Dawno, dawno temu w Azeroth…

Jedno z największych uniwersów w historii świata pojawiło się dokładnie 15 stycznia 1994 roku. „Warcraft: Orcs & Humans” to strategia czasu rzeczywistego. Na pewno mogła wówczas robić niezłe
Jedno z największych uniwersów w historii świata pojawiło się dokładnie 15 stycznia 1994 roku. "Warcraft: Orcs & Humans" to strategia czasu rzeczywistego. Na pewno mogła wówczas robić niezłe wrażenie na odbiorcach. Dziś to głównie ciepłe wspomnienie dzieciństwa i czasów młodości dla wielu milionów graczy.




Oprawa wizualna wygląda dziś bardzo źle. Jak na 1994 rok cechuje się mocno kolorową grafiką i w dodatku w tej kwestii produkcja Blizzard Entertainment wygrywała z obecną konkurencją na rynku. Niestety, ale ogromna większość obecnych graczy nie będzie w stanie przeboleć takiej grafiki. Muzycznie i dźwiękowo jest dziś tak samo. Słychać, że "Warcraft: Orcs & Humans" był tworzony pod sprzęt komputerowy sprzed ponad 20 lat. Technicznie Blizzard Entertainment zawsze tworzy arcydzieła. Tak samo jest i w tym przypadku.




Scenariusz jest dość banalny. Mag Medivh wprowadza do krainy Azeroth przedstawicieli niezwykle agresywnej rasy – orków. Dochodzi do starć pomiędzy rdzennymi mieszkańcami i najeźdźcami. Wszystko jest na szczęście zjadliwe. Nie uświadczymy ani pompatycznego patosu, ani historii na poziomie gimnazjalnego scenariusza jasełkowego.



"Warcraft: Orcs & Humans" to przede wszystkim rozgrywka. I ta sprawdza się całkiem dobrze. Na pochwałę zasługuje wywieranie na graczu potrzeby rozegrania jeszcze jednej misji kampanii. Podoba mi się takie wykonanie. Tak samo prezentuje się interfejs, sterowanie jednostkami, różnorodność wojsk, ekonomia, stawianie nowych budowli. Są to elementy, które w "Warcraft: Orcs & Humans" działają poprawnie i sprawiają dość sporo frajdy dla gracza.


Nie podoba mi się tempo rozgrywki. Jest zdecydowanie za wolno. Powoduje to sztuczne wydłużenie gry. Poziom trudności także nie jest zbyt ciekawy dla niedzielnego gracza. Bez odpowiedniego wprowadzenia w mechaniki rozgrywki, trudno będzie nam osiągnąć sukces w jednej z kampanii.

 


Podsumowując, "Warcraft: Orcs & Humans" to dobra gra, której największą wadą jest podatność na upływ czasu. Nie można porównywać tej produkcji do współczesnych gigantów gatunku RTS. Wówczas "Warcraft: Orcs & Humans" wydałby się tylko mini gierką. Jednak trzeba brać pod uwagę, że rynek gier rozwija się i starsze tytuły będą tracić na jakości na rzecz nowych. 
1 10
Moja ocena:
7
Czy uznajesz tę recenzję za pomocną?

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones