Uzupełniamy sekcję Pokazów Specjalnych o 6 kolejnych, wyjątkowych tytułów! Razem to 19 filmów pokazywanych na najważniejszych festiwalach filmowych i przeglądach świata. Można w nich oglądać m.in.
Roberta Pattinsona,
Agatę Buzek,
Juliette Binoche,
Quentina Tarantino,
Willema Dafoe,
Jima Jarmuscha czy
Bono. Zapraszamy na największe warszawskie sale kinowe!
*UWAGA! PRZEDSPRZEDAŻ BILETÓW RUSZA JUŻ 4 PAŹDZIERNIKA!*
Rzeka / Ozen reż. Emir Baigazin Rodzina w spalonym słońcem Kazachstanie. Pięciu synów, matka i surowy ojciec, który chce zaszczepić w dzieciach poczucie dyscypliny i moralnej prawości. Są odizolowani od współczesnego świata. Rytm życia wyznaczają prace domowe i kolejne polecenia. W pobliżu ich skromnego gospodarstwa płynie rzeka, której istnienie rodzice trzymali przed synami w tajemnicy. Kiedy jednak chłopcy już ją odkryją, stanie się dla nich miejscem szczególnym. Tu można pływać, bawić się i być po prostu dziećmi, z dala od przeszywającego wzroku ojca. Co stanie się, kiedy w ich świat wkroczy nagle długowłosy chłopak z miasta, z elektryczną deskorolką, iPadem i zapyta ich, czy mają telewizor? Intrygujący portret wewnętrznej walki młodych ludzi, żyjących pod czujnym okiem kontrolującego ojca. Zwycięzca Pitch & Meet Warsaw Co-Production Meetings 2017 podczas Warszawskiego Festiwalu Filmowego. Film był pokazywany na festiwalu w Wenecji i Toronto.
High Life reż. Claire Denis W odległym kosmosie, poza układem słonecznym, na pokładzie statku kosmicznego żyje astronauta Monte i jego córeczka Willow. Nowa interpretacja science-fiction w angielskojęzycznym debiucie
Claire Denis. W rolach głównych
Robert Pattinson,
Juliette Binoche. Na ekranie zobaczymy też
Agatę Buzek. Część zdjęć powstała w Polsce. Film miał premierę na festiwalu w Toronto.
Blue Note / It Must Schwing! The Blue Note Story reż. Eric Friedler W 1939 roku dwaj niemieccy przyjaciele uciekli z Berlina przed nazistowskim reżimem. Osiedli w Nowym Jorku, gdzie założyli legendarną dziś jazzową wytwórnię Blue Note Records. Dokument o ludziach ponad wszystko kochających jazz i głęboko wierzących w równość i wolność dla każdego człowieka.
Dlaczego jesteśmy kreatywni? / Why Are We Creative? Reż. Hermann Vaske Przez ponad 30 lat Hermann Vaske zadawał dziesiątkom słynnych na całym świecie osobistości to samo pytanie: dlaczego jesteś kreatywny? Odpowiedzieli mu m.in.:
David Bowie,
Ai Weiwei,
Björk,
Wim Wenders, Philippe Stark,
Yoko Ono,
David Lynch,
Nobuyoshi Araki,
Quentin Tarantino,
Bono,
Nick Cave,
Stephen Hawking, Dalajlama,
Marina Abramović,
Vivienne Westwood,
Takeshi Kitano i wielu innych.
Kto ci zaśpiewa / Quién te cantará reż. Carlos Vermut Lila Cassen, najbardziej znana hiszpańska piosenkarka lat dziewięćdziesiątych, pewnego dnia w tajemniczy sposób znika z życia publicznego. Dziesięć lat później Lila przygotowuje swój triumfalny powrót. Jednak na krótko przed nim traci w wypadku pamięć. Jej asystentka obmyśla plan ratunkowy z udziałem Violetty, wielkiej fanki Lily, która w barze karaoke bezbłędnie naśladuje swoją idolkę. Diva po raz pierwszy od lat będzie mogła poczuć, jak to jest śpiewać bez presji sławy i ciężaru oczekiwań. Kulturowa satyra prezentowana na festiwalach w Toronto i San Sebastian.
Upadek amerykańskiego imperium / La Chute de l'empire américain reż. Denys Arcand Pierre-Paul Daoust jest 36-letnim intelektualistą z doktoratem z filozofii. Aby związać koniec z końcem, zmuszony jest pracować jako kurier. Pewnego dnia podczas dostarczania przesyłki dochodzi do sytuacji, w której Pierre-Paul znajduje się sam na sam z dwoma trupami i milionami leżącymi w workach na podłodze. Czy podejmie decyzję, żeby wziąć forsę i uciekać? Błyskotliwe i ironiczne spojrzenie na dominację pieniądza w czasach, w których inne wartości przestają mieć znaczenie. Mistrz
Denys Arcand kontynuuje dociekania na temat współczesnego społeczeństwa w Quebecu, które rozpoczął w
"Upadku cesarstwa amerykańskiego", za który otrzymał nagrodę FIPRESCI na festiwalu w Cannes (1986) i nominację do Oscara, a następnie w
"Inwazji barbarzyńców", za który otrzymał nagrodę za najlepszy scenariusz na festiwalu w Cannes (2003) i Oscara dla Najlepszego Filmu.
Więcej informacji na stronie
www.wff.pl