Recenzje

Rocznik '82. Urodzony w Grudziądzu. Nie odnalazł się jako elektronik, zagubił jako filmoznawca (poznański UAM). Jako wolny strzelec współpracuje lub współpracował z różnymi redakcjami, z czego najtrwalsze okazały się związki z papierowym "Filmem", internetowymi Filmwebem i Dwutygodnikiem oraz telewizyjnym Ale Kino+. Od filmu woli chyba jednak muzykę. Lubi też martwych pisarzy, komiksy Marvela z lat 80., gry wideo z lat 90. i od kilku lat z powodzeniem poszukuje pretekstów, by nazywać to wszystko pracą. Bez powodzenia próbuje z tym zerwać.
  • Koniec lata (recenzja filmu Pożegnanie)
    Pożegnanie

    Koniec lata

    W najlepszych momentach film przywołuje nieco nastrój "Królów lata", tyle że w przeciwieństwie do przeboju amerykańskiego kina niezależnego bohaterowie "Pożegnania" są wyprani z codzienności, nie...)
    Darek Arest
  • Gierka o tron (recenzja filmu Wszystkowidząca)
    Wszystkowidząca

    Gierka o tron

    Wizualnie film ląduje w sąsiednich do "Gry o tron" rejestrach, bo twórcy celują w podobny efekt i korzystają z podobnych środków – rozsądnie dawkują efekty specjalne, wspomagają się gdzie mogą...)
    Darek Arest
  • Orgia w mono (recenzja filmu Jak urządzić orgię w małym mieście)
    Jak urządzić orgię w małym mieście

    Orgia w mono

    Seksualne umiarkowanie nie jest tu przedstawione jako wybór związany z moralnością czy ograniczonym apetytem seksualnym, ale jest niemal jednoznaczne z brakiem życiowej odwagi. Na filmowej prowincji...)
    Darek Arest
  • Na Zachodzie sporo zmian (recenzja filmu Bone Tomahawk)
    Bone Tomahawk

    Na Zachodzie sporo zmian

    Mamy tu dwa rodzaje sytuacji: krwawy horror i duszny dramat rozgrywający się między czterema mężczyznami skazanymi na swoją obecność i otoczonymi przez dziką pustkę. Ranny kowboj szybko staje się...)
    Darek Arest
  • Lata 90. Reaktywacja (recenzja filmu Dope)
    Dope

    Lata 90. Reaktywacja

    "Dope" sprawdza się jako niezobowiązujące kino kumpelskie, wizualna recenzja minionej epoki i rodzącej się za nią nostalgii, ale jako opowieść o poszukiwaniu własnego głosu i przekraczaniu społecznych...)
    Darek Arest
  • Doświadczenie tromatyczne (recenzja filmu Dyke Hard)
    Dyke Hard

    Doświadczenie tromatyczne

    To mokry sen pracownika wypożyczalni kaset wideo, w którym Robocop jednoczy siły z drużyną zapaśniczek na wrotkach, by w finale zatańczyć z Johnem Travoltą. Wszystko polane gęstym sosem pachnącym...)
    Darek Arest
  • Mommy Games (recenzja filmu Widzę, widzę)
    Widzę, widzę

    Mommy Games

    "Widzę, widzę" wsadza widza w buty dziecka, dla którego nagła zmiana w otoczeniu i zachwianie wiary w rodzica może być tożsame z zawaleniem całego świata. Trafiamy do koszmaru sennego, tym bardziej...)
    Darek Arest
  • Ofiary i bohaterowie (recenzja filmu Labirynt kłamstw)
    Labirynt kłamstw

    Ofiary i bohaterowie

    To taki rodzaj filmu, w którym wszystko jest, jak należy: wątki są posegregowane, życie zawodowe pokazywane jest naprzemiennie z prywatnym, każdy problem, instytucja i światopogląd jest reprezentowany...)
    Darek Arest
  • Był jasny, pogodny dzień (recenzja filmu Fistaszki - wersja kinowa)
    Fistaszki - wersja kinowa

    Był jasny, pogodny dzień

    O dziwo, okazuje się, że nawet jeśli obciąć "Fistaszkom"oryginalną formę plastyczną i narracyjną to wciąż zostaje sporo: mistrzowskie portrety typów ludzkich, iskrzące relacje bohaterów, rozkosznie...)
    Darek Arest
  • Whitey on the moon (recenzja filmu Jesteśmy waszymi przyjaciółmi)
    Jesteśmy waszymi przyjaciółmi

    Whitey on the moon

    Wszyscy chętnie rozmawiają z dokumentalistą, rozgrabiając radośnie przestrzeń, którą mogłyby wypełnić opowieści miejscowych. Sauper oddaje im głos, ale najważniejszą częścią tych komunikatów jest to,...)
    Darek Arest
  • Nie taki Zachód dziki (recenzja filmu Slow West)
    Slow West

    Nie taki Zachód dziki

    Reżysera i scenarzystę Johna Macleana nie interesuje realizm, dlatego sięga po estetykę zbliżoną do tego, co charakteryzuje kino Wesa Andersona. To odpowiednik komiksowej ligne claire – stylu, w...)
    Darek Arest
  • Klient nasz wróg (recenzja filmu Parking)
    Parking

    Klient nasz wróg

    Z filmem Bence'a Miklauziča nie ma żartów. Akcentów humorystycznych jest tu ledwie garstka i raczej nie dotyczą one głównego konfliktu. Wierzcie bądź nie, ale przez większość półtoragodzinnego seansu...)
    Darek Arest

Darek Arest dla fwm Filmweb magazyn

0525044c46eb8916c1c0503e1e98294b