Akademia Filmowa uznała, że lepszy był COPPOLA.
Ja wolę film POLAŃSKIEGO, a ty?
Jest w tym roku:)
"Mad Max" Vs "Zjawa"
Trudno w to uwierzyć, ale te dwa widowiska prezentują dużo wyższy artystyczny poziom niż tzw. dramaty pokroju "Spotlight", czy "Big dhort". To dobre, poprawne filmy, ale bez iskry bożej. Prochu tu nie wymyślono. Tymczasem George Miller, ten ponad 70-letni reżyser - tak!
I znowu się tylko w połowię z Tobą zgodzę :)
"Mad Max" i "Zjawa" to naprawdę świetne filmy choć nie nazwałbym ich arcydziełami, choć o geniusz oba filmy się ocierają
"Mad Max" - to zdecydowanie najlepszy blockbuster od lat i to w dodatku nakręcony przez 70-latka! Dynamiczny, przepełniony fantastycznymi analogowymi efektami specjalnymi. Miller pokazał że jednak da się zrobić "Mad Maxa" bez Gibsona. Charlize jako Furiosa to świetna silna kobieca postać jakiej kino akcji potrzebowało od dawna. Mimo że jest 40-letnia jednoręka, zblazowana i łysa Theron a wciąż niesamowicie sexy :)
"Zjawa" - Innaritu nie zawodzi, dostał Oscara rok temu więc raczej nie dostanie go w tym roku. Świetny stylistycznie (Chivo odsadza innych operatorów o lata świetlne) szczególnie dwa pojedynki zrobione na jednym ujęciu! Klasa sama w sobie, choć opowieść sama w sobie mało oryginalna.
Oscary w tym roku zapowiadają się najciekawiej od lat, bo nie ma zdecydowanego faworyta, ja jednak będę trzymał kciuki za "Pokój", który jest dla mnie jednym z największych zaskoczeń roku. Kameralny, subtelny i mądry film, pokazujący że fizyczne wyjście z niewoli nie oznacza wyjścia mentalnego. Ten zabieg narracji 9-latka nadaje odpowiedniej wrażliwości i czułości.
Jednak w idealnym świecie Oscara za Najlepszy Film dostała by animacja Pixara - "Inside out" - to prawdziwy skandal że bajka nie została nawet nominowana. Bo ten film zasługiwał na to żeby być pierwszym animowanym dziełem, który został by Filmem Roku.
Niestety mam złe przeczucia że nagrodę może zgarnąć "Spotlight" i "Big Short", których to fanem nie jestem.
No i nakłaniam do ponownej lektury "Pokuty", warto, bo każde odczytanie jest nowym odczytaniem.
Może kiedyś do niej wrócę, ale najpierw zabiorę się za "Syndykat zbrodni" bo czytając komentarze po wyżej zrobiłeś mi spora chrapkę na ten film :)
Dobrze że są jeszcze użytkownicy na tym forum z którymi można sobie spokojnie, merytorycznie podyskutować bez wulgaryzmów i ton hejtu.
Jeden film to kryminał , a drugi to dramat gangsterski. To tak jakby muzykę Madonny zestawiać ze Slayer'em. Bez sensu takie dyskusje. Możemy za to rozmawiać o tym co kto lubi.
A ja uważam, że pytanie jest bezzasadne. Chociażby dlatego, że to dwa odmienne gatunkowo filmy.
Dziwię się, że aż tyle osób Ci odpowiedziało wchodząc w Twój tok rozumowania. Ale jeśli już muszę wybierać to
wybieram Dawno temu w Ameryce wiadomego reżysera. Muzyka, zdjęcia i gra aktorska De Niro.
Ojciec Chrzestny II czy Chinatown mnie nie wzruszyły i nie zauroczyły.
-Nie musi być pani taka ostra.
-Nie jestem. Mój adwokat jest.
-Boli pana nos?
-Tylko kiedy oddycham.
-Jest pan uczciwym człowiekiem, panie Gittes.
-O wiele rzeczy mnie posądzano, ale nie o to.
-Pani Mulwray, mogę być z panią szczery?
-Jeśli pan potrafi.
-Co pan o mnie wie, panie Gitts?
-Gittes.
-Gittes.
-Że jest pan, panie Cross, stary i szanowany.
