISERY" Roba Reinera
5 "CHRISTINE" Johna Carpentera
6 "LŚNIENIE" Stanleya Kubricka
7 "STAŃ PRZY MNIE" Roba Reinera
8 "LUNATYCY" z Madchen Amick
9 "SMĘTARZ DLA ZWIERZAKÓW"
10 "ZIELONA MILA" Franka Darabonta
1.Skazani na Shawshank (1994)
2.Zielona Mila (1999)
3.To (2017)
4.Lśnienie (1980)
5.Uczeń Szatana (1998)
6.Lunatycy (1992)
7.Kosiarz umysłów (1992)
8.Smętarz dla zwierzaków (1989)
9.1408 (2007)
10.Carrie (2013)