PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=632419}

Zniewolony. 12 Years a Slave

12 Years a Slave
7,5 151 307
ocen
7,5 10 1 151307
7,0 39
ocen krytyków
Zniewolony. 12 Years a Slave
powrót do forum filmu Zniewolony. 12 Years a Slave

W miejscu skąd pochodził Solomon, czarnoskórzy żyli całkowicie normalnie, jak biali.
Natomiast na południu byli traktowani.. wiadomo jak.

Jednak nawet w latach 50-tych XX wieku w USA były sklepy osobne dla białych i czarnych, była segregacja rasowa, itd.
W całych Stanach czy tylko wciąż na południu? Bo jeśli w całych, to jak to możliwe że w wieku XIX na północy USA było tak normalnie, jak w filmie - czarni i biali byli równi, mieli te same prawa, korzystali z tych samych sklepów, mieli poważanie?
Chyba że ja się mylę i w filmie pokazana była ta jaśniejsza strona, ale nawet na północy czarnoskórzy wciąż nie mieli tych samych praw co biali?

Z góry dzięki za odpowiedzi. Ja sama nigdy tym tematem się nie interesowałam, więc jestem w tym zielona. :)

ocenił(a) film na 7
Sighma