PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=251465}

Meksykański świt

Mexican Sunrise
4,4 155
ocen
4,4 10 1 155
Meksykański świt
powrót do forum filmu Meksykański świt

Niezły

ocenił(a) film na 6

Jak dla mnie ten film nie był aż tak słaby. Przyjemnie się go oglądało choć nie wiem po co ta sceny w kościele. 6/10.

ocenił(a) film na 6
BDZ64

Tak, nad sceną w kościele ja też się zastanawiam. Coś podobnego było w 'Szlaku śmierci' - kościół na granicy kiczu i bluźnierstwa. Na stare lata prokatolicki pan Assante zaczyna się buntować... Nowe odczytanie Bożej sprawiedliwości? Naprawdę nie wiem. Muszę przegryźć.

ocenił(a) film na 6
TangoAndWaltz

To ma jednak sens. I, paradoksalnie, nadal wspiera kościół moralnie. Dwie rzeczy tutaj są - jedna o drzewie figowym, które nie wydało owocu.
A druga... w pewnej chwili młody kapłan słyszy: 'jesteś w ręku gniewnego Boga'. 'Grzesznicy w rękach gniewnego Boga' to jedno z najbardziej znanych amerykańskich kazań purytańskich z XVIII w., autorstwa Jonathana Edwardsa. Napisane jest to językiem dosyć barwnym, ale generalnie chodzi o to, że społeczność purytańska nie zachowuje prawa ustanowionego przez Boga; ponieważ zaś, w przeciwieństwie do pogan, miała szansę zapoznać się z wolą Pana, kara za złamanie prawa będzie dla nich o wiele surowsza, niż dla nieoświeconych. Inna rzecz, która może tu mieć znaczenie, to stwierdzenie Edwardsa, że człowiek jest istotą miotaną przez popędy cielesne - i tylko Bóg może to wyhamować. Dlatego człowiek powinien uznać wyższość Pana zawsze i wszędzie; nikt nie jest tak czysty, żeby mógł bezpiecznie stawić czoła Bogu.
W przełożeniu na film - służba Bogu jest zadaniem dla wybranych, a uleganie pokusom jest wywoływaniem gniewu Bożego wynikającego z rozczarowania wybranym człowiekiem.

ocenił(a) film na 6
TangoAndWaltz

W konstrukcji całości filmu scena w kościele jest tzw. opowieścią ramową, należącą do opowieści szkatułkowej. Jednym z najprostszych przykładów, cytowanym nagminnie jest 'Księga baśni tysiąca i jednej nocy' - Szecherezada (=>Salvidar) opowiada baśnie sułtanowi (=>historia młodych ludzi). A przechodząc na skojarzenia kaznodziejskie - kaznodzieja (=>Salvidar) opowiada przypowieść (wieczór kawalerski). Sytuacja bohaterów <balangi> łączy się pośrednio z sytuacją młodego księdza i jest przywoływana po to, by słuchający opowieści dokonał moralnego wyboru.

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones