Recenzje

Krytyk filmowy, dziennikarz. Współgospodarz programu "Weekendowy Magazyn Filmowy" w TVP 1, autor nominowanego do nagrody PISF- u bloga "Cinema Enchante". Od znanej polskiej reżyserki usłyszał o sobie: "Trochę popieprzony, ale w sumie w porządku".
  • Morderstwo w hotelu Hilton
    (2017)

    Rewolucja u bram

    Wątek wyboru bohatera, który musi jednoznacznie określić się jako kontestator albo poplecznik panującego systemu, nadaje...
  • Cicha noc
    (2017)

    Być ze wszystkimi

    Postawa młodego twórcy nie ma w sobie nic z naiwnego optymizmu ani desperackiej potrzeby zaklinania rzeczywistości. Reżyser...
  • Droga Aszera
    (2017)

    Nie idźcie tą drogą!

    "Droga Aszera" prowadzi przez wybrukowane dobrymi chęciami piekło. Reżyserowi Matanowi Yairowi zamarzyła się realizacja dzieła...
  • Beksińscy. Album wideofoniczny
    (2017)

    Wszyscy jesteśmy Beksińskimi?

    "Album wideofoniczny" nie pozwala przy tym zlekceważyć bohaterów jako oderwanych od rzeczywistości ekscentryków. Wręcz przeciwnie,...
  • Młynarski. Piosenka finałowa
    (2017)

    Róbmy swoje

    Przepis na sukces "Piosenki finałowej" opiera się na zestawieniu porcji archiwaliów z nagranymi współcześnie wywiadami z...
  • A Ghost Story
    (2017)

    Horror przemijania

    O atrakcyjności wizji świata zaproponowanej w "A Ghost Story" decyduje przede wszystkim surrealistyczne odwrócenie porządku, do...
  • Inxeba. Zakazana ścieżka
    (2017)

    Ślepa uliczka

    Zawarty w "Inxebie" koncept polegający na zderzeniu homoseksualnego pożądania z konserwatywnymi regułami życia społecznego...
  • Twój Vincent
    (2017)

    Van Gogh nieznany

    "Twój Vincent" odwołuje się do zupełnie innej tradycji gatunkowej. Dzieło Kobieli i Welchmana – tak jak klasyczny "Rashomon"...
  • Ptaki śpiewają w Kigali
    (2017)

    Po ludobójstwie

    Uczynienie głównej bohaterki akurat z Claudine okazało się strzałem w dziesiątkę. Dzięki temu zabiegowi Krauzowie wytrącają widzów...
  • Jeszcze nie koniec
    (2017)

    Historia przemocy

    Na pierwszy rzut oka tego rodzaju otwarcie powinno zwiastować dramat obyczajowy w rodzaju "Rozstania" albo "Niemiłości". Nic...
  • Mektoub, My Love: Canto Uno
    (2017)

    Impreza życia

    Dzieło Kechiche'a nie ma klasycznie rozumianej dramaturgii, stanowi raczej zbiór impresji z życia młodych ludzi spędzających lato...
  • Sando-me no satsujin
    (2017)

    Długi film o zabijaniu

    O ironio, choć reżyser chciał uciec od tematyki rodzinnej, największe wrażenie w "The Third Murder" i tak robią sekwencje...

Piotr Czerkawski dla fwm Filmweb magazyn