PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=11669}

Wielka ucieczka

The Great Escape
7,8 29 250
ocen
7,8 10 1 29250
7,6 14
ocen krytyków
Wielka ucieczka
powrót do forum filmu Wielka ucieczka

Ile prawdy w filmie?

ocenił(a) film na 7

Nie znam się na realiach obozowych drugiej wojny światowej, nie wiem jak to dokładnie wyglądało, ale chyba film jest przesadzony. Ja rozumiem, że to nie obóz koncentracyjny, tylko obóz jeniecki dla oficerów, no ale... goście mają na koncie po kilkanaście ucieczek, recydywiści, a dostają sobie książki do czytania, ogródeczki do kopania, piłkę do grania i jeszcze bimberek sobie pędzą. A jak już któryś próbuje po raz kolejny uciec to albo tylko pogrożą mu palcem i nic się nie dzieje albo trafia do karceru na pare dni, wychodząc z niego z szerokim uśmiechem na twarzy, szczerząc się niemieckiemu oficerowi w twarz. Szczerze mówiąc do takiego obozu to ja bym się sam zgłosił...

Film generalnie dobrze się ogląda, i jak na 50-letni film jest bardzo dobrze skręcony i opowiadana historia wciąga, ale kategoria Przygodowy jak najbardziej tu odpowiada

n0_thx

Ostatnio czytałem, że pewien brytyjski lub amerykański żołnierz dość często wymykał się z obozu jenieckiego do pewnej niemieckiej dziewczyny, w której się zakochał. Taka ciekawostka. Niestety nie wiem jakie były ich dalsze losy. A prawdą jest, że filmy się rządzą własnymi prawami, co nie zmienia faktu, że film jest dobry.

ocenił(a) film na 7
Mielcar

Daj linka.

ocenił(a) film na 8
n0_thx

Witaj. Film oglądałem bardzo dawno i nie wiele z niego pamiętam. Co się tyczy historii to podaje pewien link: http://www.muzeum.eline2.serwery.pl/index.php?id=15&lng=pl