-Jestem szanowany, bo jestem stary. Nawet polityk, dziwka, czy budynek, z czasem zyskują szacunek.
-W jaki sposób uszkodziłeś sobie nos?
-Twoja żona za szybko ścisnęła kolana.
-Kim jest ta dziewczyna?
-Nie zadzwoni pan na policję, jeśli panu powiem.
-Zadzwonię, jeśli pani nie powie.
Wolę Ojca chrzestnego II. Historia z Chinatown jest dla mnie za makabryczna. Nie umiem ocenić, który film jest lepszy. Dla mnie lepszy jest ten, który lubię bardziej.
Rozumiem. To rzecz gustu.
Ja lubię kryminały, zwłaszcza w tak kunsztownych kostiumach i dekoracjach:-)
"TAJEMNICE LOS ANGELES" Curtisa Hansona
https://www.filmweb.pl/film/Tajemnice+Los+Angeles-1997-555
"NIETYKALNI" Briana De Palmy
https://www.filmweb.pl/film/Nietykalni-1987-1036
"ŚCIEŻKA STRACHU" z Marcią Gay Harden
https://www.filmweb.pl/film/%C5%9Acie%C5%BCka+strachu-1990-7737
"BUGSY" z Annette Bening
https://www.filmweb.pl/film/Bugsy-1991-1061
"NIEUGIĘCI" Lee Tamahori
https://www.filmweb.pl/film/Nieugi%C4%99ci-1996-7902
"SYNDYKAT ZBRODNI" Alana J. Pakuli
https://www.filmweb.pl/film/Syndykat+zbrodni-1974-10716
"BONNIE I CLYDE" Arthura Penna
https://www.filmweb.pl/video/Na+skr%C3%B3ty/Bonnie+i+Clyde-31341
...
"ŻAR CIAŁA" z Kathleen Turner
https://www.filmweb.pl/film/%C5%BBar+cia%C5%82a-1981-12109
"LISTONOSZ DZWONI ZAWSZE DWA RAZY" z Jessicą Lange
https://www.filmweb.pl/film/Listonosz+zawsze+dzwoni+dwa+razy-1981-1021
"PRZECIW WSZYSTKIM" z Rachel Ward
https://www.filmweb.pl/film/Bez+szans-1984-3719
"DIAGNOZA ZBRODNI" Kim Basinger i Umą Thurman
https://www.filmweb.pl/film/Diagnoza+zbrodni-1992-5039
"KRWAWY ROMEO" z Leną Olin i Annabellą Sciorrą
https://www.filmweb.pl/film/Krwawy+Romeo-1993-6894
"OSTATNIE UWIEDZENIE" z Lindą Fiorentino
https://www.filmweb.pl/film/Ostatnie+uwiedzenie-1994-90658
"KREW I WINO" z Jennifer Lopez
https://www.filmweb.pl/film/Krew+i+wino-1996-584
"WIĘŹ" z Giną Gershon i Jennifer Tilly
https://www.filmweb.pl/film/Brudne+pieni%C4%85dze-1996-30926
"PROSTY PLAN" z Bridget Fondą
https://www.filmweb.pl/film/Prosty+plan-1998-548
"COP LAND" z Annabellą Sciorrą
https://www.filmweb.pl/film/Cop+Land-1997-30
"GDZIE LEŻY PRAWDA" z Rachel Blanchard i Alison Lohman
https://www.filmweb.pl/film/Gdzie+le%C5%BCy+prawda-2005-139747
"GLINA" z Deneuve
https://www.filmweb.pl/film/Glina-1972-5845
"W KRĘGU ZŁA" z Alainem Delonem
https://www.filmweb.pl/film/W+kr%C4%99gu+z%C5%82a-1970-37243
"SAMURAJ"
https://www.filmweb.pl/film/Samuraj-1967-31782
"SZPICEL" z Belmondo
https://www.filmweb.pl/film/Szpicel-1962-127840
"KLAN SYCYLIJCZYKÓW" z Danielle Volle
https://www.filmweb.pl/film/Klan+Sycylijczyk%C3%B3w-1969-7172
"RIFIFI"
https://www.filmweb.pl/film/Rififi-1955-38557
...
no i "Czajnał":-)
Romana Polańskiego
https://www.filmweb.pl/video/Na+skr%C3%B3ty/Chinatown-30519